اصول مهم درباره نگارش علمی مقاله

اصول مهم درباره نگارش علمی مقاله

تاکنون در همین وب سایت و وب سایتهای دیگر اصول زیادی در باب شیوه نگارش علمی یک مقاله برای پذیرش و چاپ در مجلات معتبر ارایه شده است. نگارش علمی تفاوتهای زیادی با سایر انواع نگارش دارد و نکات و جزییات بسیاری برای آن می‌توان متصور شد. در این مطلب قصد داریم اصول مهم درباره نگارش علمی مقاله را ارایه کنیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

+ چرا از فرمت MLA و APA در نوشته‌های‌مان استفاده کنیم؟

اصول مهم درباره نگارش علمی مقاله

بسیاری از ژورنالهای معتبر علمی به محققان و نویسندگان اعلام می‌کنند که جملات خود را با حروف مخفف و اعداد شروع نکنند. با این حال، استفاده از اکرونیم‌ها (acronyms) در جای جای جملات مورد قبول می‌باشد زیرا آنها به خودی خود کلمه هستند یا نشانگر نام یک سازمان (مانند ناسا،NASA) می‌باشند. 

در بخش یافته‌های یک مقاله علمی و پژوهشی احتمال زیادی وجود دارد که بخواهید جملات را با اعداد شروع شود: برای مثال، ۱۵ درصد از گیاهان حفاضت شده هستند؛ یا ۴۸ درصد از بیماران بهبود بیافتند. در چنین مواردی، می‌بایست اعداد را به حروف بنویسید: پانزده درصد از گیاهان حفاظت شده هستند؛ یا چهل و هشت درصد از بیماران بهبود یافته‌اند. راه‌حل دوم این است که می‌توانید جمله را تغییر دهید: نزدیک به نیمی از بیماران (%۴۸) بهبود یافتند.  

برای استفاده از مخفف‌ها (abbreviations) در جملات دستورالعمل مشابه به آنچه که درباره اعداد گفته شد صادق است: وقتی می‌خواهید از مخفف‌ها در ابتدای جمله استفاده کنید  شکل کامل آنها را بنویسید برای مثال: CBT رویکرد کاربردی در درمان افسردگی است؛ که باید نوشته شود: درمان شناختی رفتاری در درمان افسردگی کاربردی است.

اگر می‌خواهید نام علمی یک گیاه، باکتری و یا موارد مشابه را مطرح کنید می‌بایست در اولین کاربرد آن اسم کامل آن را مطرح کنید، سپس در استفاده‌های بعدی می‌توانید از مخفف آن استفاده کنید (برای مثال ذکر Aspergillus niger در بار اول و ذکر همان نام علمی در موارد بعدی استفاده، بصورت A. niger). با این تفاسیر، هرگاه قصد استفاده از اسامی علمی در اول جمله را داشتید نیز باید شکل کامل آن را بنویسید و در موارد بعدی استفاده شکل مخفف آن آورده شود.

لینک‌های مفید دیگر را مطالعه کنید.

اکسپت و چاپ مقاله ISI

پذیرش و چاپ مقاله isi تضمینی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>