پاسخ های احتمالی ادیتور مجله به مقاله و بررسی انواع آن

پاسخ های احتمالی ادیتور مجله به مقاله و بررسی انواع آن

به محض ارسال مقاله به مجله، مقاله مورد بررسی اولیه سطحی قرار می‌گیرد که عمدتاً این کار توسط ادیتور مجله یا هیئت تحریریه صورت می‌گیرد. در این مرحله، ادیتور به نویسنده یا نویسندگان مجله (معمولاً نویسنده مسئول) پاسخی را بر اساس مقاله ارسال شده ارایه می‌دهد. در این مطلب قصد داریم به پاسخ های احتمالی ادیتور مجله به مقاله و بررسی انواع آن بپردازیم. بسیاری از پژوهشگران منظور دقیق از پاسخ‌های ادیتور نسبت به مقاله خود را متوجه نمی‌شوند که در این مقاله سعی نموده‌ایم انواع پاسخ‌های ادیتور را ذکر نموده و منظور از آنها را تشریح کنیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

پاسخ های احتمالی ادیتور مجله به مقاله و بررسی انواع آن

۱- برگشت مقاله بدون داوری “Return without review”. اگر ادیتور مجله پی ببرد که مقاله با اسکوپ مجله متناسب نیست یا اینکه مقاله ارسالی کمترین حد استانداردهای مورد انتظار را برای مجله ندارد، بعد از بررسی سطحی اولیه آن را به خود مولف برمی‌گرداند بدون اینکه مقاله را به داوری ارسال کند. یک مقاله اگر دارای مشکلاتی مانند مشکلات گرامری در نگارش، عدم رعایت لغات اختصاصی، و موارد مشابه باشد، مقاله سریعاً به مولف بازگردانده می‌شود. حال مولف دو راهکار دارد: در صورتی که مقاله در اسکوپ مجله نباشد (طبق نظر اعلام شده ادیتور) حتما بایست مقاله را به مجله دیگر ارسال نماید زیرا احتمال چاپ در مجله کنونی صفر است. در حالت دوم اگر ادیتور مشکلات مربوط به گرامری و نگارشی را مدنظر قرار داده که می‌تواند مقاله را ادیت حرفه‌ای نموده و دوباره به همان مجله یا مجله دیگر ارسال نماید.

۲- توصیه برای ارسال به مجله دیگر “Recommend transfer to another journal”. ادیتور ممکن است احساس کند که مقاله مناسب مجله او نیست و توصیه کند که مقاله را به مجله دیگری ارسال کنید. بسیاری از انتشارات، مجلات مختلفی دارند. این احتمال نیز وجود دارد که ادیتور به نویسندگان مقاله توصیه کند که مقاله را به یک مجله دیگر که جزو انتشارات خود آنهاست ارسال کند. در این حال، نویسندگان باید موافق این انتقال باشند و در صورت موافقت، ادیتور خود مقاله را به مجله‌ دیگر انتشاراتشان ارسال می‌کند (برخی از انتشارات، دارای چندین مجله هستند که هیئت تحریریه واحدی نیز دارند و مجلات با آرم و نماد همان انتشارات چاپ و تکثیر می‌شود).

۳- ارسال مقاله به گروه داوری “Send the manuscript for peer review”. اگر بعد از بررسی اولیه، ادیتور مجله  احساس کند که مقاله با اسکوپ مجله تناسب دارد و دارای حداقل استاندارهای آن مجله نیز هست، آنگاه تصمیم می‌گیرد که مقاله را به هیئت داوران ارسال کند. بنابراین، پیام Send the manuscript for peer review به منزله این است که اولاً مقاله شما دارای حداقل استانداردهای آن مجله می‌باشد و ثانیاً اینکه متناسب با اسکوپ مجله ارسالی نیز هست.

بعد از ارسال مقاله به داور یا داوران، ادیتور مجله احتمالاً به تنهایی یا با همکاری و مشورت هیئت تحریریه مجله، نظرات داوران را بررسی نموده و تصمیم نهایی را برای مقاله ارسال شده اتخاذ می‌کنند. احتمال دارد نظرات داوران با یکدیگر متعارض باشد؛ و یا اینکه نتواند نظر هیئت تحریریه را جلب کند. در نهایت، این ادیتور مجله و هیئت تحریریه است که تصمیم به پذیرش مقاله و یا رد یک مقاله می‌گیرند. پاسخ‌هایی که ادیتور مجله بعد از انجام داوری به مولف یا مولفان مقاله ارسال می‌دارد معمولاً از یک شکل و فرم برخوردارند. در زیر به ذکر تیتر وار هریک از این پاسخها می‌پردازیم. افرادی که علاقمند به مطالعه بیشتر در باب هریک از پاسخ‌های ادیتور مجلات هستند می‌توانند به مطلب فرآیند داوری مقاله و چگونگی تصمیم گیری نهایی ادیتور رجوع کنند.

۱- پذیرش مقاله در حالت فعلی “Accept in its present form”. به این معنی که مقاله بدون اعمال هیچگونه اصلاحاتی مورد قبول مجله می‌باشد.

۲- پذیرش مقاله به شرط اعمال تغییرات اندک “Accept with minor revisions”. به این معنی که مجله تغییرات در سطح کمی را به مقاله مدنظر قرار داده که با انجام آن، چاپ مقاله حتمی است.

۳- پذیرش مقاله به شرط تغییرات گسترده “Accept with major revisions”. به این معنی که مجله تغییرات در سطح وسیعی را به مقاله مدنظر قرار داده و با انجام آن چاپ مقاله حتمی است.

۴- اصلاح و ارسال مجدد مقاله “Revise and resubmit”. به این معنی که مقاله به تغییر کلی احتیاج دارد، به شکلی که بعد از تغییر کلی مجدداً می‌بایست در فرآیند داوری قرار گیرد. گهگاهی، در این نوع تغییر، درصد بسیار بالایی از مقاله تغییر داده می‌شود.

۵- رد مقاله “Reject”. در این شکل، مقاله بدون هیچگونه شرط و پیش‌شرطی ریجکت یا رد می‌شود.

فرآیند تصمیم‌گیری مقاله فرآیندی پیچیده و طولانی است و مولفان معمولاً دیدگاه روشنی نسبت به مراحل آن ندارند. هرچند ژورنالهای مختلف احتمالاً سیستم‌های ارزیابی و بررسی مختلفی داشته باشند و معمولاً در پاسخ به مولفان مقاله از جملات و کلمات متفاوت‌تری استفاده کنند، اما جملات و کلماتی که به عنوان پاسخ ادیتور به مولفان مقاله در بالا ذکر شد معمولاً ادبیاتی رایج در بین مجلات است.

اگر شما در مورد پاسخ‌های ادیتور مجله به مقاله ارسالی‌تان سوال یا مشکلی داشته باشید می‌توانید با ما در میان بگذارید و از مشاوره تخصصی ما بهره‌مند شوید.

 

272 پاسخ
  1. محمد رضا ضرابي
    محمد رضا ضرابي says:

    با سلام
    يك ماه است كه مقاله اي رابه ژورنال applied mathematics and computation ارسال كرده ام
    وضعيت مقاله ابتدا در حالت with editor بود ولي اكنون ٥ روز است كه در وضعيت decision in process قرار دارد
    نظرتون چيست آيا مقاله در حال reject شدن است يا اميدي هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      نخیر، چرا در حال reject شدن باشه؟ مقاله شما قبل از ارسال به داوری از طریق ادیتور یا ادیتورهای مجله در حال بررسی اولیه میشود. اگر این ادیتورها مقاله شما را در حد ارسال به داوران ارزیابی کنند (که معنی آن داشتن استانداردهای اولیه است) مقاله به داوران ارسال خواهد شد در غیر اینصورت ایمیلی به شما ارسال خواهد شد با مضمون رد مقاله در اولین بازبینی که معنی آن این است که مقاله شما نتوانسته ادیتور مجله را راضی کند تا به روی آن وقت بگذارد و به داوران ارسال کند.

      پاسخ دادن
  2. مژگان
    مژگان says:

    با سلام من یک مقاله ای را به مقاله دانشگاه کمبریج سابمیت کردم ولی حواسم نبود که زیر کیورد jel classification را بگذارم و دیگه نمیتونم یکبار دیگه مقاله رو سابمیت کنم چون سابمیت شده به نظرتون باید به ادیتور پیام بدم و این جل را بهش بدم ( شاید خوشش نیاد) و یا اینکه رد میشه؟ هرچند من میتونم بعدا که خواست یا سوال پرسید راجع بهش این کد را بهش بدم میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      به نظر ما مشکلی برای مقاله شما بابت این اشتباه پیش نخواهد آمد اما شما می توانید با ارسال ایمیلی به سردبیر مشکل به وجود آمده را توضح دهید. برای این کار احتمالاً شما برای مقاله ارسالیتان کدی دریافت نموده اید (در برخی مجلات این کد وجود ندارد) این کد همان شماره شناسه مقاله تان است. برای اشاره به مقاله تان می توانید صرفا به ذکر کد آن بسنده کرده و مشکل را مطرح نمایید.

      پاسخ دادن
  3. عارفه
    عارفه says:

    با سلام و احترام
    بنده مقاله خود را به ژورنال معتبری فرستادم و بعد از سه هفته که تحت داوری بود، از دوتا داور کامنت داشتم یکی reject و یکی major revise و ادیتور هم باتوجه به کامنت ها تصمیم به ریجکت گرفت. داوری که reject کرده بود بیشتر به ایرادات ویرایشی پرداخته بود تا علمی. من با خود فکر کردم یه نامه به ادیتور بزنم که چنانچه همه اصلاحات را با جزییات انجام بدهم در پاسخ به کامنت ها، آیا این شانس را میتوانم داشته باشم که مقاله اصلاح شده را ریسابمیت کنم جهت تجدید نظر مجدد برای چاپ در ژورنال مزبور. لطفا نظر خود را در این باره بیان فرمایید و بنده را جهت اینکه آیا نامه به ادیتور بزنم یا نه و اینکه در نامه به چه مطالبی اشاره کنم و نیز آیا اینکه از شرایط و وقت محدودم میتوانم مطلبی در آن بگویم. خواهشندم بنده را راهنمایی نمایید.
    سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      وضعیتی که شما توصیف نمودید وضعیت جالبی نیست. یکی از ادیتور ها مقاله را ریجکت کرده (به هر دلیلی) و دیگر اصلاحات اساسی داده است. آسانترین کار برای یک ادیتور در مواجه با مقاله ای مشابه مقاله شما احتمالا ریجکت کردن آن است. اگر مجله ای که شما ارسال نموده اید واقعاً مجله معتبری باشد، ادیتور این مجله احتمالاً هر روز مقالات بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا به دستش میرسد و طبیعتاً نمی تواند برای یک مقاله دوباره وقت بگذارد. بنابراین، توصیه ما این است که شما بر اساس اصلاحاتی که احتمالاً داورهای این مجله ارایه داده اند، مقاله خود را مورد بازبینی قرار دهید و آن را به مجله مشابه دیگری ارسال کنید و وقت خود را هدر ندهید. هرچند در طول انجام این اصلاحات می توانید نامه ای را به این سردبیر ارسال کنید اما اینکه بخواهید حتماً مقاله تان را در آن مجله چاپ کنید یا زمان و انرژی بگذارید اشتباه است.

      پاسخ دادن
  4. عارفه
    عارفه says:

    ممنونم از پاسخ کامل شما. ببخشید یک سوال دیگر اینکه آیا ما میتوانیم در نامه به ادیتور درمورد شرایط زمانی محدود و وضعیت دانشجویی مثلا سال آخری اشاره نماییم؟ بازم ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله، ساختار خاصی برای محتوای نامه وجود ندارد، شما می توانید به مشکلاتی که هم اکنون درگیر آن هستید اشاره کنید. اما اینکه آیا ادیتور تحت تاثیر شرایط کنونی شما قرار گیرید یا نگیرد بحثی منحصر بفرد است و بستگی به ادیتور آن مجله دارد.

      پاسخ دادن
  5. حسین سحاب
    حسین سحاب says:

    سلام
    مجله ای با ریجکت مقاله من این پیشنهاد را داده است
    You have a manuscript that requires your approval to be transferred to another publication. Please click on the “Agree to Transfer” or “Decline to Transfer” link.
    میشه راهنمایی کنید؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      بله
      احتمالاً این مجله متعلق به یک انتشارات است که این انتشارات چند مجله دیگر نیز دارد. ادیتور به شما پیشنهاد داده است که در مجله دیگر انتشاراتشان مقاله را چاپ کنید. اما یک نگرانی وجود دارد که احتمالاً مجله جدیدی که به شما معرفی نموده است دارای ایندکس های مدنظر شما نباشد. پس به همین ایمیلی که به شما ارسال شده ریپلای کنید و مشخصات جدید مجله را از ادیتور بخواهید. اگر مشخصات مجله جدید همانچیزی است که شما می خواهید از ادیتور تقاضا کنید که مقاله را به آن مجله انتقال دهد.

      پاسخ دادن
  6. shadi
    shadi says:

    با سلام
    اگر ژورنال Jcr برای رشته زراعت می شناسید که زود پذیرش کند و ایمپکت پایین داشته باشد لطفاً معرفی فرمایید، اگر هزینه بالایی داشته باشد هم اشکال ندارد
    ممنون

    پاسخ دادن
  7. سعیده
    سعیده says:

    سلام من مقاله ای رو ارسال کردم حدود یک ماه در دست داور و سردبیر بوده و در نهایت امروز متوجه شده شدم که پیام دادند که Reject with transferred to another journal در واقع من فکر میکنم که خود سردبیر که مرحله آخر کار دستش بوده برا ژورنال دیگه فرستاده آخه طبق توضیحات شما تو بند دو لغت recommend رو نیاورده تو پیامش، این برداشت من درسته؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      مهم نیست که داور مجله این واژه را ذکر کرده یا نکرده بلکه آنچه که عیان و واضح است اینست که سردبیر مقاله شما را به یک مجله دیگر هم ردیف خود ارسال نموده است. اگر نام مجله را ذکر نکرده باشد شما می توانید با ارسال یک ایمیل به سردبیر مشخصات مجله جدید را دریافت کنید و در صورتی که به هر دلیل مجله جدید باب میل شما نباشد کار انتقال به مجله دیگر را کنسل کنید. این کار نیز از طریق ارسال ایمیل و اطلاع دادن به ادیتور انجام می شود.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      احتمال بسیار زیاد مقاله شما ریجکت شده است و آنها مقاله شما را از روی سیستم خود حذف نموده اند. میتوانید مقاله را به مجله دیگری ارسال کنید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      خوب بر اساس گفته شما، اگر داوری مقاله تکمیل شده باشد ادیتور مجله تا چند مدت دیگر نتایج داوری را برای شما ارسال خواهند نمود. نظر خاصی در این مرحله از داوری مجله نمی توان دید و فقط شما میتوانید منتظر باشید تا نتایج داوری را دریافت کنید. اگر به نظرتان دریافت نتایج داوری مقاله طول کشیده است میتوانید با ارسال ایمیلی به ادیتور مجله در باره وضعیت مقاله تان اطلاعات لازم را کسب کنید. در صورت وجود مشکل دیگر میتوانید با ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
      • مدیر سایت
        مدیر سایت says:

        سلام
        بستگی داره مقاله شما به داور ارسال شده باشه یا خیر. اگر به تازگی سابمیت کردید مقاله رو باید بگیم که هنوز ادیتور مجله مقاله شما را رویت نکرده. اما اگر از داوری برگشته و منتظر تایید ادیتور مجله هست به این معنی هست که فرآیند داوری مقاله تمام شده و اکنون صرفاً سردبیر مجله باید فرصت کند و نظرات داوران را مطالعه نموده و نظر نهایی را صادر کند.

        پاسخ دادن
  8. ali
    ali says:

    با سلام.
    مقاله بنده در ژورنال AEU فرستاده شده و در مدت ۳ هفته از حالت Under Review به حالت Decision Pending تبدیل وضعیت یافته و چند روز است در اینوضعیت مانده است. امکان دارد ریجکت شود ..یا امکانش ضعیف است و ادیتور دارد برای چاپ مقاله letter مفصلی تنظیم می کند؟؟

    معمولا روند ریجکت مقالات در این مرحله سریع است یا فرقی ندارد زمان می برد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقیعت وقتی مقاله به حالت Decision Pending در می آید به معنای آن است که هنوز در مورد مقاله شما تصمیم گیری می شود. شما بهتر است با ارسال ایمیلی به سردبیر و بیان وضعیت مقاله خود از آنها روند را جویا باشید. هیچ قانون خاصی وجود ندارد. مقاله شما میتواند در این مرحله ریجکت یا پذیرش شود. شما یا منتظر باشید یا اینکه در اولین فرصت ایمیلی با عنوان پیگیری چاپ مقاله به سردبیر ارسال کنید. اگر مقاله شما کد دارد حتما کد مقاله را نیز ذکر کنید

      پاسخ دادن
  9. حسین
    حسین says:

    سلام خدمت شما.
    من مقاله ام رو به یه ژورنال خوب فرستاده بودم بعد از دوماه داروی تعدادی مینور ریوایز و ماژور ریوایز برای من فرستاده بودن. بعد از اعمال تغییرات جدید دوباره مقاله رو فرستادم اما به تازگی پیامی با عنوان Resubmission برای من فرستاده شده. آیا به نظرتون مقاله ی منو ریجکت کردند و یا هنوز شانس برای سابمیت مقاله دارم؟
    ممنون میشم هر چه زودتر جواب منو بدید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما می بایست مقاله خود را بر حسب پیامی که داده اند سابمیت مجدد کنید. در کنار آن هم میتوانید به سردبیر ایمیل ارسال نمایید و وضعیت مقاله تان را پیگری کنید. با توجه به مواردی که توضیح داده اید امکان ندارد مقاله شما را ریجکت شود؛ البته اگر اصلاحاتی که مدنظر مجله بوده را درست انجام داده باشید.

      پاسخ دادن
  10. بهروز
    بهروز says:

    سلام وقت بخیر
    بنده دستنوشته خود را به یکی از مجلات الزیور ارسال نمودم. یکی از داوران تبریک گفت و از کار تعریف نمود. داور بعدی، برای دومین بار پیغام دادند که قبل از انتشار ابهاماتی باید حل و فصل شود. یعنی دو بار تا کنون دستنوشته را بر مبنای درخواست داور اصلاح و مجدد ثبت کردم تا تحت داوری وی قرار گیرد. در چنین وضعیتی که یک داور مقاله را تایید و داور دیگر تقاضای اصلاحات دارد، معمولا سردبیر چه تصمیمی در نهایت می گیرد
    از راهنمایی تان ممنونم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      کلا زمانیکه یک مقاله تحت داوری قرار می گیرد و اصلاحات برای آن از سوی داوران مجله مد نظر قرار داده می‌شود به احتمال بسیار بالایی شانس پذیرش و چاپ خواهد داشت مگر آنکه شما به هر علتی نتوانید ادامه فرآیند اصلاحات را انجام دهید.
      داوران بر اساس سلیقه و دانش خود متفاوت عمل می کنند و احتمال دارد یک داور مجله مقاله را تایید و داور دیگری به آن اصلاحات سنگینی اعمال کند. در این شرایط سردبیر مجله اصلاحات داور دوم را در نظر می گیرد و در نهایت بر اساس فرآیند اصلاحات انجام شده و نظر این داور درباره مقاله، نسبت به پذیرش و رد آن تصمیم می گیرد.
      در نهایت از نظر بنده نیز شما تمامی فرآیندهای اصلاح مقاله را گام به گام جلو بروید و انجام دهید. احتمال پذیرش مقاله شما بسیار بالا خواهد بود.

      پاسخ دادن
      • بهروز
        بهروز says:

        سلام یک ماه پیش پیغام گذاشته بودم که درباره داوری مقاله، نظرات دو داوراینگونه بود که داور اول گفتند قابل چاپ و داور دوم درخواست اصلاحات قبل از چاپ دادند. امروز جوابی رسید که مجدد داور اول نوشتتند مقاله قابل چاپ ولی نظر داور دوم برای ما ارسال نشد ولی داور سوم اصلاحلات مختصر خواستند. به نظر شما چرا نظر داور دوم وجود ندارد و چرا سردبیر به داور سوم ارجاع دادند. از راهنمایی تان مجدد ممنونم

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام
          ادیتور مجله در هر صورت می بایست از فرآیند داوری قانع شود. آنچه که معلوم است این است که ادیتور مجله به مقاله شما علاقمند است و وقت و انرژی کافی برای تعییین نتیجه آن صرف کرده است. وقتی ادیتور نمی تواند از داوری یک داور قانع شود طبیعی است که مقاله را برای داور سوم ارجاع دهد. یک احتمال دیگر وجود دارد و آن این است که احتمالا داور سوم دارای یک تخصصی است که نیازمند داوری مقاله شماست. برای مثال، احتمالاً شما در تحلیل هایتان از نرم افزاری استفاده کرده اید که نیاز دارد یک داور که به صورت کامل به آن نرم افزار مسلط است تحلیل های شما را آنالیز و راستی آزمایی کند.
          به زعم بنده، مقاله شما قطعاً در این مجله چاپ خواهد شد البته اگر اصلاحاتی برای مقاله شما ارایه نمودند باید با حساسیت بالایی برای رفع آنها تلاش کنید.

          پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً بله، شما با اینکار از ادامه فراِیند بررسی و داوری مقاله کنار کشیده اید و این به مفهوم withdraw نمودن مقاله می باشد.

      پاسخ دادن
  11. حسین
    حسین says:

    مقاله رو فرستادیم یک داور گف مشکل نداره یک داور ایراد گرف و با major فرستادن برامون ریوایز….ایراداش رو رفع کردیم…جفت داورا نوشتن مقاله قابل چاپه….اما ادیتور کلی ایراد نگارشی گرفته از نوع جملات تا بعضی منابع ِِ وجداول و شکلا….کلی گیر بیخود…الان حالت minor revise for acceptence اومده….یه سوالی که عجیب مخمو درگیر کرده اینه که وقتی جفت داورا اوکی دادن ادیتور میتونه رد کنه؟ نوشته برامون ادیتور کارکشن بعد دو صفحه ایراد نگارشی گرفته … اونایی ک بالا گفتم…میترسم الان اصلاح کنم بفرستم فنا نکنه…این مجله الزیوایر ژورناله تاپ هست کیو وان…اصلا احتمال رد هست ؟ خیلی استرس دارم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      هیئت تحریریه مجله که شامل سردبیر یا ادیتور اصلی مجله می شود تمام مقالاتی که داوری شده اند را در اختیار گرفته و تصمیم گیری نهایی را انجام می دهند. مقاله شما از سوی داوران مجله پذیرفته شده است که میتواند خبر بسیار خوبی باشد و درصد پذیرش و چاپ مقاله شما بیش از ۸۰ درصد می باشد. در نهایت اصلاحات ادیتور را نیز بسیار بادقت انجام دهید. به نظر بنده جای هیچ نگرانی نیست و شما می بایست فرآیند اصلاحات را به صورت جدی و با دقت بالا انجام دهید.

      پاسخ دادن
  12. علی
    علی says:

    سلام
    آذر سال ۹۷ مقاله ای را در ژورنالی معتبر که jcr دارد ارسال کردم بهمن ۹۷ ری جکت ری ساب میت دادن و نوشتن که می توانم اصلاحات را برطرف کنم و به همین مجله یا مجله دیگر ارسال کنم. بر اساس پیشنهاد مجله پس از برطرف کردن ایرادات به همین مجله ری ساب میت کردم و گفتن در همین مجله زودتر جواب می گیرید.
    پس از یک و نیم ماه ری ساب میت مقاله به حالت تحت بررسی (in review) قرار گرفت. ادیتور مقاله من میگه مقاله شما را به یک ادیتور مهمان ویرایشگر دادیم. اخیرا هم گفته ادیتور مهمان نتوانسته داوران را پیدا کند و فرایند بررسی زمان می برد و فقط یک بررسی انجام شده و گفته نمی دانم تصمیم ادیتور ویرایشگر مهمان چه هست. گفته شاید به دنبال داور دیگری هست و میگه من برای ادیتور ویرایشگر مهمان نوشتم که در مورد فرایند بررسی به ما اطلاعات بدهد. الان بعد از ۱۰ روز که این جواب را به من داده چه ایمیلی برای ادیتور خودم بفرستم؟
    می ترسم این ادیتور و ادیتور ویرایشگر مهمان سرانجام پس از ۷ ماه داوری جواب رد بدهند و من زمان را از دست بدهم. اصلا تصمیم نهایی را ادیتور من می گیرد یا ادیتور ویرایشگر مهمان؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      یقیناً تصمیم نهایی در مورد مقاله شما توسط ادیتور اصلی مجله اخذ خواهد شد. وقتی ادیتور مجله به شما عنوان می کند که اصلاحات را برطرف کنید و مجدداً سابمیت کنید این احتمال وجود دارد که ادیتور نظر کلی مثبت روی مقاله شما دارد. منتها واقعیت این است که کار چاپ مقاله یک کار بسیار وقت گیر و حوصله بری است. نظر حاصی نمی توان داد، شما پیگیری های کارتان را بسیار خوب انجام داده اید و باید اندکی منتظر باشید تا کار پیش رود. معمولاً وقفه ۲ هفته ای یا نهایتاً ۱۰ روزه بین ایمیل های پیگیری عادلانه است. یعنی شما وقتی می خواهید امور مقاله خود را پیگیری کنید بهتر است از آخرین ایمیلی که ارسال کرده اید ۱۰ الی ۱۵ روز گذشته باشد و اگر پاسخی دریافت نکردید ایمیل مجدد ارسال کنید.
      بله، این احتمال نیز وجود دارد که بعد از گذشت ۶ الی ۷ ماه مقاله شما مجدد ریجکت شود. اما در نظر داشته باشید، ادیتور یک مجله ربات یا ماشین نیست. او متوجه زحمت های شما و میزان تعهد و درگیری شما بر روی مقاله تان را مشاهده می کند و در صورتی که شما جدیت خاصی بر روی اصلاحیه ها و رفع ایرادات مقاله خود داشته باشید یقیناً فرجام کار خوشایند شما خواهد بود.

      پاسخ دادن
  13. رزیتا غفاری
    رزیتا غفاری says:

    سلام وقت بخیر من میخواهم مقاله ای به مجلات isi ارسال کنم ولی برام مهمه که اینا در مدت کم جواب پذیرفته شدن یا نشدن رو بدهند.آیا رهی هست ؟
    و اینکه برام پذیرفته شدن مقاله در مجلات isi بسیار مهمه به خاطر شرایط دانشگاه چه شکل میشه مطمین شد ؟
    چون الان مقاله رو به چند جا فرستادم ولی بعد چند ماه ریجکت کردند.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      معمولاً هر مجله ای شرایط خاصی برای بررسی و ارزیابی مقالات دارد. هیچ راه خاصی نیست که شما به مجله بتونید اعلام کنید که درباره مقاله تان سریع تر تصمیم گیری کنند. البته یکسری مجلات فرآیند داوری سریع دارند که در این فرآیند آنها معمولاً طی ۱۰ الی ۱۵ روز به داوری مقاله شما پرداخته و نتیجه را اعلام می کنند. انجام این فرآیند از سوی مجله متضمن دریافت وجه داوری سریع است. اگر شما استطاعت پرداخت این وجه را نداشته باشید، داوری مقاله شما به فرآیند عادی می رود و ممکن است چند ماه حتی یکسال طول بکشد.
      شما اگر قصد چاپ سریع مقاله را دارید می توانید با همکاران ما در تماس باشید. در صورت وجود مجله مناسب با رشته شما، حتما به شما کمک خواهند نمود. می توانید از لینک زیر با همکاران ما در تماس باشید:
      http://www.sciencepeak.com/?page_id=3343

      پاسخ دادن
  14. سعید
    سعید says:

    سلام بعد از این که داوری مقاله به اتمام رسید در وضعیت Ready for Decision قرار گرفت و مدت ۲ هفته به این صورت ثابت مانده است. معمولا این مرحله چقدر طول می کشد و آیا لازم است برای سردبیر نامه ای جهت یادآوری ارسال گردد؟ سپاس

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      این نشان می دهد که نتایج داوری مقاله بدست مجله رسیده است و هیئت تحریریه مجله در نظر دارند طی جلسه ای به نتیجه گیری آن بپردازند. معمولاً هیئت تحریریه برای یک یا دو مقاله جلسه تشکیل نمی دهد. معمولاً باید تعداد مقالات زیادتری آماده تصمیم گیری داشته باشند تا درباره آنها به بحث کرده و به نتیجه برسند. شما می توانید ایمیلی را ارسال نموده و یادآوری کنید اما مطئمناً در تسریع فرآیند پاسخگویی زیاد اثرگذار نخواهد بود و صرفا احتمال دارد ادیتور مجله به شما زمان تقریبی پاسخگویی را بگوید.

      پاسخ دادن
      • سعید
        سعید says:

        ممنون از پاسخ شما به دفتر مجله ایمیل ارسال کردم و در جواب نوشتند که هنوز یک داور در حال بررسی است و مجله منتظر نظر داور است. البته متوجه نشدم در Ready for Decision چه داوری صورت می گیرد. اما در ادامه گفتند که به محض دریافت نتیجه ما را مطلع می کنند.

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          سلام ادیتور مجله دقیقاً منظور از Ready for Decision را گفته است. نظر کلی یک داور را گرفته و منتظر نظر دومین داور است تا نتیجه گیری نماید. همانطور که می دانید بسیاری از مجلات معروف و باکیفیت از داوری همتا برای داوری مقاله استفاده می کنند که در این فرآیند هر دو داور باید نظرات خود را ارایه نمایند تا تصمیم گیری نهایی انجام شود.

          پاسخ دادن
  15. sam
    sam says:

    با سلام و خسته نباشيد
    مقاله امو به يه مجله فرستادم پيام دادن كه براساس فرمت مجله نيست به همين دليل decline كردن… آيا امكان اديت كردن و ارسال مجدد وجود دارد؟
    با سپاس

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      صد در صد امکان وجود دارد و به همین خاطر دیکلاین کردند. در اسرع وقت مقاله را بر اساس دستورالعمل مجله فورمت بندی کنید و مجدداً ری سابمیت نمایید. همکاران ما در اوج دانش نیز می توانند مقاله شما را برحسب دستورالعمل مجله فورمت بندی نمایند. شما می توانید با ایمیل و شماره های تماس ما در ارتباط باشید و مقاله تان را ارسال نمایید تا در سریع ترین زمان ممکنه فورمت بندی شود.

      پاسخ دادن
  16. مسعود
    مسعود says:

    با سلام
    من تو ژورنال کردم تئوری اصفهان یه مقاله سابمیت کردم الان ریوایز خورده که اصلاح کردم الان نمیدونم کدام قسمت ریوایز رو آپلود کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      شما می بایست کل مقاله را (که طبیعتاً شامل قسمت های ریواز شده نیز هست) به مجله آپلود کنید. می توانید در کنار آن فایلی را نیز ارسال کنید و توضیح دهید که چه قسمت هایی اصلاحیه داشته و شما چگونه آن را اصلاح کرده اید.

      پاسخ دادن
  17. م ن
    م ن says:

    سلام
    من یک مقاله کنفرانسی به یک کنگره فرستادم و جواب داوری در ۳۰ بهمن قرار بود داده شود ولی توی حساب کاربری من هیچ جوابی داده نشده نه اکسپت خورده و نه ریجکت مشکل کجاست یعنی؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      احتمال زیاد فرایند برریس مقاله از سوی کنفرانس مورد نظر شما تاحدودی با مشکل پیگیری انسانی روبروست و نمی توانند مدیریت خوبی انجام دهند. معمولاً کنفرانس ها شماره تماس هایی برای ارتباط درج می کنند و شما می توانید مستقیماً با عوامل برگزاری در ارتباط باشید. در غیر اینصورت، تنها راه ارتباط و پیگیری ارسال ایمیل می باشد. همچنین، شما می توانید با جستجوی مام دبیر کنفرانس در اینترنت، ایمیل شخصی وی را یافته و مستقیمآً مشکل خود را با دبیر کنفرانس در میان بگذارید. به غیر از راه حل های ارائه شده، راح حل دیگری وجود ندارد.

      پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          بله، وقتی پاسخ ندادند و پیگیری هم نمی کنند شما می توانید مقاله خودتان را برای کنفرانس دیگر ارسال کنید. همچنین، می توانید با ارسال یک ایمیل، انصراف خودتون را به مسئولین کنفرانس اطلاع بدید.

          پاسخ دادن
  18. نسیم
    نسیم says:

    با سلام
    با توجه به اینکه editor مقاله ارسالی من را بسیار جالب خوانده از من خواسته که آن را به یکی از ژورنال های آنها انتقال دهم و من پیام انتقال را قبول کردم و در حال حاضر پیامی دریافت کردم که تغییرات لازم را می توانم انجام دهم آیا لازم است که Cover latter را به نام ژورنال جدید تغییر دهم

    پاسخ دادن
  19. aq
    aq says:

    سلام وقتتون به خیر
    من مهر سال ۹۸ مقاله خودم رو به یک ژورنال با ایمپکت ۲ فرستادم بعد از حدود دو ماه و خورده ای ریوایز خورد ۴ داور کاور رو بررسی کرده بودن و اصلاحاتی رو خواسته بودنند که ۳ تا از داوران نظر مثبتی داشتن و از کار تعریف کرده بودند و نفر اخر من فکر میکنم که نظر مثبتی نداشتند ولی با این حال ریجکت نکرده بودند و ایشون هم اصلاحاتی رو خواسته بودند. اصلاحات رو انجام دادم و دوباره ارسال کردم بعد از مدتی در وضعیت مقاله نوشته شد که کار داوری مقاله به اتمام رسیده و من منتظر نظر ادیتور بودم مدت یک ماه طول کشید ولی پاسخی ارسال نشد و نمیدونم چی شد که دوباره مقاله رفت برای داوری
    میشه بگید چه اتفاقی افتاده و چرا دویاره مقاله برای داوری ارسال شده ؟ خیلی نگرانم
    انکان داره که مشکلی به وجود امده باشه ؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      به احتمال بسیار زیاد کلیت مقاله شما مورد تایید سردبیر اصلی مجله قرار گرفته است و وی تمامی سعی خود را می نماید تا بتواند مقاله شما را در مجله خود منتشر کند. از اینرو حساسیت و دقت زیادی خرج می دهد و سعی می کند با دریافت نظرات متخصصان گوناگون – که مرتبط با مقاله شما می باشند – مقاله شما را به مرحله چاپ برساند. با توجه به توضیحاتی که ارایه داده اید می باید صبر کنید و گهگاهی نیز ایمیلی به سردبیر مجله ارسال نمایید و از وی بخواهید شما را نسبت به وضعیت کنونی مقاله آگاه نماید.
      در کل، در صورتی که مقاله شما پتانسیل چاپ در آن مجله را نداشت سردبیر مجله وقت زیادی برای آن ارایه نمی کرد.

      پاسخ دادن
  20. آرزو
    آرزو says:

    سلام من مقالمو برای زورنالی فرستادم مقاله بعد از داوری ریجکت شده ولی گفته اگر اصلاحات سه دارو انجام بدی میتونی resubmit کنی سوال برا من پیش اومده که چقد زمان دارم که مقاله رو دوباره بفرستم و آیا شانس پذیرش دارد یا نه

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله
      وقتی یه شما زمان نداده است، شما می توانید تمامی ایرادات را رفع و رجوع کنید و مجدداً مقاله تان را سابمیت نمایید. طاهراً ادیتور مجله بازه زمانی خاصی را برای شما تعیین نکرده است. اما طبیعتاً اگر شما بخواهید اعمال تغییرات را طول دهید (یک سال یا بیشتر) طبیعتاً احتمال دارد موضوع مقاله شما و حیطه ای که کار کرده اید قدیمی شود و نیاز داشته باشید منابع جدیدی را اضافه کنید. به نظر ما، شما حتما در یک بازه زمانی یک ماهه یا حدااکثر دو ماهه کار را به اتمام برسانید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      نخیر، این حالت احتمال زیاد اتمام بررسی ها را نشان می دهد و نشان می دهد که ادیتور مجله تمام داوری ها را دریافت کرده و بر حسب داوری های انجام شده مشغول بررسی و اعلام نتیجه پذیرش مشروط یا ریحکت یا پذیرش کامل است. شما می بایست صبر نمایید تا ادیتور تصمیم نهایی خود را با شما در میان بگذارد. اگر خبری نشد، میتوانید به ادیتور ایمیلی ارسال نمایید و پیگری کنید.

      پاسخ دادن
  21. يونس
    يونس says:

    سلام وقت شما بخير
    بنده مقاله اي رو به يكي از مجلات معتبر ارسال كردم و بعد از گذشت يك هفته به من ايميل زدن كه مقاله وارد مرحله انتخاب داور شده است. ولي در سايت آنها پيغام In Review رو مشاهده مي كنم. منظور از اين پيغام چيست؟

    پاسخ دادن
  22. مینا
    مینا says:

    سلام وقتتون بخیر
    داوران کنگره ای که مقاله ام رو براشون ارسال کردم یک مورد اصلاحی که درج کردند “به روز رسانی مراجع” هستش.. میشه توضیح بدین لطفا من متوجه منظورشون نشدم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      احتمالاً شما از منابع قدیمی برای مقاله استفاده کرده اید. بسیاری از مجلات یا کنگره ها تاریخ انتشار مقاله هایی که شما از آنها به عنوان منبع استفاده نموده اید را حداکثر تا ۵ سال پیش می پذیریند و احتمالا شما از مقالاتی استفاده کرده اید که تاریخ انتشار آنها خیلی قدیمی بوده است. بهتر است برای رفع این ایراد از یکسری مقالاتی استفاده کنید که تاریخ انتشار آنها مربوط به سال جاری یا ۲ یا ۳ سال اخیر باشد.

      پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          بله، متاسفانه با این مشکل مواجه شده اید. می بایست حین نگارش مقاله ا منابع جدید و بروزی استفاده می کردید. چاره دیگری وجود ندارد. باید مشابه همان اطلاعات را در مقالات دیگری که اخیراً چاپ شده اند پیدا کنید. می توانید عنوان مقاله ای که از آن استفاده کرده اید را در گوگل اسکولار (برای مثال) سرچ کنید و تاریخ نشر را به ۲۰۱۸ به بعد انتخاب کنید. احتمالا بتوانید از مقالات جدید اطلاعات مشابه استفاده کنید. یا اینکه منابعی را بروز کنید که امکان بروز کردن آنها برای شما امکان پذیر باشد. قرار نیست شما تمامی منابع را بروز کنید.

          پاسخ دادن
  23. س. ا
    س. ا says:

    سلام. مجله ای برای من پیغام reject داده و در عین حال گزینه revisions waiting for authors approval رو فعال کرده بود. من اشتباها گزینه decline revision رو کلیک کردم. فورا بدون اینکه سوالی مبنی بر اطمینان از تصمیم بکند competed reject ثبت شد. آیا می توانم طی ایمیلی به مجله اشتباه صورت گرفته را توضیح دهم.؟ اگر پاسخی ندادند. آیا باید مجددا مقاله را بعد انجام اصلاحات مد نظرداوران سابمیت کنم. ممنون میشم اگر پاسخ رو برای من ایمیل کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      در هر صورت شما می بایست ایمیلی به سردبیر مجله بزنید و اشتباه رخ داده را توضیح دهید. اگر پاسخی نداند می توانید مجدداً سابمیت کنید.
      ظاهراً برای مقاله شما ریجکت مشروط اومده که شما باید اصلاحات را انجام میدادید تا مقاله به پروسه داوری برگردد. تنها ترین کار ممکنه ارسال ایمیل به سردبیر و سابمیت مجدد مقاله است. اینکه دیر جواب بدهند یا زود واقعیت اونو نمیشه چیزی گفت. بر اساس نیازتان به چاپ شدن مقاله زمانی رو مشخص کنید اگر در اون محدوده زمانی پاسخی از مجله بدستتان نرسید باید به مجله دیگری ارسال کنید.

      پاسخ دادن
  24. سمانه علی نژاد
    سمانه علی نژاد says:

    با سلام
    مقاله من بعد از ۲ ماه داوری جهت ریوایز به من عودت داده شد . داور شماره ۲ فقط نظرات رو داده…این یعنی بقیه داوران تایید کردن؟
    و اینکه بعد از ریوایز و ارسال مجدد الان زده review requested…این یعنی درخواست از داور برای بررسی؟؟ممنونم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما بعد از داوری به انجام اصلاحات مدنظر داوران پرداخته اید و مجله می بایست یکبار دیگر از داور یا داوران درخواست نماید تا میزان صحت اصلاحات انجام شده بر روی مقاله تان را بررسی کنند. می بایست مدتی صبر کنید و مثلاً بعد از دو هفته یک ایمیل به سردبیر ارسال کنید و جویای وضعیت مقاله تان شوید.

      پاسخ دادن
  25. محمد
    محمد says:

    سلام
    مقاله بنده پس از دو ما داوری شد و دو داور سوالات خودشونو رو در ریوایز اول مطرح کردند و جواب دادیم . در ریوایز دوم یکی از داوران کاملا قانع شدند اما داور دوم عینا سوالات ریوایز اول رو تکرار کرده در صورتی که همه نکات رو پاسخ دادیم. مجددا پاسخ داور را با دقت بیشتر دادیم اما برای بار سوم در ریوایز همان داور عینا سوالات رو بدون تغییر تکرار میکنه. بطوری که انگار جواب ما مشاهده نمیکنه
    در چنین مواقع چکار باید کرد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      در چنین مواردی قطعاً باید با سردبیر مجله صحبت کنید و تمامی مستندات خود را به آنها ارسال کنید. نگران نباشید، احتمال بسیار زیاد اشکالی به وجود آمده است که شما با ارسال ایمیلی به سردبیر می توانید مشکل را حل کنید.

      پاسخ دادن
  26. سجاد
    سجاد says:

    سلام مقاله بنده در یک مجله jcr پس از داوری، ریوایز خورد و هرآنچه که داوران برایشان سوال بود، به طور مفصل توضیح داده شد و در مقاله اعمال شد. بیش از دو ماه است که مجدد سابمیت کردم و همچنان نوشته تحت داوری. چند بار به ادیتور ایمیل زدم اما متاسفانه پاسخی نمی دهد. این میزان تاخیر، می تواند نگران کننده باشد؟ قبلا در مجله jcr دیگری از همین انتشارات، ۵ روز پس از سابمیت نسخه ریوایز شده، اکسپت شد.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، متاسفانه رایج هست حتی زمانهای خیلی بیشتری نیز رایج است. چاره ای نیست باید منتظر باشید و به ارسال ایمیل های پیگیری مقاله خود ادامه دهید. فقط سعی کنید در اراسال این ایمیل ها افراط نکنید. همچنین، اگر مجله، شماره تماسی هم ارایه داده است می توانید در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید به آنها زنگ بزنید و جویای روال مقاله خود شوید.

      پاسخ دادن
  27. مینا
    مینا says:

    سلام وقت بخیر
    آیا برای آی اس آی شدن یک مقاله موضوع در اولویت اول قرار داره؟ یا اینکه موارد دیگه هم به اندازه ی عنوان مهمه؟ میشه لطفا یه راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      مقاله ای که دارای یک موضوع خوب، روش اجرا و انجام و تحلیل دقیق داده ها باشد طبیعتاً مقاله خوب ارزیابی خواهد شد. احتمال دارد فردی موضوع مقاله خوبی را انتخاب کند اما در بحث روش اجرا و تحلیل و تبیین ضعیف عمل کند و مقاله او از مجلات رد شود. بنابراین، روش علمی یک روش مرحله به مرحله است که تمامی مراحل و قسمت های آن باید دقیق انجام شود.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      این مشکل ایرادی ندارد، گاهاً سردبیر مجله و فردی که امور وب سایت مجله را پیگیری می کند هماهنگ نیستند و این مشکلات به وجود می آید یا اینکه اصلاحاتی که شما برای مجله در نهایت ارسال نموده اید را هنوز به صورت کامل تایید نکرده اند و داوران مجله در حال بررسی نهایی هستند (این گزینه محتمل تر است). در هر صورت شما می توانید با ارسال ایمیل های پیگیری وضعیت مقاله خود را روشن تر سازید.

      پاسخ دادن
  28. صبا
    صبا says:

    سلام وققتون بخیر
    میخواستم بدونم تو داوری دوم هایلایت های داوری اولو حفظ کنم یا نه؟ تو داوری دوم چجوری باید جواب بدم و کدوم فایلارو بفرستم؟
    ممنونم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      منظور شما از داوری اول چیست؟ طبیعتاً مجلات از یک یا دو داور به طورت هم زمان برای داوری مجله استفاده می کنند. داوران مجله یکبار نکات را به مولفان مقاله ارسال می کنند و از آنها می خواهند ایرادات را برطرف سازند. احتمال دارد بعد از رفع ایرادات، داوران مجله هنوز قانع نشده باشند و از مولفان بخواهند ایرادات را به صورت عمیق تر بررسی و رفع نمایند. در این مرحله اگر مولفان اصلاحات را به صورت هایلات درآورده اند، باید آنها را حفظ کنند و اصلاحات جدید را نیز بعد از اعمال هایلات نمایند. معمولاً بهترین روش برای انجام اصلاحات آن است که در فایل جداگانه تمامی نکات داوران را بنویسید و در مقابل آن اقداماتی که انجام داده اید را نیز شرح دهید و دقیقا مشخص سازید این اقدام در کدام سطر و یا بخش انجام شده است. این کار باعث شفافیت و کوتاه تر شدن فرآیند داوری می شود.

      پاسخ دادن
      • صبا
        صبا says:

        منظورم ریوایز دومه. پس هایلایت های تغییرات ریوایز اولو نگه میدارم و تغییرات ریوایز دومم جداگانه هایلایت میکنم. یه سوال دیگه کاور لیتر مربوط به ریوایز اولم باید بفرستم؟
        ممنون که جواب میدین

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          خیر، به نظر بنده با ریوایز دوم کاورلتر مربوط به ریوایز دوم را ارسال کنید. هرچند که امور برای شما شفاف است، اما برای داوران مجله و ادیتور که روزانه با بیش از ۱۰ ریوایز و کارولتر روبرو هستند تفکیک اینها بسیار سخت و دشوار است. بنابراین، برای گرفتن سریع جواب و کوتاهتر کردن روند داوری، بهتر است شفافیت و سهولیت دسترسی را از خودتان شروع کنید، و همه فایل ها به تفکیک و برحسب مراحل انجام ارسال شود.

          پاسخ دادن
  29. زهره
    زهره says:

    با سلام و خسته نباشید
    دو ماه پیش مقاله ای رو به یک ژورنال سابمیت کرده ام تقریبا از هفته اول، راند ۱ نوشته شده A review is overdue ، لطف میکنید این وضعیت رو بیزحمت توضیح بدید، لازمه مکاتبه ای انجام بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      گاهی مجله بر روی وب سایت خود ادعا می کند که میانگین مدت زمان داوری یک مجله برای مثال ۱ ماه است. وقتی شما مقاله را به مجله می فرستید شاید از همان اول پیام A review is overdue را نمایش دهد؛ این پیام در واقع به مولفان مقاله نمایش داده شود تا به آنها نشان دهد هرچند ادیتور قبلاً مدت زمان تقریبی را ۱ ماه اعلام نموده بود اما به دلیل شلوغی و زیاد بودن کار این مدت زمان رعایت نخواهد شد و به مدت زمان بیشتری برای داوری مقالات نیاز خواهد بود.
      در واقع ادیتور مجله می تواند پیام paper is under review را نمایش دهد اما این پیام به مولف این مفهوم را نمی رساند که مدت زمان داوری مقاله بیش از مدت زمان تقریبی اعلام شده از سوی سردبیر طول خواهد کشید.

      پاسخ دادن
  30. معصومه
    معصومه says:

    سلام وقتتون به خیر من سال ۹۲ مقاله ای دریکی از ژورنال های کشاورزی چاپ کردم .مقاله چاپ شد وفایل pdf هم در سایت بارگزاری شد . الان بعد مراجعه به سایت مجله مقاله وتمام سوابق ان از گوگل حدف شده . امکان دسترسی وجود نداره .

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما در صورتی که فایل pdf مقاله تان را دارید می توانید آن را به مجله ارسال کنید و از آنها دلیل این مساله را بپرسید. گاهاً متاسفانه مجلات از چاپ مقاله درآمدزایی می کنند و بعد از چاپ مقاله و سپری شدن مدتی، آنها را حذف می کنند تا در ارزیابی مجله نمره پایینی اخذ نکند. زیرا بسیاری از این مقالات بدون داوری و در تعداد بسیار بالا پذیرش و چاپ می شوند و بعد از گذشت چند سال تمامی آنها از بین می رود. اما این امکان نیز وجود دارد که مجله شما از طبقه این مجلات نباشد و مشکل خاصی برای آرشیو داده های آنها به وجود آمده باشد. در اسرع وقت با ارسال مقاله خود به آنها این مساله را جویا باشید.

      پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          بله، دقیقا بعد از اتمام فعالیت، تمامی مقاله های آن از آرشیو اینترنت پاک شده است. معمولاً چنین مواردی برای مجلاتی رخ می دهد که اعتبار لازم را ندارند. اگر هیچ اثری از مقاله شما بر روی اینترنت نباشد، شما می توانید با اعمال تغییراتی آن را در یک مجله دیگری به چاپ برسانید.

          پاسخ دادن
  31. حسینی
    حسینی says:

    با سلام
    ممنون به خاطر مطالب مفیدتون، می خواستم بپرسم مقاله ای ممکن استت به خاطر ایرادات نگارشی و زبان از طرف ادیتورریجکت شود اما در ایمیل مربوط به ریجکت مقاله، ادیتور بگه در موضوعات مجله ی ما نیست و یا برای مخاطبان مناسب نیست؟ یا اینکه حتما اگر به خازر زبان باشد حتما ذکر میکنند

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      خوب سردبیر یک مجله علمی با مخاطبین خود تعارفات خاصی ندارد و در صورتی که مشکلی باشد، مشکل را دقیقا مطرح می نماید. اگر مقاله در اسکوپ مجله نیست، به شما خواهد گفت که موضوع مقاله شما در حیطه مجله آنها نمی گنجد. و اگر مقاله شما ایراد زبانی داشته باشد خوب طبیعتاً آن را مطرح خواهد کرد.

      پاسخ دادن
  32. تسنیم
    تسنیم says:

    سلام مقاله ای به ژورنال خارجی ایمپکت دار حدود یه ماه پیش فرستادم و الان در دست ادیتور نوشته. میخوام بپرسم ایا امکان داره بدون داوری درجا پذیرفته شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون من قصد ندارم اکسپت بگیرم از این مجله. ممنون میشم پاسخ بدید که چیکار کنم ریجکت شه

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نخیر، به احتمال زیاد این مساله امکان پذیر نیست. ختی اگر پذیرش هم شده باشد شما می توانید مقاله خود را از این مجله بازپس گیری کنید. بازپس گیری مقاله یک فرآیند بسیار عادی در دنبای پژوهش و اپ مقاله است.

      پاسخ دادن
  33. کیانفر
    کیانفر says:

    با سلام و احترام
    ممنون به خاطر مطالب مفیدتون، آیا مقاله ای به خاطر اینکه توضیحات علمی کافی نداشته باشد از ادیتور رد شوددر این موارد ادیتور معمولا چه کامنتی می گذارد؟ اگر مشابهت علمی داشته باشد چه کامنتی می گذارند
    من مقاله ای رو به مجله ای فرستادم بعد از یک ماه که در دست ادیتور بود ریجکت شد و کامنت ادیتور این بود که برای خوانندگان مجله مناسب نیست. به نظر شما از چه لحاظ رد شده است ؟ چون در حوزه ی مجله بوده است .

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      اگر ادیتور گفته باشد برای خوانندگان مجله مناسب نیست به احتمال فراوان موضوعیت مقاله شما با موضوعیت مجله متناسب و همسو نبوده است که اصطلاح آکادمیک آن نبودن مقاله در اسکوپ مجله است. البته می توان گفت احتمال دارد موارد دیگر نیز در کار باشد مانند اینکه مقاله شما به لحاظ علمی ضعیف باشد. اما ظاهراً ادیتور مجله مقاله شما را برای داوری ارجاع نداده و مستقیماً خود به رد مقاله شما اقدام کرده است. به احتمال زیاد مقاله در اسکوپ مجله نبوده است.

      پاسخ دادن
  34. علئ
    علئ says:

    سلام ببخشید من یک اشتباه فاحش کردم و فایل مقاله قبل از اصلاح رو برای مجله فرستادم چه طور می تونم فایل درست رو جایگزین کنم؟
    تورو خدا زود جواب بدید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نیازی به استرس وجود ندارد. فایل اصلاح شده مقاله رو مجددا ارسال کنید و در توضیح هم ذکر کنید که قبلا فایلی ارسال شده است که نسخه بدون اصلاحات مقالات هستش. و تقاضا کنید که فایل جدید رو مد نظر قرار بدند. شما اولین نفر و آخرین نفر نخواهید بود که این اشتباه رو انجام میدید. هیچ مشکلی هم وجود نداره

      پاسخ دادن
  35. سارا
    سارا says:

    با سلام اگر دو داور بازنگری کلی برای مقاله داده باشند و یک داور مقاله را رد کرده باشد احتمال دارد مقاله را قبول کنند یا در صورت داوری مجدد چقدر داوریش طول می کشد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت این موارد کاملاً به نظر سردبیر مجله بستگی دارد و نمی توان مساله ای را مطرح کرد. مدت زمان طول کشیدن داوری مقاله هم به نسبت مجله متفاوت خواهد بود.

      پاسخ دادن
  36. فرشاد گودرزی
    فرشاد گودرزی says:

    با سلام و خسته نباشید. بنده مقاله ای به یک مجله علمی و پژوهشی فرستادم و بعد از یک ماه سر دبیر مجله ایمیلی فرستاد و گفته بود که موضوعت جذابه اما چنتا تغییر اساسی نیاز داره. منم انجام دادم و دوباره فرستادم بعد از یک ماه مقاله از وضعیت بررسی اولیه به وضعیت ارسال برای داوری تغییر کرد. اما من ایمیلی از جانب داوران دریافت نکردم و حالا مقاله رفته در حالت تکمیل داوری. به نظر شما پذیرفته شد یا چون داورا ایمیل نزدن رد شده؟ ممنون میشم پاسخ بدبد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً شما از جانب واروان مقاله ایمیلی دریافت نخواهید کرد بلکه سردبیر مجله مقاله داوری شده شما را از طریق ایمیل اصلی مجله به شما ارسال خواهد نمود و شما می بایست بر حسب داوری انجام شده به رفع اشکالات احتمالی بپردازید. مراحلی که شما توصیف نموده اید شفاف است. تغییرات مد نظر سردبیر مجله را اعمال نموده اید و او را مجاب نموده اید تا مقاله را برای داوری ارسال نماید. اکنون باید منتظر باشید تا فرآیند داوری کامل تکمیل گردد و فایل داوری را دریافت نمایید. همینطور می توانید در صورتی که فرآیند داوری طولانی شد به سردبیر ایملی بزنید و جویای فرآیند مقاله خود شوید. پیشنهاد ما این است که فعلا مدتی صبر کنید تا با تکمیل فرآیند داوری، فایل داوری برای شما ارسال گردد. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  37. مهرداد
    مهرداد says:

    سلام
    آیا این امکان وجود دارد که مقاله ای را که برای یک نشریه انگلیسی زبان خارج از کشور ارسال شد به فارسی برای مجلات داخلی ارسال کرد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام، اگر مقاله ای در یک نشریه چاپ شده باشد به هیچ عنوان فارغ از فاکتور زبانی آن نشریه در نشریه دیگری نمی توان چاپ نمود. این کارقطعاً عواقب منفی برای شما خواهد داشت.

      پاسخ دادن
  38. مهرداد
    مهرداد says:

    با سلام
    اگر مقاله ای را برای مجله ای بفرستم و داوری آن انجام شود و مجله از من اصلاحات بخواهد ولی من از انجام اصلاحات منصرف شوم. میتوانم مقاله را برای مجله دیگری بفرستم؟

    پاسخ دادن
  39. گودرزی
    گودرزی says:

    با سلام و عرض خسته نبایشید

    بنده مقاله ای دارم که امروز ایمیلی از جانب فصلنامه به دست من رسید که پس از تکمیل داوری فقط یک داور نظر داده بود که اصلاحات جزئی مقاله نیازمند است. حالا سوالم این است چرا فقط یک داور نظر داده و اینکه با این اوصاف مقاله بنده چقدر شانس پذیرش دارد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اینکه چرا یک یا چند داور نظر داده بستگی به ادیتور مجله دارد. اگر ادیتور مجله مقاله شما را تایید اولیه نمی کرد طبیعتاً برای فرآیند داوری نیز ارسال نمی نمود. با توجه به توصیفی که شما کرده اید به نظر ما مقاله شما شانس بسیار زیادی برای چاپ در مجله را دارد و شما صرفا باید داوری ها را انجام دهید و سپس اندکی صبر کنید. احتمال پذیرش و چاپ مقاله شما بسیار بالاست.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      آنچه مشخص است این است که اصلاحات انجام شده شما به دست مجله رسیده است و هم اکنون در حال بررسی صحت و سقم اعمال اصلاحات هستند. به محض مشخص شدن اینکه چقدر اصلاحات مشکلات مد نظر آنها را در مقاله حل فصل نموده است به شما اطلاع خواهند داد. هم احتمال ریجکت وجود دارد و هم احتمال اکسپت. بستگی به اصلاحات مقاله دارد. آیا در مرحله دوم اعمال اصلاحات برای مقاله شما نکات دیگری مد نظر قرار گرفت یا دوباره تاکید بر روی اصلاحات داوری اول بود؟ اگر محتوای داوری اول با داوری دوم متفاوت بوده است به این معنی است که شما اصلاحات مرحله اول را به درستی انجام داده اید و در مرحله دوم آنها قانع شده اند و اکنون کار به بازبینی نهایی رسیده است. اگر وضعیت اینگونه باشد احتمال پذیرش مقاله شما بالاست.

      پاسخ دادن
  40. سحر
    سحر says:

    سلام
    ببخشید مقاله من تحت داوری قرار گرفته و ریوایز خورده
    ریوایزها پاسخ داده شده و ارسال شده و تحت داوری مجدد هم قرار گرفته اینکه الان زدنsubmitted revision process این یعنی چی؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      این پیام معمولاً بعد از ارسال نسخه اصلاحات پس از داوری نمایان می شود. یعنی ادیتور مجله از شما اصلاحاتی را خواسته و شما انجام داده اید آن را مجدداً سابمیت کرده اید. هم اکنون اصلاحاتی که شما برای مقاله خودتان انجام داده اید از طریق داوران و ادیتور در حال بررسی و تصمیم گیری است.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام بستگی داره در چه مرحله ای چنین نظری رو داده باشند. عمدتاً مقالاتی که خوب نگارش شده باشند، به نظر سردبیر لزومی برای داوری وجود ندارد و مستقیماً برای چاپ ارسال می شود.

      پاسخ دادن
      • شریفی
        شریفی says:

        out for review برای من اینو زدن. خیلی وقته سابمیت کردم و دست سردبیر بوده و الان به این وضعیت تغییر کرده. این به چه معنی هست؟ ممنونم از پاسخگویی تون.

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام
          وضعیت “out for review” یا “under review” نشان می دهد که مقاله شما از بررسی ادیتور عبور کرده است و اکنون توسط داوران مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. این واقعیت که مقاله شما برای بررسی داوران ارسال شده نشانه خوبی است، زیرا ادیتور متقاعد شده است مقاله شما دارای اصول و ملاک های اولیه می باشد. ما دقیقا مطلع نیستیم که چه مدتی است مقاله را سابمیت نموده اید، اما از این حالت می توان فهمید که هم اکنون مقاله شما تحت بررسی داوران است و فرآیند داوری را طی می کند.

          پاسخ دادن
  41. منیره
    منیره says:

    سلام و خسته نباشید
    مقاله من بعد از اینکه در وضعیت under review قرار گرفت به مدت ۱۰ روز به required reviews completed تغییر وضعیت پیدا کرد و هم اکنون در قسمت Decission ، عبارت transfer pending از سوی ژورنال زده شده ، به چه معناست ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      منتظر باشید، به احتمال فراوان در روزهای آینده فایل داوری برای شما ارسال خواهد شد. مقاله شما داوری شده است و فایل داوری طی روزهای آینده برای شما ارسال می گردد که باید تا تاریخی که مجله مشخص خواهد نمود داوری ها را انجام داده و فایل را برای آنها ارسال کنید. اگر به مدت دو هفته آینده فایل داوری را دریافت ننمایید، می توانید با ارسال ایمیل پیگیری به سردبیر، جویای وضعیت مقاله خود باشید.

      پاسخ دادن
  42. فرشاد گودرزی
    فرشاد گودرزی says:

    با سلام مقاله من بازنگری جزئی خورده و فرم ارزیابی مقاله داور برای من اومده و به مقاله من امتیاز ۶۳ داده شده به نظر شما چقدر شانس پذیرش مقالم وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      خوب ملاک نمره اگر از ۱۰۰ بوده که برآوردشان خوب بوده است و به صورت مشروط پذیرش خواهد شد و شما حتما در مراحل بعدی باید اصلاحات مقاله را انجام دهید. آیا در کنار این فرم ارزیابی فایل دیگری به شما ارسال نکرده اند؟ یا اصلا نتیجه داوری را به شما نگفته اند؟ به نظرم باید فرم ارزیابی را مجددا بررسی کنید احتمالا نتیجه داوری را در آن فرم نوشته باشد یا اینکه ایمیلی که برای شما ارسال شده است را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
      • فرشاد گودرزی
        فرشاد گودرزی says:

        بله در کنار این فرم درخواست بازنگری جزئی شده است که من انجام داده ام همچنین در یک قسمت نظر داور را خواسته اند مبنی بر چاپ مقاله که داور در آن فرم گزینه نیازمند اصلاحات با امتیاز ۶۰ تا ۸۰ را انتخاب کرده است و به هر قسمت از مقاله نمره ای داده است اما ملاک نمره گذاری مشخص نیست زیرا به یک قسمت امتاز ۱۳ داده به یک قسمت ۵ به یک قسمت ۳ و .. حالا به نظر شما مقاله شانس پذیرشش چقدر است؟

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          بله، اگر شرایط به این شکل که شما گفتیده اید باشد مقاله شما از شانس پذیرش بالایی برخوردار است. این سبک نمره دهی به مقاله معمولاً از سوی مجلات اروپای شرقی و برخی از کشورهای آسیایی و آسیای شرقی انجام می شود. باشما هم عقیده هستم. چنین سبک نمره دهی و امتیاز دهی به مقاله مقداری عجیب است. با توجه به داوری انجام شده پذیرش مقاله شما تا حدودی حتمی است و شما می توانید روی آن حساب کنید. در صورتی که فرآیند ارسال نامه پذیرش و چاپ طولانی شده است با الصاق همین فرم داوری به ایمیل، یک ایمیل پیگیری برای آنها ارسال کنید.

          پاسخ دادن
  43. سارا
    سارا says:

    با سلام مقاله ام را در مجله فرستادم و بعد از مدتی این جواب دادند به نظر شما منظورشان ازاحساس می کنم که این مقاله برای چاپ در ژورنال مناسب نیست و بعید است توسط داوران مورد بررسی قرار گیرد، چیست؟ ایا محتوای مقاله ام اشکال دارد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      به وضوح مشخص است که سردبیر به این خاطر که مقاله شما در اسکوپ مجله نیست آن را کنار گذاشته است. به این منظور که مقاله شما با موضوعیت مجله مشابه نیست یا در طبقه بندی آن جای نمی گیرد. بنابراین، سردبیر مقاله شما را ریجت نموده و شما می بایست به دنبال یک مجله دیگری باشید.

      پاسخ دادن
  44. لیلا
    لیلا says:

    سلام. ببخشید اگر در مجلات خارجی ایمیل را موقع ثبت نام اشتباه وارد کنی و بعد حواست نباشد یوزر و پسورد را تغییر دهی و به این ایمیل فرستاده شود چگونه امکان دارد را وارد این مجله شوم؟ ممنون راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً ورود به اکانت امکان پذیر نیست و باید اکانت جدیدی ساخته شود که طبیعتاً مشکل شما در اینصورت حل نخواهد شد زیرا شما می خواهید به اکانت قبلی وارد شوید.

      پاسخ دادن
  45. محمد علی
    محمد علی says:

    با سلام مقاله ام را به ژورنال ای فرستادم به حالت With Editor قرار دارد چقدر زمان می برد در این وضعیت باشد؟ بیانگر چیست. ممنون از پاسخ تان

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً این پیام به منظور آن است که مقاله شما تحت بررسی ادیتور قرار دارد. ادیتور مجله قبل از ارسال مقاله به داوری خود به بررسی اولیه مقاله می پردازد. در صورتی که تایید اولیه را دریافت نمود آنگاه به داوران ارسال می کند در غیر اینصورت مقاله را مستقیما ریجکت می کند. زمان استاندارد خاصی وجود ندارد، و بسته به میزان حجم مقالاتی که ادیتور دریافت می کند این زمان می تواند طولانی یا کوتاه باشد. اما معمولاً بعد از دو الی سه هفته از ارسال یا نهایتاً یکماه پس از ارسال، در صورت عدم دریافت پاسخ می توانید ایمیل پیگیری به مجله ارسال نمایید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      هندلینگ ادیتور، معمولاً نقش یافتن داور مرتبط و متخصص برای داوری مقاله را دارد و این پیام نیز به فرآیندی اشاره می کند که در آن مقاله شما برای ارسال به داوری و موارد مرتبط به این فرآیند آماده سازی می شود.

      پاسخ دادن
  46. صبا
    صبا says:

    سلام..من مقاله ای را به مجله داخلی فرستادم و الان در دست داوران.استادم میگه مدام بهشون ایمیل بزن و پیگیر باش.میخواستم بدونم محتوای ایمیلم چجوری باشه و چجور پیگیر باشم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      این توصیه خیلی حرفه ای نیست. اگر مدت زمان داوری مجله تاکنون معقول بوده باشد طبیعتاًً نیاز به پیگیری ندارد. پیگیری مقاله تنها زمانی است انجام می پذیرید که بین اقدامات مجله بر روی مقاله ما فواصل زمانی زیادی رخ دهد.
      بسیار ساده است. نیازی به لفاظی و زبان پیچیده وجود ندارد. برای مثال:
      سردبیر محترم مجله….
      مقاله بنده (نام و نام خانوادگی) با کد XXXXXX و با عنوان ….. در تاریخ ….. با موفقیت ارسال شده و هم اکنون بر روی سیستم تحت داوری است. با توجه به طولانی شدن زمان داوری، در صورت امکان آخرین وضعیت این مقاله را معیین فرمایید.
      هر گونه پاسخی که به ایمیل شما ارسال شود نشان از آن دارد که سردبیر ایمیل شما را دیده است و خود همین مساله نشانه خوبی است. معمولاً سردبیران نمی توانند به خاطر حجم بالای ایمیل به تک تک آنها پاسخ دهند. بنابراین، شما در هر دوره از فرآیند چاپ مقاله، با ارسال ایمیلی که محتوای آن بسیار ساده و روشن و کاملاً مودبانه جویای وضعیت مقاله خود شوید.

      پاسخ دادن
  47. سارا
    سارا says:

    با سلام مقاله ام را به ژورنالی ارسال نمودم ولی هنوز مقاله در وضعیت سابمیت به مجله است می خواستم بدونم چه موقع وضعیت مقاله ام مشخص می شود؟ ایا در صورت طولانی شد امکان ارسال مقاله به مجله دیگروجود دارد؟ باید چگونه این کار را انجام دهم. ممنون از جواب شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً برخی مجلات به دلیل لود کاری بالا دیرتر به نویسندگان پاسخ می دهند. شما درج ننمودید که چه مدت است مقاله تان را ارسال کرده اید. اگر مقاله تان را مثلا در دو یا سه ماه اخیر فرستاده اید که حتما باید یک ایمیل پیگیری ارسال کنید تا از وضعیت مقاله باخبر شوید. اما اگر کمتر از این مدت است به نظر بنده صبر کنید تا پاسخ بدهد. همچنین، اگر شما واقعاً نیاز دارید که به خاطر کمبود وقت فرآیند چاپ سریعتر انجام پذیرد همین الان با ارسال ایمیل یا اگر مقاله را به صورت پنلی سابمیت کرده اید می توانید با Withdraw کردن مقاله خود، از چاپ مقاله خود در آن مجله انصراف دهید و با مطالعه و بررسی بیشتر یک مجله که متناسب با نیاز شماست پیدا نمایید. همچنین می توانید از خدمات چاپ مقاله همکاران ما در اوج دانش نیز استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  48. مینا
    مینا says:

    سلام توی خیلی از مجلات خارجی از اینکه اگر دانشگاه عضو اون نشریه باشد هزینه های چاپ مقاله را میتونه پوشش بده صحبت شده… میخواستم بدونم که چطور باید این موضوع رو پیگیری کنیم یعنی جور خاصی باید سرچ کنیم تا بدونیم دنشگاه عضو هست یا نه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      الیته دانشگاه عضو اون نشریه نیست طبیعتاً و در بسیاری مواقع مجله متعلق به دانشگاه می باشد که بر حسب بودجه بندی دانشگاه، هزینه چاپ تمامی مقالات را با ناشر حساب می کند و نویسندگان می توانند بدون پرداخت هزینه های چاپ مقاله را منتشر نمایند. پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید: http://www.irantahgig.ir/?p=3177
      در این مطلب لینکی وجود دارد که با ورود به آن لینک شما می توانید مجلات پولی و غیر پولی را تفکیک کنید و همچنین مجلات مرتبط با حوزه نگارش را معین نمایید و ارزیابی از ضریب تاثیر هریک از مجلات و مدت زمان پاسخگویی آنها نیز داشته باشید.

      پاسخ دادن
  49. Sara
    Sara says:

    سلام خسته نباشيد من تقريبا دو ماه كه مقاله رو براي ژورنال معتبر با ايمپكت فاكتور ده فرستادم هنوز هيچ جوابي نگرفتم نميدونم مقاله تو چه وضعي و اينكه چندبار ايميل داشتم كه pdfفرستاد براي تاييد همون مرحله بعد ارسال مقاله كه ميگن تاييد كنيد،؟ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      این بخش از صحبت شما “ميدونم مقاله تو چه وضعي و اينكه چندبار ايميل داشتم كه pdfفرستاد براي تاييد همون مرحله بعد ارسال مقاله كه ميگن تاييد كنيد،؟” برای بنده مفهوم نبود. در هر صورت، وقتی شما برای یک مجله معتبر با چنین ویژگی هایی مقاله ارسال می کنید باید در نظر داشته باشید که احتمالا فرآیند داوری با حساسیت بسیار بالا انجام خواهد شد. باید به سردبیر ایمیل بزنید و جویای مقاله خودتان شوید. متاسفانه بنده نتوانستم به صورت شفاف در چند و چون کار شما قرار گیرم تا نظر دقیق تری ارایه گردد.

      پاسخ دادن
  50. بهروز
    بهروز says:

    سلام چند ماه قبل مقاله ای را به یک ژورنال isi فرستادم امروز نامه رواس آن بدستم رسید یکی از داوران ریواس ماژور و دیگری ریوایس مین. ور خواسته بود باین اوضاع امکان پذیرش مقاله وجود دارد واینکه در نامه داوری زمان لازم برای اصلاح ننوشته بود فقط ر قسمت استاتوس مقاله زیر reviced majorنوشتهdue to16jan2021

    پاسخ دادن
  51. مریم
    مریم says:

    با سلام. مقاله را به ژورنالی ارسال نمودم که اولا فایل مقاله جزء موارد ضروری ارسالی نبود چون ستاره نداشت. دوم اینکه حالت مقاله از سابمیت به ژورنال اصلاً تغییر نمی کند و سوم اینکه ایمیل ام جواب نمی دهند در صورتی که مجله جزء مجلات معتبر است. از پاسخ شما ممنونم اگر بفرمایید چرا در این مجله فایل مقاله جزء موارد ضروری ارسالی نسیت و چرا ایمیل جواب نمی دهد و ضعیت مقاله تغییر نمی کند. سپاس

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اینکه فایل مقاله جزء موارد ارسالی ضروری نباشد بسیار عجیب است و احتمالا اشتباهی رخ داده و شاید شما از مجرای اصلی سابمیت مقاله، مقاله خود را سابمیت نمی کنید. طبیعتاً اولین و مهمترین جزء برای یک مجله در ارسال فایل ها، فایل مقاله است.
      چند مدت است که شما به مجله ایمیل ارسال نموده اید و آنها پاسخ نداده اند؟ ذکر زمانها برای تعیین مشکل بسیار مهم است. همچنین، در قسمت آرشیو به آخرین مقالات چاپ شده این مجله نگاه کنید. اگر آخرین مقالات چاپ شده به سال یا سالهای دور بر گردد، احتمالا مجله فعالیت نمی کند. اما اگر در حال چاپ مقاله باشد، حتماً به شما پاسخ خواهد داد. کافی است در ارسال ایمیل ها مداومت به خرج دهید و مدتی صبر کنید.

      پاسخ دادن
  52. Sarah
    Sarah says:

    سلام وقت بخیر
    دوتا سوال داشتم. اولی: یه مقاله فارسی برای مجله علمی پژوهشی فرستادم، تقریبا سه ماه میشه که در حال داوری هستش تاریخ ها عوض میشه ولی پیغام همون در حال داوری هستش. این یعنی چی؟ به ترتیب برای هر داور میفرستن یا همزمان برای دو یا چند داور میفرستن؟
    دومین سوال: وقتی که استاد نویسنده مسؤل باشه هر نوع ایراد مثلا بازگشت مقاله برای ارسال دوباره برای نويسنده مسؤل میره چون من نمیدونم دلیل دوباره ارسال مقاله چیه با اینکه همه نکات اون مجله رعایت کردم و مقاله رو دوبار ارسال کردم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      در توضیحات شما کاملاً مشخص است که مجله مقاله شما را در فرآیند داوری قرار داده است. این فرآیند می تواند به نسبت حجم مقالات از ۳ ماه تا یکسال نیز طول بکشد. طبیعتاً مجله علمی پژوهشی داخلی است و تعداد مقالاتی که این مجله هر روز دریافت می کند زیاد است و فرایند انتخاب و چاپ مقالات برتر طولانی تر می شود. گاها سردبیران ترجیح می دهند از لحظه ای که شما مقاله را ارسال نموده اید تا دریافت پذیرش اولیه، پیام “در دست داوری” را برای مولفان نمایش دهند. اما این بدان معنی نیست که فرآیند داوری مقاله شما حتما ۳ ماه تا یک سال طول کشیده است بلکه در این مدت زمان در حقیقت در نوبت داوری بوده است.
      سوال دوم:
      هر فردی که عهده دار مکاتبات باشد باید تمامی امور مربوط به ارسال دریافت مقاله و بازخوردهای مجله و داوری آنها را برعهده بگیرید. بخش دوم سوال شما را متوجه نشدیم. نویسنده مسئول مجددا مقاله را به مجله سابمیت نموده است (در حالیکه شما تمامی نقاط لازم را رعایت نموده بودید). خوب این امر می تواند دلایل زیادی داشته باشد که می توانید علت را از نویسنده مسئول جویا شوید.

      پاسخ دادن
  53. م
    م says:

    سلام
    میخواستم بدونم بعد از پیام Required Reviews Completed ایا احتمال اکسپت شدن وجود داره؟اگه وجود داره این احتمال نسبت به حالت ریجکت شدن پقدر است؟در صورتی که در حدود ۱۰-۱۱ روز در همین حالت باقی مانده باشد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      این پیام احتمالا به آن معنی است که داورهای مورد نیاز بر روی مقاله شما انجام شده است. اما در توضیحاتتون مطرح نکردید که آیا شما هم داوری های خواسته شده را به صورت کامل انجام داده اید یا خیر؟ اگر انجام داده باشید طبیعتاً تصمیم گیری نهایی ادیتور مجله مانده است که به نظر بنده احتمال پذیرش مقاله شما بسیار بالاست. اگر مقاله شما ضعیف بود مطمئن باشید اصلا مراحل داوری شروع نمی شد یا اینکه به اتمام نمی رسید.

      پاسخ دادن
      • م
        م says:

        باسلام مقاله ی من تقریبا حدود ۲ ماه و نیم در under review بود و بعد از گذشت این زمان رفت به همین حالت Required Reviews Completed که از ۱۸ دسامبر هم در همین حالت مانده.و حالت های دیگه ای نداشت جز زمان تغییر وضعیت که تغییر میکرد اما پیامی نمی امد.و چون اطلاعی از این نداشتم که چه مدت زمانی طول میکشه و احتمال اکسپت مقاله چقدر است مزاحم شما شدم

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام،بر حسب توضیحاتی که ارایه داده اید، فرآیند داوری مقاله شما تمام شده و احتمالا کامنتهای داوری جمع آوری شده و به دست شما خواهد رسید و شما نیز بر اساس آن، باید به ریوایز مقاله بپردازید. اگر تا ۲۰ روز الی یک ماه دیگر (از امروز) همچنان شما ریوایزها را دریافت نکردید، حتما ایمیلی به سردبیر ارسال کنید و دقیقا همین گزارش وضعیت را که اینجا مرقوم نمودید به مجله ارسال نمایید تا سریعتر به شما پاسخ دهند. معمولاً این وقفه ها به خاطر حجم کاری زیاد مجلات اتفاق می افتد و می بایست حوصله کنید و کار را جلوتر ببرید. واقعیت، فرآیند چاپ مقاله یک فرآیند تا حدودی طولانی مدت است که شما باید با حوصله فرآیند را دقیق ادامه دهید. هیچ مجله ای فرایند چاپ و پذیرش زیر ۲ الی ۳ ماه ندارد و این فرایند یک فرآیند طولانی مدت بین ۶ الی یک سال است. البته که مرحله پذیرش می تواند مدت زمان کوتاه تری را طی کند.

          پاسخ دادن
          • م
            م says:

            باسلام.ممنون از توضیحاتتون.باتوجه به سابقه ی شما و اطلاعاتتون در مورد روند انجام، به نظرتون احتمال اکسپت، ریوایز و یا ریجکت کدام یک بیشتر هست؟

          • مدیر سایت
            مدیر سایت says:

            تشکر از شما
            واقعیت وضعیت مقاله شما هنوز مبهم است. زیرا هنوز شما ریوازی از مجله دریافت ننموده اید. اما اگر مجله ای که انتخاب نموده اید مجله خوب و با کیفیتی باشد، همین که سردبیر قانع شده است که مقاله را برای انجم پروسه داوری به داوران مجله ارسال نماید امیدواری بالایی وجود دارد. معمولاً ادیتورهای مجله های باکیفیت مقاله ای را به پروسه داوری ارسال می کنند که به لحاظ ساختار، محتوا، کیفیت و درجه علمی دارای استانداردهای خوبی باشد. شما منتظر باشید تا ریوایزها بدستتان برسد. در باب انجام ریوازها نیز در صورتی که به مشکل برخوردید می توانید روی کمک همکاران ما نیز حساب کنید. امیدواریم خبرهای خوشحال کننده ای از مجله به دست شما برسد.

  54. امیر
    امیر says:

    سلام, وقت شما بخیر.
    بنده یک مقاله برای یکی از مجلات الزویر فرستادم. روند این مجله بصورتی است که زمانی که یک داور مسئولیت انجام داوری را می پذیرد، مجله یک ایمیل اطلاع رسانی به نویسندگان ارسال میکند.
    بر اساس خوش شانسی مقاله بنده برای یکی از اساتید خودم ارسال شد و سرانجام مقاله ریوایز خورد. بعد از انجام ریوایز و ارسال مقاله اصلاح شده، مجددا یک ایمیل اطلاع رسانی از طرف مجله ارسال شده است و گفته است که یک داور مسئولیت داوری مقاله شما را پذیرفته است. این موضوع بنده را نگران کرده است. یعمی ممکنه حتی بعد از ریوایز دوباره مقاله برای یک داور حدید ارسال شود؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بنابر مجله ای که شما انتخاب نموده اید معمولا دو داور مقاله شما را ریوایز می کنند. داوری اول به اتمام رسیده و داوری دوم شروع شده است. جای نگرانی وجود ندارد. اتفاقاً، بنابر تجربه ما در فرآیند داوری مقالهريال شما نکاتی از مقاله نویسی آموزش خواهید دید که کمتر جایی این نکات به شما آموزش داده می شود. داوران مجله معمولا افراد حاذقی هستند که کامنتهای بسیار خوب و تخصصی به روی مقاله شما ارایه می دهند و به نظرم شما نباید نگران باشید و این مساله را به نوعی فرصت آموزش تلقی کنید. وقتی مقاله شما از طریق ادیتور مجله به فرآیند داوری سپرده می شود معمولاً ۵۰ درصد راه پذیرش شدن را رفته است. یعنی مقاله مشکل بولدی ندارد و معمولا با اصلاحات جزیی (گهگاهی کلی ولی قابل انجام) مقاله به مرحله پذیرش می رسد.
      در کل، با توجه به روند طی شده به نظر بنده مقاله شما احتمال پذیرش بالایی دارد و تنها می بایست حوصله کنید و ریوایز ها را انجام دهید.

      پاسخ دادن
  55. مینا
    مینا says:

    با سلام و خسته نباشید من مقاله ای رو برای مجله فرستادم هزینه اول رو واریز کردم متاسفانه نمی دونستم باید هزینه دوم پذیرش را واریز کنم الان حذف توسط سردبیر شده. الان من باید چیکار کنم؟؟ در صورتی که با سردبیر صحبت کنم امکان اصلاح است؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      معمولاً مجلات تنها یک هزینه برای پذیرش و چاپ مقاله در نظر می گیرند. احتمالا شما برای داوری سریع مبلغی را واریز نموده اید و آنها در داوری نموده اند و مقاله شما را ریجکت کرده اند. امکان اصلاح بنده منظور شما را نمی دانم ولی وقتی سردبیر مقاله ای را ریجکت می کند سخت بتوان مجددا آن را برای داوری فرستاد.

      پاسخ دادن
  56. مینا
    مینا says:

    همچنین مقاله من پذیرش نهایی شده بود و آماده چاپ بود و همه اصلاحات و بازنگری ها هم انجام شده بود لطفا منو راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      در صورتی که مقاله شما پذیرش شده بوده باشد، حتما تمامی مدارک خود را بعلاوه اصل نسخه مقاله به سردبیر ارسال کنید تا وی را در جریان کار خودتان قرار دهید. این مساله ای که شما گفتید ظاهراً مقاله پذیرش شده است و اشتباهی رخ داده که حتما در اسرع وقت با ارسال مدارک خود به سردبیر وی را مطلع سازید. اگر وقت را هدر بدهید و وقفه بیافتد مطمئناً برای شما مشکل ساز خواهد شد.

      پاسخ دادن
  57. حسین
    حسین says:

    سلام. بنده فوریه ۲۰۲۰ مقاله ام را به Traffic injury prevention سابمیت کردم پس ۵ ماه داوری تغییراتی را خواستند و اعمال کردم و بعد از ۴ ماه مینور ریوایز خواستن که پس از اعمال تغییرات در اویل ژانویه امسال مقاله را مجدد فرستادم. اما متاسفانه بعد از ۲۰ روز رد کردن و نوشتند که تنظیمات را رعایت نکردین. بعد از یک سال زحمت واقعا خبر بدی بود برام آیا امکان دارد با مکاتبه بتوانم نظر مثبت ادیتور را بگیرم؟

    پاسخ دادن
  58. زهرا
    زهرا says:

    سلام و وقت بخیر.
    بنده اخیرا مقاله review نوشتم و برای کسی فرستادم میگن هزینه ای میگیرن تا revies مقاله رو انجام بدن. ب نظر شما اگر مقاله رو برای ژورنال بفرستم و ایراداشو بگن خودم میتونم مقاله رو ادیت کنم؟
    و اینکه من دانشجو ام… چون دفعه اولی ام هست که مقاله مینویسم و اعتبار علمی ندارم… ممکنه اصن مقاله منو قبول کنن؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      طبعتا شما به عنوان نویسنده مقاله، این قدرت را خواهید داشت تا امور مربوط به اصلاح ایرادات را انجام دهید. اما ممکن است در برخی موارد نیاز به مشورت داشته باشید که میتوانید در این صورت از افراد دیگر کمک بگیرید.
      اگر مقاله شما دارای کیفیت لازم باشد طبیعتاً از طرف مجلات مورد قبول واقع خواهد شد. اما این واقعیت را که اگر مقاله شما با همکاری افراد رزومه دار نگارش شده باشد بیشتر مورد اقبال مجلات خواهد بود را نمی تواند انکار کرد.

      پاسخ دادن
  59. سپهر
    سپهر says:

    سلام . مقاله من در یک مجله اروپایی که با اصلاحات جزیی پذیرش شده بود . بعد از انجام اصلاحات و نیتیو کردن در جلسه آخر هیات تحریریه رد شده. باید چکار کنم. آیا امکان اعتراض وجود دارد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      معمولا مقاله ای که رد می شود برای جلوگیری از هدر رفت زمان و وقت بهتر است فرآیند را پیگیری نکنید و مقاله تان را به مجله ای دیگر ارسال کنید. رد شدن مقاله شما از آن مجله به هیچ عنوان نمی تواند دال بر ضعیف بودن مقاله شما باشد. چه بسا احتمالا زیاد مقاله خود را به مجله ای دیگر ارسال کنید و پذیرش و چاپ شود.

      پاسخ دادن
  60. تارا
    تارا says:

    با سلام واحترام من مقاله یه یکی از مجلات فرستادم که در وضعیت revision major قرار گرفت بعد از اصلاحات انجام شده و ارسال مجدد الان در وضعیت assigned to language editor قرار گرفته میشه لطفا راهنمایی بفرمایید مفهوم این وضعیت چیه مقاله پذیرش شده یا نه ؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      با توجه به پیامی که داده، احتمالا تمامی ویرایشات علمی تمام شده است و هم اکنون مقاله به لحاظ زبان نگارشی مورد ویرایش قرار گرفته است. از آنجایی که شما نویسنده نیتیو نمی باشید، مجله اشکالات احتمالی زبانی و نگارشی را مورد بررسی قرار داده و در کل می توانید بسیار امیدوار به پذیرش مقاله خود باشید.

      پاسخ دادن
  61. Ziba
    Ziba says:

    سلام..من مقاله برای یک ژورنال فرستادم..۵ تا داور هم نظر دادن..۳ تا نظرات جزئی، دو تا نظرات بیشتر و اساسی تر.. و زمان دادن تا اصلاح کنم و مجددا بفرستم..
    ایا برای اکسپت مقاله، هر ۵ تا داور باید در آخر قبول کنن، یا ادیتور جواب به داورها رو بررسی میکنه؟
    بعضی سوالا واقعا وقت گیر هستند، یا مثلا خواستن یه کار جدید انجام بدم و اضافه کنم، که نمیتونم
    ۸۰ درصد مواردی که گفته بودن اصلاح شده..

    یه مورد دیگه هم، همین ژورنال بلافاصله یه مقاله برای استادم فرستاد تا داوری کنه، و استاد قبول کرد.

    به نظرتون شانس پذیرش مقاله چقدره؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً هر ادیتوری برحسب نظرات و دیدگاه های داوران مجله، مقاله ای را پذیرش یا رد می کند. اما برخی اوقات نیز نظر اکثریت داوران را ملاک قرار می دهد. یعنی اگر ۳ داور نظر مثبت داده باشند و ۲ داور نظر منفی، مقاله را می پذیرد. تمامی این امور سلیقه ای است و بسته به روحیات و شخصیت ادیتور و البته یک سری قوانین است. اگر مقاله ای واقعاً ایراد داشته باشد، حتی اگر هر ۴ نفر از داوران تایید کرده باشند، ادیتور نمی تواند آن را در مجله خود پذیرش نماید.
      اینکه داوران مجله ایراداتی گرفته اند و شما نمی توانید انجام دهید توجیه پذیر نیست. به آن دلیل که آنها همه اصلاحات را می خواهند و اینطور نیست که فراموش کنند چه ایراداتی برای مقاله شما گرفته بودند. شما باید از افراد دیگری کمک بگیرید تا مقاله را اصلاح نمایید به شکلی که ۱۰۰ درصد ایرادات رفع شده باشد.
      بازگرداندن مقاله ای که هنوز ایرادات آن به طور کامل رفع نشده، دید بسیار منفی در ادیتور از شما ایجاد خواهد کرد.
      اینکه ژورنال بلافاصله به استاد شما مقاله برای داوری فرستاده، به پذیرش یا عدم پذیرش مقاله شما ارتباطی ندارد. پذیرش مقاله شما در گرو آن است که اصلاحات را به صورت شفاف انجام دهید. البته لازم به ذکر است که گاهاً احتمال دارد ادیتور از شما اصلاحاتی بخواهد که واقعا قابل انجام نیست. در این صورت، حتما باید آن را به سردبیر توضیح دهید که چه اصلاحاتی را انجام دادید و چه اصلاحاتی را نیز انجام ندادید (البته با ذکر دلیل دقیق و قانع کننده)

      پاسخ دادن
  62. سارا
    سارا says:

    با سلام. اگر مقاله ای در یک ژورنال ریجکت بشود و مقاله دیگر به همان ژورنال بفرستم ایا احتمال دارد مقاله قبلی تأثیر منفی برای مقاله جدید داشته باشد و مقاله جدید رد بشود. ممنون از راهنمایی شما. و سوال دیگر ایا مقاله های که ریجکت بشوند برای همیشه در آن ژورنال ثبت می شوند و حذف نمی شود.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      در مورد سوال اول باید بگوییم نخیر. چنین تاثیری نه منطقی است نه علمی و مجلات به هیچ عنوان چنین فرآیندی ندارند. شما مقاله ای نگارش نموده اید و چند داور در یک وجله آن را تایید نکرده اند. معمولاً مقالات بدون نام برای داوری ها ارسال می شوند و به این خاطر می توانیم بگوییم که بحثی غیر منطقی است.

      پاسخ دادن
  63. سارا
    سارا says:

    با سلام، چگونه می توانم مقاله ای که به ژورنال ارسال کردم را پس بگیرم؟ ممنون راهنمایی بفرمایید که به مجله خارجی باید چگونه ایمیل بزنم و مقاله را پس بگیرم.

    پاسخ دادن
  64. محمد
    محمد says:

    سلام مقاله را فرستادیم مجله فعلا این جواب را Required Reviews Completed برایمان فرستادند
    میخواستم ببینم در حد استانداردهای مجله شون هست یا نه
    باتشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ظاهرا پیمامی که به شما نمایش داده می شود به مفهوم آن است که داوری مقاله شما تمام شده و شما باید اندکی صبر کنید تا نتیجه داوری را به شما ارایه دهند. اینکه مقاله شما در حد استانداردهای مجله آنها هست یا خیر این مساله رو نمیشه فهمید و ما پیشنهاد می کنیم شما منتظر دریافت داوری باشید. هم اینکه ادیتور متقاعد شده مقاله شما را برای داوری ارسال کند یعنی مقاله دارای ملاک های اولیه می باشد.

      پاسخ دادن
  65. علیرضا
    علیرضا says:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    بنده در شهریور مقاله ای را برای مجله مکانیک سازه و شاره (علمی پژوهشی) فرستادم و داوران رای به “اصلاحات کلی” دادند.. دیماه پس از رفع ایرادات مقاله را دوباره فرستادم و الان بیشتر از ۲۰ روز است که وضعیت مقاله از در “حال داوری” به “ارسال شده برای اعضای هیئت تحریریه برای بررسی” تغییر کرده است.. آیا با توجه به طولانی شدن مرحله بررسی اعضای هیئت تحریریه، میتوانم امیدوار به پذیرش مقاله باشم؟ با تشکر..

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      با توجه به زمان ۲۰ روز که ذکر کردید، به نظرم هنوز خیلی زود است که بخواهید نگران شوید. به نظر می آید شما کماکان باید منتظر باشید تا هیئت تحریریه مقاله شما را بررسی نماید. برای مجلات علمی پژهشی داخلی مدت زمان ۶ ماه الی یکسال معمولاً طبیعی است. هرچند که می توانند پاسخ نهایی و فرآیند بررسی را کوتاه تر کنند و این مساله از دید خیل عظیمی از پژوهشگران داخلی مورد انتقاد است، اما فعلا وضعیت بر همین منوال است و شما نیز لاجرم باید صبر کنید تا نتیجه نهایی مشخص گردد.

      پاسخ دادن
  66. سحر
    سحر says:

    باسلام،مقاله ای را برای ژورنالی ارسال کردم و تقریبا بعد از گذشت نزدیک به ۴ماه از حالتUnder Review به طور مستقیم به حالت Required Reviews Complete رفت.میخواستم بدونم در این حالت احتمال اکسپت و ریوایز بیشتر هست یا احتمال ریجکت شدن مقاله؟ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      مقاله شما با ریوایز روبرو شده است و سردبیر احتمالا در اسرع وقت مشکلات و ایراداتی که داوران از مقاله شما گرفته اند را به وسیله ایمیل به شما اطلاع خواهند داد. اینکه مقاله شما احتمالا پذیزش شود یا نه بسیار بستگی دارد به میزان دقت در انجام ریوایزهای درخواست شده. اگر این اصلاحات را به درستی و با دقت انجام دهید احتمال پذیرش و چاپ مقاله شما بالاست. البته این نوید را هم می دهد که مقاله شما حداقل از نظر اجمالی و اولیه سردبیر توانسته است رای تایید بگیرد و وی متقاعد شده است تا مقاله شما را به داوران ارسال نماید.

      پاسخ دادن
      • سحر
        سحر says:

        باسلام،یک سوال دیگه ای هم داشتم و اینکه این حالت چه مدت طول میکشه؟چون استرس و فشار بسیار زیادی روی آدم هست در این مواقع و نگران ریجکت شدن هستم.ممنون

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          سلام
          واقعیت اینکه چه مدت زمانی طول خواهد کشید نمی توان اظهار نظر کرد ولی شما می توانید در گام اول حدودا ۲۰ روز الی ۱ ماه صبر کنید و اگر مجددا خبری نشد یک ایمیل به سردبیر ارسال کنید و وضعیت مقاله خود را پیگیر باشید.

          پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      متاسفانه سردبیر مجله مقاله شما را ریجکت کرده است و شما می توانید مقاله را به سایر ژورنالها جهت پذیرش و چاپ ارسال نمایید. ظاهراً مقاله توسط خود سردبیر ریجکت شده است.

      پاسخ دادن
  67. سلما
    سلما says:

    یا سلام، مقاله ای را برای ژورنالی سابمیت کردیم که بعد از سابمیت متوجه شدم استاد اینجانب شکل و جداول رو در متن جابجا کردن و خیلی از اشارات به جداول و شکلها که به صورت لینک بودن جابجا شدن و یا از مقاله حذف شدن مقاله در مرحله with editor میباشد و الان چون سابمیت شده امکان تصحیح فایل وجود نداره به نظرتون بهتره که به ادیتور ایمل بزنم و مشکل رو توضیح بدم و یا منتظر بمونم. در کل چه کار کنم ؟

    پاسخ دادن
  68. مونا
    مونا says:

    با سلام دست نوشته ای رو ۳ ماه قبل برای ژورنال خارجی فرستادم بعد از سابمیت شدن در وضعیت in review قرار گرفت الان دو هفته است وضعیتش به in content verification در آمده به چه معنا میباشد ؟ به قبل از داوری برگشته ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      حالتی که برای شما نمایش داده می شود احتمالا بخشی از فرآیند داوری است. یعنی می توان گفت هنوز مقاله شما در فرآیند داوری است و می بایست فعلا منتظر باشید تا نتیجه داوری مقاله برای شما مشخص شود. در حقیقت مقاله شما در حال بررسی اصالت محتوا می باشد. بنابراین، به نطر می رسد که عجله نکنید و منتظر باشید تا ادیتور مجله مراحل بعدی را برای شما نشان دهد. اگر بعد از گذشت مدت معناداری مثلا ۱ یا ۲ ماه باز خبری از مجله نشد، می توانید با ارسال ایمیلی به ادیتور مجله یادآوری کنید.

      پاسخ دادن
  69. حمیدرضا
    حمیدرضا says:

    سلام و عرض ادب
    بنده مقاله ای نزدیک به ۳ ماه هست به یک مجله معتبر ارسال کرده ام، در طول این سه ماه در طی انجام کارهای بعدی متوجه شدم که یک سری از فرمول ها که نقش تعیین کننده ای در مقاله ارسال شده داره به حالت نصفه و نیمه در مقاله نوشته شده است، حالا سوال بنده از شما اینه آیا باید مقاله رو پس بگیرم و اصلاحات انجام بدم و دوباره ارسال کنم یا بگذارم نظر مجله ارسال بشه و بعد تصمیم گیری کنم، کلا فکرم درگیر این موضوع هستش که نکنه همینا باعث ریجک مقاله بشه درحالی که موضوع و شاکله اصلی مقاله خوب هستش، لطفا راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اشتباه بسیار تاثیرگذاری انجام داده اید. اگر پنل دارید و مقاله را ار پنل به مجله ارسال کردید بهتر است بازپس گیری کنید و مجدداً برای مجله سابمیت کنید. اما اگر از طریق ایمیل به سردبیر ارسال کرده اید کار خیلی سخت خواهد شد. به نظر می رسد یکی بهترین روش آن است که ایمیلی به سردبیر مجله ارسال کنید و ماوقع را توضیح دهید و از او بخواهید شما را راهنمایی کند. طبیعتاً تصمیم گیرنده نهایی در یک مجله سردبیر می باشد و می تواند کمک شایانی به شما انجام دهد.

      پاسخ دادن
  70. رویا
    رویا says:

    سلام .من مقالمو به یکی از مجلات معتبر فرستادم .به مرحله داوری رفت و اصلاحاتی وارد شد که من همشو تصحیح کردم .الان دو بار هست که میگن وضوح تصاویر ارسالی خوب نیست درحالی که وضوحشون خوبه .به نظر شما مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت شما باید تابع نظر مسئولین مجله باشید. اگر به شما گفته اند وضوح تصاویر خوب نیستند می توانید از آنها بپرسید که تصاویر ارسالی باید دارای چه مشخصاتی باشد مثلا رزولیشن یا حجم تصاویر چگونه و جه عددی باشد. این موارد را پبرسید حتما راهنمایی خواهند کرد.

      پاسخ دادن
  71. زهره
    زهره says:

    سلام. من مقاله ام رو برا مجله ای ارسال کردم ۳ ماه پیش. بعد از یک هفنه در حالت under review قرار گرفت و ۳ بار تاریخ status آن بدون تغییر وضعیت تغییر کرد. دیروز در حالت required reviews completed قرار گرفت ولی مجدد امروز در حالت under review قرار گرفته. خیلی استرس دارم. شما دلیلش این تغییر وضعیت ها رو میدونین. با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      کلاً مقالاتی که برای داوری ارسال می شوند از فیلتر اول قبول شده اند. نگران چیز خاصی نباشید. مقاله شما در حالت بررسی است و کمترین جیزی که نصیب شما خواهد شد این است که داوران حتی اگر مقاله شما را رد کنند، نکات و اشکالات بسیار خوبی را به شما متذکر خواهند شد که می توانید با رفع آنها به مجلات دیگری ارسال کنید. به نظر ما، چنین فرآیندی طبیعی است و استرسی که دارید بی فایده است. اجازه دهید تا مراحل تکمیل شود.

      پاسخ دادن
  72. سحر
    سحر says:

    سلام برای من همچین ایمیلی ارسال شده،در جواب این ایمیل باید ایمیل بزنم براشون و بگم که اصلاحات رو انجام میدم یا تا مدت ۷ روز اصلاحات رو براشون ارسال کنم؟بنظرتون چقدر احتمال اکسپت وجود داره؟و اگه ممکنه متن ارسال ایمیل رو هم راهنمایی بفرمایید که چه چیزی باید بنویسم.ممنون
    نسخه خطی شما اصلاحات عمده ای را به دست آورده است. در این حالت ما به طور معمول با آن برخورد غیر قابل قبولی برای انتشار می کنیم. با این حال ، همانطور که اشتباهات ویراستاری بی شماری توسط بازرسان اشاره کرده اند ، سردبیر مجله مدیریت انرژی و فناوری معتقد است که می توان نسخه خطی را اصلاح و برای انتشار احتمالی آماده کرد. لطفاً نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید و در صورت پاسخ مثبت ، ما را ظرف ۷ روز پاسخ دهید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      متن خاصی برای ارسال وجود ندارد. شما می توانید این اصلاخات را انجام دهید و پاسخ تان را به همان ایمیلی که آمده ریپلای کنید. فقط در متن ایمیل بنویسد پیرو نکات مطرح شده، اصلاحات انجام و مجدداً ارسال شد. طبیعتاً اگر بتونید اصلاحات را جوری انجام دهید که نظر مساعد آنها را جلب کند حتماً مقاله تان اکسپت خواهد شد.

      پاسخ دادن
  73. محمد
    محمد says:

    سلام من مقاله ای بهیکی از نشریات الزاویر ارسال کردم و طی سه روز اولین وضعیت under review نمایه شده است در صورتی که به نشریات دیگر الزاویر فرستادم ابتدا with editor و سپس prosses in decision تغییر می کرد. آیا وضعیت کنونی به معنای این است که مقاله تحت داوری است یا در حال بررسی اولیه می باشد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نباید روال کار مجلات را به صورت جزیی با یکدیگر مقایسه کنید. آنچه که مشخص است فرآیند بررسی بر روی مقاله شما شروع شده است. حال، ادیتور در حال بررسی باشد یا داوران. صرفاً منتشر بمانید تا پاسخ اولیه را از مجله دریافت کنید. اگر به هر دلیلی بعد از گذشت مدت زمان زیادی مثلاً بین ۲ تا ۳ ماه هیچ خبری از مجله نشد، می توانید ایمیل پیگیری ارسال کنید و مقاله تان را پیگیری کنید.

      پاسخ دادن
  74. وحید
    وحید says:

    سلام خدمت شما چند وقتی است یک مقاله را به یکی از ژورنال های معتبر فرستادم از حالت editor خارج شد و به حالت رویو رفت الان دو ماهه دو حالت under review مونده بهشون پیام دادم گفتنadditional review کردیم به نظرتون مشکل چی هست که به این حالت رسیده

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      با توجه به پاسخی که به شما داده اند مشخص است که مقاله شما ادیتور را متقاعد نموده تا آن را به پروسه داوری ارسال کند. چیز غیرعادی وجود ندارد و شما باید صبر کنید. بعد از یک یا دو ماه اگر خبری از مقاله نشد می توانید همان ایمیل پیگیری را مجدداً ارسال کنید.

      پاسخ دادن
      • وحید
        وحید says:

        ببخشید مقاله ام روی under review بود فقط مدت زمان زیادی در حالت داوری بود که بهشون ایمیل دادم که چرا اینقدر فرایند داوری طول کشیده که گفتند additional review کردیم حالا چرا نیاز به رویو اضافه دارند آیا در این حالت داوری دیگری به مقاله اضافه می کنند و دلیل این کارشون چی هست آیا این حالت مثبت هست یا منفی؟ باز هم ممنون

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام
          هیچ مشکلی نداره. فرآیند داوری و نحوه بررسی صد در صد به ادیتور مجله و سلیقه ش مربوط میشه. بنده یا شما نمیتونیم توصیه یا پیشنهادی انجام بدیم. تنها کاری که باید انجام بدید منتظر بمونید تا داروی تموم بشه. اگر بیشتر از یک ماه طول کشید بازهم ایمیل پیگیری ارسال کنید.

          پاسخ دادن
  75. سارا
    سارا says:

    سلام . ببخشید اگر مقاله چند روز در وضعیت تکمیل داوری باشد ولی بعد از چند روز دوباره به وضعیت در حال داوری برود ایا امکان دارد مقاله مشکل داشته باشد؟ ممنون از پاسخ شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نخیر، مهم این است که در فرآیند داوری قرار دارد. منتظر باشید و اگر فرآیند تا ۱ یا دو ماه آینده طول کشید، به ادیتور مجله یک ایمیل پیگیری ارسال کنید.

      پاسخ دادن
  76. مریم
    مریم says:

    با سلام
    مقاله ای را چند ماه پیش برای مجله critical realism فرستادم. هر بار وضعیت را چک میکردم «submitted» بود. امروز دوباره سر زدم در وضعیت نوشته شده withdrawn. در حالیکه ما اصلا درخواست انصراف نداده بودیم. آیا ممکن است مجله ای برای ریجکت مقاله از withdraw استفاده کند؟
    ممنونم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      احتمال دارد این اتفاق افتاده باشد. اما شما ایمیلی ارسال کنید و از ادیتور مجله دلیل آن را بپرسید. اگر مدت زمان پاسخگویی به ایمیل خیلی طول کشید (مثلا بیش از یک ماه) شما می توانید مقاله خود را به مجله دیگری ارسال کنید.

      پاسخ دادن
  77. داود
    داود says:

    سلام، یک مقاله ابتدا فرستادم، ادیتور ریجکت کرد اما یکسری موارد رو گفت و تشویق کرد که آنها رو برطرف کنم و دوباره مقاله رو ارسال کنم و گفت که به شدت مقاله شما مرتبت با ژورنال است، دوباره که فرستادم گفت که به دلیل موارد گرامری مقاله رد میشه اما تشویق کرد که آنها رو برطرف کنم و دوباره بفرستم. اینکار رو کردم و دوباره برای بار سوم ارسالش کردم. ایندفعه داوری خیلی زمان برده و جوابی هم نیومده به نظر شما امیدی به تایید و اکسپت هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر ادیتور مجله روی مقاله شما اینقدر زمان و انرژی گذاشته که احتمال بسیار بالا قابلیت چاپ خواهد داشت. به نظر ما مقاله شما شانس زیادی برای پذیرش دارد. شما ارتباط خودتان را با ادیتور قطع نکنید و کماکان به پیگیری مقاله خودتان بپردازید. در صورتیکه تا مثلاً یک ماه آینده خبری نشد حتماً در قالب یک ایمیل پیگیری، نگرانی خود در باره وضعیت مقاله و الزامات خود را با ادیتور مجله در ارتباط بگذارید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      در واقع section editor مقاله ای که شما سابمیت نموده اید را برسی کرده و با مشاهده این که مقاله شما در اسکوپ مجله است و مشکل خاصی برای ارسال به داوری ندارد برای ادیتور اصلی مجله ارسال نموده. احتمالاً ادیتور مجله نیز مقاله شما برای انجام داوری به داوران مجله ارسال خواهد نمود. البته اظهار نظر قطعی در این مورد منوط به این است که بدانیم آیا مقاله شما داوری شده است یا خیر و اینکه چه مدت است که مقاله را سابمیت نموده اید.

      پاسخ دادن
  78. مهدی مهدوی
    مهدی مهدوی says:

    سلام. مقاله من در یک مجله داخلی به داوران ارجاع داده شده و دو داور اصلاحیه زدن، تونستم یک داور رو قانع کنم ولی داور دومی بازم اصلاحیه داده این اصلاحیه رو تصحیح کردم و دوباره مقاله رو ارسال کردم ولی اینبار ارجاع به اعضای هئیت تحریریه داده به نظر شما مقاله پذیرش شده یا رد شده ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      در هر صورت مقاله باید به تایید اعضای هیئت تحریریه برسه. مراحلی که مقاله شما طی نموده مشخصاً نظر داوران و ادیتور مجله رو به خودش جلب کرده و احتمال پذیرش و چاپ مقاله شما بسیار زیاد هست.

      پاسخ دادن
  79. کاشانی
    کاشانی says:

    سلام وقت بخیر.
    مقاله ام را یکی از مجلات فرستادم، سردبیر بعد از تایید سردبیر:
    it is presently being given full consideration for publication in the Journal..
    برای داوری فرستاده شده. بعد از چند مدت ایمیل زدن که هئیت تحریریه ریجکت کرده!
    آیا این عجیب نیست؟ مگه داور یا سردبیر نباید رد کنن؟!

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نخیر، بعد از تایید سردبیر مقاله به هیئت تحریریه ارجاع داده می شود و در صورتی که هیئت تحریریه نیز موافق چاپ مقاله در انتشارات بودند. متاسفانه مقاله شما در هیئت تحریریه مجله تایید نشده و ریجکت شده است. کار خاصی هم نمی توان انجام داد.

      پاسخ دادن
  80. Abbas
    Abbas says:

    سلام خسته نباشید
    بنده ۲۵ روز پیش یه مقاله scoping review فرستادم ژورنال frontiers in immunology الان بعد از ۲۵ روز از وضعیت editorial assainment رفته به وضعیت independent review الان بنظرتون قراره چه اتفاقی برای مقاله بیفته.. سپاس فراوان

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      مقاله شما به داوری ارسال شده است و منتظر باشید تا نتیجه بررسی داوران به شما ارسال گردد. حداقل تا این مرحله می توان گفت که مقاله شما توانسته است نظر ادیتور را برای ادامه فرآیند چاپ و پذیرش مقاله جلب کند. به این معنی که ادیتور نظر اولیه مثبتی به مقاهل شما داشته که آن را به داوران ارسال کرده است.

      پاسخ دادن
  81. محمد محسن
    محمد محسن says:

    با سلام
    من یک مقاله برای مجله در زمینه تاریخ فرستادم.
    مجله برایم ایمیل زده که مقاله شما به حالت عدم اولویت نشر (نظر هیئت تحریریه) تغییر نموده است.
    می خواستم بپرسم که منظور از این جمله چیست و آیا مقاله من قبول نشده است.

    پاسخ دادن
  82. Shad
    Shad says:

    با سلام من مقاله ای رو برای یک مجله فرستادم ابتدا از طرف استاد راهنمام این کارو کردم با آیدی ایشون که مقاله در مرحله سامبمیت برگشت خورد (sibbmission returned to author)، دفعه بعد مراحل رو با آیدی خودم رفتم اما همچنان ایشون رو نویسنده مسئول اعلام کردم در این شرایط هم باز سابمیت برگشت خورد! حالا میخوام کلا مقاله رو به مجله دیگری بفرستم ولی در این مرحله امکان حذف سابمیت قبلی من از مجله وجود نداره آیا چون هنوز سابمیت من با آیدی استادم بعد از برگشت در مرحله submision incometeهست این کار مشکل دارد؟ هیج جایی برای حذف وجود نداره و با هر دو آیدی submitبه نویسنده برگشت داده شده و کامل نشده است.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      برای اینکه شما به عنوان نویسنده مسئول باشید احتمالاً باید اول تو سایت مجله ثبت نام کنید و بعد از ثبت نام و ایجاد اکانت نویسنده مسئول رو تغییر بدید. حالت submission returned to author به این علت هست که احتمالاً فورمت بندی مقاله در فورمت بندی اعلام شده مجله نبوده ونیاز است تا فرومت مقاله را تغییر بدید و بر اساس فورمت مجله اقدام کنید. اگر هریک از مراحل رو انجام دادید و بازهم نتونستید کاری بکنید و مشکل حل نشد شما می توانید در این مرحله مقاله را بازپس گیری کنید و آن را به مجله دیگری ارسال نمایید چون هنوز هیچ داوری روی مقاله انجام نشده است. بهتر است این مساله را هم از طریق یک ایمیل به مجله اعلام کنید و سپس برای مجله دیگر اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  83. میلاد
    میلاد says:

    با سلام و وقت بخیر
    من مقاله برای زورنال دارای رتبه Q1 فرستادم. چند روز بعد از سابمیت به حالت Under review تغییر کرد و به مدت حدودا دو ماه به اینصورت بود. حال دو روزه به Reviewer Assignment Pending تغییر کرده.
    این شرایط به چه معنی است؟

    با سپاس

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      وضعیت “Reviewer Assignment Pending” به وضوح نشان می دهد که مقاله شما هنوز برای به داوران ارسال نشده است. این حالت می تواند به این معنا نیز باشد که احتمالا هنوز داوران، داوری مقاله شما را نپذیرفته اند. هنگامی که مجله مقاله را به داوری ارسال می کند و داوران آن را می پذیرند وضعیت مقاله به حالت under review تغییر می یابد. با این حال، اگر یک یا چند نفر از داوران، داوری مقاله را رد کنند، ادیتور مجله باید مجدداً به دنبال پیدا کردن داور باشد. در این حالت احتمال دارد فرآیند چاپ و پذیرش مقاله یا اعلام نتیجه اولیه با تاخیر مواجه شود. . این نوع تأخیر در بحث انتشار مقاله های علمی بسیار رایج است و جای نگرانی نیست. در صورتی که این وضعیت برای یک ماه آینده ادامه پیدا کند می توانید به ادیتور مجله یک ایمیل بزنید و از او برای ادامه فرآیند و تعجیل در آن درخواست کنید.

      پاسخ دادن
  84. حسين
    حسين says:

    با سلام و خسته نباشيد به مديريت محترم
    اينجانب مقاله اي به ژورنالي معتبر فرستادم و دقيقا دو ماه است كه در وضعيت under review قرار گرفته است.آيا صبر كنم يا نامه به سردبير بفرستم؟
    با سپاس

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      معمولاً مدت دو ماه برای مجلات مدت بالایی به حساب نمی آید. البته این دیدگاه را نداشته باشید که هرچه مجله معتبر تر باشد فرآیند داوری آن بیشتر خواهد بود. این مساله همیشه صادق نیست. چه بسا که مجلات بسیاری وجود دارند و با ایمپکت های بسیار بالا که فرآیند داوری شان کوتاه مدت است.
      به هرحال، شما می توانید بعد از گذشت سه ماه نامه ای به ردبیر ارسال نمایید و وضعیت مقاله خود را جویا باشید. ولی در کل برای طی شدن این فرآیند عجله نکنید.

      پاسخ دادن
  85. رضا
    رضا says:

    سلام
    وقت بخیر
    میبخشید در فرایند سابمیت مقاله چه لزومی دارد که تعدادی داور معرفی کنیم.
    داوران پیشنهادی، حتما جزء نفرات داوری خواهند بود؟
    نکته مفیدی در رابطه با اینکه چه نوع افرادی را برای داوری معرفی کنیم، اگر می دانید خیلی ممنون میشم بفرمایید.
    رضا

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      مجلات یک روال معمول برای معرفی داور مقاله دارند. به لحاظ تعداد مقالاتی که برای مجله ارسال می شود معمولاً مجلات تعداد داوران کافی برای بررسی مقالات را نمی توانند پیدا کنند. از اینرو از سابمیت کنندگان مقاله تقاضا می کنند برای تسریع داوری مقاله، تعدادی داور معرفی کنند. احتمال دارد ادیتور مجله از داورانی که شما معرفی می کنید لزوما برای بررسی مقاله شما استفاده نکنند. این کار اصولاً نباید یک الزام باشد ولی بنا به دلایلی برخی مجلات این مساله را یک الزام قرار داده اند. شما می توانید از اساتیدی که می شناسید به مجله معرفی کنید.
      نکته مفید وجود خاصی در این رابطه وجود ندارد. صرفا شما از اساتیدی که می شناسید، می توانید آنها را به مجلات معرفی کنید.

      پاسخ دادن
  86. آرزو
    آرزو says:

    باسلام
    مقاله ام را برای چاپ به یکی از مجلات علمی پژوهشی ارسال کردم دوتا از داوران تایید و یک نفر رد کرده بودند و الان فرم صورتجلسه پروپوزال را از من می خواهند، با این درخواست آیا مقاله ام مورد پذیرش قرار گرفته است؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت یه مقدار عجیبه این مساله و ما برای اولین بار چنین چیزی رو میشنویم که مجله برای تایید یا رد قطعی مقاله صورتجلسه پروپوزال رو بخواهند. اما خوب هیچ چیز بعید نیست:-)
      واقعیت نمیتونیم بگیم حتما میخواهند مقاله شما را پذیرش کنند. هر آنچه که از شما خواسته شده را بفرستید. ولی خواستن چنین مدارکی موید آن است که مقاله شما چشم ادیتور مجله را گرفته است و اگر مشکلی پیش نیاید به احتمال زیاد پذیرش خواهد شد.

      پاسخ دادن
  87. سینا
    سینا says:

    با سلام. مقاله ای را در یک ژورنالی سابمیت کردم و بعد از یک ماه داور اول نظر مثبت و داور دوم ماژور ریوایز زد. اصلاحات را انجام دادم و دوباره ارسال کردم . وضعیت مقاله به حالت awaiting recommendation در امد. این حالت به چه معناست؟ ایا امکان رد شدن مقاله زیاد است در این حالت؟
    با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      این حالت به معنای آن است که داوری مقاله پایان یافته و داوران توصیه های نهایی خود درباره مقاله شما را به ادیتور اصلی مجله ارایه داده اند. در این حالت مدتی زمان می برد تا ادیتور و داوران درباره مقاله شما به جمع بندی نهایی برسند. در این مرحله هم احتمال رد مقاله وجود دارد و هم احتمال پذیرش مقاله. شما باید صبور باشید تا آخرین نکات و توصیه های احتمالی داوران و ادیتور مقاله را مورد بررسی قرار دهید و اعمال کنید. البته این احتمال هم وجود دارد که مقاله شما هیچ تغییر دیگری نخواهد و مورد پذیرش قرار بگیرد. فعلا باید صبر کنید و ببینید همفکری داوران و ادیتور مجله چه نتیجه ای خواهد داشت.

      پاسخ دادن
  88. ریحانه
    ریحانه says:

    سلام من مقاله ام را به یک مجله ارسال کردم. در مرحله اول major revise بود که اصلاحات انجام دادم. در مرحله بعد داور دوم نظر پذیرش داشت داور اول چند کامنت برای اصلاحات داشت و minor revise بود. الان مقاله را دوباره ارسال کردم ولی بیش تر از یک ماه که وضعیت مقاله نوشتهwith editor . آیا احتمال هست مقاله ام رد بشه ؟ همچنین با توجه به طولانی شدن زمان داوری ادیتور بهشون ایمیل بدم و پیگیر وضعیت باشم ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      با توجه به مکاتبات انجام شده و مختوای آنها مشخص است که مجله دید کلی مثبتی نسبت به مقاله شما دارد و به احتمال زیاد اگر کمی صبر و حوضله به خرج دهید مقاله تان پذیرش و چاپ خواهد شد. به نظرم مقاله شما روند طبیعی را سیر می کند اما به هر حال برای تسریع روند آن می توانید با ادیتور مکاتبه کنید و خیلی محترمانه و مودبانه از او درخواست کنید تا فرآیند داوری مقاله را تسریع بدهند و برای درخواست خود نیز دلیل منطقی و موجه ذکر کنید.

      پاسخ دادن
  89. نوید
    نوید says:

    با سلام
    من ۵ روز قبل یه مقاله رو به یه ژورنال معتبر سابمیت کردم.
    وضعیتش در چند ساعت اولیه Submitted بوده و بعدش همون روز به With Editor تغییر کرده.
    دیروز بعد از گذشت ۴ روز فقط Status Date به تاریخ دیروز تغییر کرده ولی وضعیت همون With Editor باقی مونده.
    بنظر شما این حالت چه معنایی میتونه داشته باشه؟

    ممنونم از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      از آنچه که نوشته اید مشخص است که فعلاً مقاله شما در دست ادیتور مجله است و در حال بررسی. احتمالاً به داوری ارسال شود و احتمالاً ریجکت به وسیله ادیتور شود. فعلاً باید صبر کنید تا ببینید ادیتور متقاعد می شود که مقاله شما را به داور ارسال کند یا خیر.

      پاسخ دادن
  90. مریم
    مریم says:

    با سلام
    من مقاله خودم را برای حدود یک سال هست که به یک ژورنال فرستادم و بعد از چندین بار ریوایز توسط داورها اجازه پابلیش داده شد اما سردبیر مجله نهایتا مقاله رو رد کردند ( به دلیل دیتایی که میخواستن و خیلی از زمان انجام کار گذشته بود و ما نتوانستیم دیتای مورد قبول ایشان را فراهم کنیم) . مشکل دیگه ای هم که وجود داره پری پرینت مقاله بر روی وب سایت قرار گرفته. آیا به نظر شما نامه به سردبیر وضعیت ریجکت آن را تغییر می‌دهد؟ آیا میتوان پری پرینت مقاله را از روی وب سایت برداشت؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      مادامی که پری پرینت شما روی وب سایت مجله قرار دارد احتمال بسیار زیاد شما قادر به ارسال مقاله به مجلات دیگر نخواهید بود. بنابراین، حتما با ارسال یک نامه به سردبیر تقاضا نمایید مقاله را از روی وب سایت حذف کند. و در باره احتمال پذیرش مجدد نیز صحبت کنید. اگر واقعاً دیتایی که سردبیر از شما می خواهد را می توانید برایشان ارسال کنید، آن دیتا را به پیوست افزوده و ارسال کنید تا شاید اگر درصدی امکان پذیرش مجدد وجود داشته باشد، موافقت سردبیر را کسب کنید. در غیر اینصورت، حتماً تقاضا کنید پری پرینت را از روی وب سایت حذف کنند.

      پاسخ دادن
  91. سحر
    سحر says:

    باسلام
    من برای ژورنالی مقاله ارسال کردم و بعد از Revise رفت در وضعیت Editor Assigned بعد از این وضعیت ارسال شد برای داوران و بعد از وضعیت تکمیل داوری مجدد به وضعیت Editor Assigned رفت.می خواستم بدونم آیا این روند درستی هست یا پیام تکمیل داوری اشتباه بوده؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      طبیعتاً بله. داوران مقاله را بررسی کرده اند و نظر خودشان را به سردبیر مجله فرستاده اند. سردبیر مجله با توجه به داوری داوران، نظر نهایی خود را مبنی بر ادامه پروسه پذیرش و چاپ یا رد مقاله شما خواهد داد. منتظر باشید تا سردبیر نظر خود را برای شما ارسال نماید.

      پاسخ دادن
  92. مریم
    مریم says:

    با سلام و عرض تشکر. متاسفانه من متوجه شدم که مقاله ام را برای یک ژورنال نامعتبر و احتمالا غارتگر فرستادم و آنها خیلی سریع هم گفتند به شرط اصلاحات جزئی اکسپت میشود و ضمنا گفته اند که withdrawal مقاله اکسپت شده هزینه سنگینی دارد چطور میتوانم از شر آنها خلاص شوم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما اصلاحات را انجام ندهید تا خودبخود مقاله از فرآیند چاپ حذف شود. متاسفانه باید بگوییم که احتمالا مجله برای بحث داوری مقاله ولو جزیی هم باشد احتمالاً هزینه ای کرده است و اکنون که شما می خواهید مقاله خود را بازپس گیری کنید در نظر گرفته تا حداقل مبلغی را برای پوشش هزینه های احتمالی از سما دریافت نماید و سپس مقاله را آزاد کند. نمی توان گفت مجله مقصر است. شما قبل از ارسال مقاله به مجله می بایست تمامی بررسی های لازم را انجام می دادید. شما گفته اید خیلی سریع پاسخ داده اند؛ در این مدت سریع شما چطور به این نتیجه رسیدید که مجله نامعتبر است؟ پس مشخص است که متاسفانه خوب بررسی نکرده اید. درثانی، نامعتبر بودن مجله ملاک هایی دارد که باید به آنها توجه کنید. پیشنهاد می دهیم نام مجله و لینک آن را برای ما ارسال کنید تا به بررسی کیفی آن اقدام کنیم. در نهایت، اگر مجله از شما درخواست مبلغی بکند، هر چند غیرمنصفانه است، اما قانونی است و متاسفانه شما باید این هزینه را برای بازپس گیری مقاله تان به این مجله واریز کنید.

      پاسخ دادن
  93. ژاله شمس
    ژاله شمس says:

    سلام مقاله من اصلاحیه خورد و در گزارش داوری به این موضوع اشاره کرد که موضوع جذابی است و قابلیت انتشار دارد ولی خواسته بود که اصلاحاتی انجام بدم بعد از انجام اصلاحات مجدد مقاله رو فرستادم بعد از سه هفته ژورنال ایمیل زد که در یک فایل جداگانه تصحیحات رو اشاره کنید و الان بیشتر از دو ماه در وضعیت under review قرار داره به نظر شما احتمال ریجکت وجود داره البته استادم تغیراتی رو هم انجام داد و این موضوع نگرانم کرده

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما باید از همان اول تغییرات را در یک فایل جداگانه ارسال می کردید تا وقت کمتری هدر می رفت. با توجه به آنچه که گفته اید اصلا جای نگرانی وجود ندارد. پروسه طبیعی هر مجله به این شکل است. اعمال تغییرات شما از سوی مجله دریافت شده و آنها مشغول بررسی و داوری مقاله شما هستند. می توان گفت ۵۰ درصد مسیر را پیموده اید. اینکه ادیتور مجله عنوان پژوهش شما را یک عنوان جذاب قلمداد کند نشانه بسیار خوب و قوی برای چاپ شدن مقاله است. صرفاً باید صبر کنید تا پروسه طی شود.

      پاسخ دادن
      • ژاله شمس
        ژاله شمس says:

        سلام ببخشید الان چند روزی هست که تاریخ عوض شده ولی وضعیت همون under review باقی مونده نظرتون چی هست ممکنه مجدد برا یه داور دیگه فرستاده شده باشه. ممنون از پاسخگویی تون

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          دلایل مختلفی میتونه داشته باشه
          توصیه ما اینه که به صورت هفتگی چک کنید پروفایلتون رو و همین مساله باعث میشه که استرس و عجله نداشته باشید. واقعیت کار چاپ مقاله یک فرآیند طولانی و وقت گیری هستش. از کل دنیا برای این مجله مقاله ارسال میشه که سردبیر باید هرکدومشون رو چک کنه و پاسخ بده. از آنجایی که معمولاً درآمد خاصی هم مجلات ندارند نمی تونند از کارمندان متعدد استفاده کنند تا پروسه پذیرش و چاپ مقاله رو تسهیل و تسریع کنند. به همین خاطر واقعیت باید حوصله کنید. بعد از یک ماه که هر هفته چک کردید اگر جوابی نگرفتید می تونید یک ایمیل پیگیری به مجله ارسال کنید و وضعیت مقاله تان را با ادیتور مجله در میان بگذارید.

          پاسخ دادن
  94. افسانه
    افسانه says:

    باسلام
    من رشته جامعه شناسی هستم و مقاله برای مجله جی سی ار فرستادم حدود یکماه مقاله در وضعیت Under Review بود
    و سه روز در وضعیت Reviewers Assigned است این یعنی ریجکت مقاله…
    با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نخیر، این پیام به این معناست که برای مقاله شما داور اختصاص داده شده و اتفاقاً مشخص می کند که ادیتور مجله متقاعد شده است تا مقاله شما را به فرآیند داوری ارسال نماید. شما باید صبر کنید تا نتایج داوری مشخص بشود. بسیاری از مقالات در همان مرحله بررسی ادیتور حذف می شوند و برای داوری ارسال نمی شوند.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً یک هقته زمان برای پروسه داوری بسیار کوتاه است. بسته به کیفیت مجله و اینکه آیا برای داوری سریع از شما وجهی گرفته است یا خیر، این مدت زمان می تواند از دو هفته تا یکسال زمان بر باشد.

      پاسخ دادن
  95. رضا
    رضا says:

    با سلام
    من مدتی قبل مقاله ای را به یک ژورنال q1 سابمیت کردم که یک major ریوایز خورد و یک ریواز کلی انجام دادم بعد داوری ریوایز اول یکی از داوران اکسپت کردن و داور دیگ با اشاره به اینکه تمام موارد خواسته شده انجام شده و یک تغییری در تایتل مقاله خواستند که ادیتور مجله نیز تنها گفته بود که از acronym در تایتل خودداری کنید. من مجدد تغییر اعمال کردم و فرستادم. با مواردی که مطالعه کردم در کامنت ها ظاهرا کمی هم باید نگران رد شدن مقاله باشم! یا نگرانی من بی مورد است؟
    سپاس

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نگران بودن یا نبودن مشکلی را حل نخواهد کرد. ظاهراً ریوایز های خوبی به مقاله شما خورده و هم داوران و هم ادیتور تلاش خودشان را کرده اند که مقاله شما در مجله شان منتشر شود. شما نیز در انجام ریوایزها تلاش خوبی کرده اید و ظاهراً مشکلی خاصی برای چاپ مقاله شما نمانده است. فقط باید منتظر باشید تا ببینید از مجله چه پیامی برای شما ارسال خواهد شد و اگر با ایمیل تان با مجله در ارتباط هستید پیشنهاد میش یود ایمیل تان را مرتبا چک کنید تا در صورتی که پیام فوری از مجله برای شما آمده باشد ترتیب اثر بدهید.

      پاسخ دادن
      • رضا
        رضا says:

        سلام. ممنون از پاسختون، مقاله اکسپت شد و همونطور که گفتید مشکلی برای چاپ مقاله وجود نداشت. تجربه ای میخوام خدمت دوستان قرار بدم، برای ریوایز جزئی نیز ادیتور مجله مقاله را برای داوران میفرسته و انتظار این نداشته باشید که بدون بررسی داوران، ادیتور خودش تصمیم نهایی بده حتی برای تغییر جزئی تایتل یک مقاله!
        برای مقاله من حدودا ۱۳ روز طول کشید تا بررسی ریوایز مقاله که تنها تغییر جزئی تایتل بود، کامل بشه لذا به احتمالات منفی فکر نکنید (اینکه مثلا برای یک تایتل چرا داور بعد ۱۳ روز برسی نکرده؟ نکنه برای داور جدید فرستاده! از این قبل تفکرات و خوشبین باشید و از همه مهمتر صبررررررر).
        تشکر فراوان از سایت خوبتون.

        پاسخ دادن
  96. ژاله شمس
    ژاله شمس says:

    سلام ببخشید میشه راهنمایی کنید فرستادن مقاله به ژورنال semigroup forum از طریق ایمیل به سردبیر انجام میشه چون تا میام سابمیت رو میزنم وارد ایمیل میشم

    پاسخ دادن
  97. محمد هاشمی
    محمد هاشمی says:

    با سلام
    وقت بخیر باشه مقاله بنده جهت چاپ به مجله q1 الزویر ارسال گردید و الان ۶ ماهه در مرحله داوری هست که در این ۶ ماه ۳ مرتبه تاریخ آن بروز رسانی شد. ( مجله SGAN) مقاله مورد نظر رشته برق می باشد.
    کلا ۸ ماه هست مقاله در اختیار مجله می باشد
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      با توجه به آنچه که نوشته اید مشخص نکرده اید چه راهنمایی از سوی ما نیاز دارید. نکته مبهمی که در این مساله وجود دارد این است که نوشته اید در این ۶ ماه ۳ بار تاریخ آن بروزرسانی شده است. منظورتان چیست؟ یعنی ۳ بار داروی شده است؟ اگر مقاله ۳ بار داوری شده باشد خوب نشانه بسیار خوبی است که ادیتور مجله نمی خواهد مقاله شما را از دست بدهد و می خواهد با اتمام فرآیند داوری آن را چاپ کند.

      پاسخ دادن
      • محمد هاشمی
        محمد هاشمی says:

        تاریخ داوری ۳ بار به روزرسانی می شود
        حتی یه بار با مجله مکاتبه شد( از طریق استاد راهنما) ایمیل زدیم پاسخ دادند که یکی از داوران پاسخ دادن و مقاله در حال داوری می باشد .
        آیا دوباره نیاز هست با مجله مکاتبه انجام بشه؟

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          سلام مجدد
          ظاهراً مقاله شما با توجه به مکاتباتی که انجام داده اید تحت داوری است. ادیتور مجله طبیعتاً مقالاتی را برای داوری ارسال می کند و روی آنها زمان و هزینه می گذارد که تا حدود زیادی نسبت به چاپ و انتشار آنها خوش بین است و به لحاظ علمی و موضوعی نیز برایش جذاب است. طبیعتاً مقاله شما با ارسال به فرآیند داوری فیلتر مهمی را رد کرده است. شما صرفا منتظر باشید تا فرآیند داوری تکمیل شود. اگر از مکاتبه اخیرتان با مجله حداقل ۲ ماه زمان می گذرد، پیشنهاد می کنیم که یکبار دیگر با ادیتور مجله این مشکل را در میان بگذارید. مکاتبه با سردبیر مجله زمانی مشکل دار می‌شود که به صورت بی رویه ایمیل برای آنها ارسال گردد. موفق باشید.

          پاسخ دادن
  98. ژاله شمس
    ژاله شمس says:

    سلام من مقاله ام را تقریبا ده روز که برای یک ژورنال که به طور مستقیم از طریق ایمیل به سردبیر ارسال میشه فرستادم هنوز هیچ ایمیلی از ژورنال مبنی بر اینکه مقاله دریافت شده رو نگرفتم و هیچ قسمتی وجود نداره که وضعیت مقاله رو ببینم. سیستم این ژورنال ها به چه صورت است؟ ممکن تا انتهای داوری هیچ مکاتبه ای نداشته باشند؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      یکی از آفت های مجلاتی که پنل نویسنده ندارند دقیقا همین مورد است. مشخص نیست که مقاله هم اکنون در چه وضعیتی است. ولی آنچه که روشن است این است که سردبیر مجله اگر مقاله شما را دریافت کند معمولاً پاسخی مبنی بر دریافت مقاله را به شما می دهد. پیشنهاد می کنیم شما تا زمانی که سردبیر پاسخ یکی از ایمیل هایتان را بدهد، به صورت مرتب هفته ای یک ایمیل که مقاله تان هم پیوست شده است ارسال نمایید. این کار را تا یک ماه ادامه دهید اگر پاسخی دریافت نکردید می توانید از طریق یک مجله دیگر (که ترجیحاً پنل نویسندگان داشته باشد) اقدام کنید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت ارسال فایل پی دی اف برای مجله نمیتونه تنها عامل رد مقاله شما باشه، ولی آخه واقعاً چرا فایل pdf به مجله ارسال می کنید:-))))
      اگر مقاله شما در چارچوب مجله باشه که حتماً فایل وورد رو از شما خواهند خواست و جای نگرانی وجود نداره. همینطور می تونید همین الان مجدداً اقدام کنید و فایل وورد مقاله را نیز به مجله ارسال کنید.

      پاسخ دادن
      • بهمن
        بهمن says:

        متاسفانه خودمم تو شوکم
        ممنون از پاسخگویی شما
        منظورتون این هست که دوباره مراحل ارسال مقاله رو انجام بدم چون قلی دیگه امکان ویرایش نداره؟
        این وجهه مناسبی داره که دوباره یک مقاله تکراری رو که تفاوتش فقط فرمت ورد هست رو بفرستم؟
        بهتر نیست منتظر پاسخشون بمونم؟

        پاسخ دادن
  99. زهره
    زهره says:

    سلام وقتتون بخیر. اول از سایت خوبتون ممنونم. و بعد اینکه ممنون میشم راهنماییم کنید. مقاله من ریوایز خورده و ادیتور این پاسخ رو ب من ایمیل کرده :
    I have completed my evaluation of your manuscript. The reviewers recommend reconsideration of your manuscript following minor revision and modification. I invite you to resubmit your manuscript after addressing the comments below.
    و من تقریبا اصلاحاتی که قابل انجام بود رو اعمال کردم و مقالم آماده ریسابمیت هست، اما ادیتور در انتهای ایمیل پیشنهاد ارسال مقاله همراه با عنوان data brief داشته اند که البته نوشته به صورت اختیاری. من به دلیل مشکلاتی زمان کافی برای تدوین یک مقاله data brief ندارم و در واقع تا فردا باید ریسابمیت شه. میخاستم بدونم اینکه من دیتاهامو ارسال نکنم چقدر میتونه رو اکسپت یا اکسپت نشدن مقاله اصلیم تاثیرگذار باشه؟ :(

    پاسخ دادن
  100. ژاله شمس
    ژاله شمس says:

    سلام وقت بخیر. چند روزی هست که مقاله من در وضعیت Editor Assigned قرار گرفته میتونم امیدوار باشم که، موضوع مورد اقبال ژورنال قرار گرفته
    ممنون از راهنمایی هاتون

    پاسخ دادن
  101. محمد
    محمد says:

    حدود ۳ ماه و نیم پیش به یک مجله مقاله ای را ارسال کردم. تا مدت ها وضعیت به صورت تحت داوری بود. پنج روز پیش که به پروفایلم سر زدم حالت آن به در فرایند تصمیم گیری تغییر کرده بود. ولی امروز که سر زدم کلا هیچ مقاله ارسالی در پروفایل من نیست. و روبروی همه قسمت ها (سابمیت، ریوایز و تصمیم) صفر می باشد. دلیل این اتفاق چیست؟

    پاسخ دادن
  102. تینا
    تینا says:

    سلام و خسته نباشید، یک سال است از زمان پذیرش مقاله ام می گذرد. مجله مقاله ام را هنوزچاپ نکرده است، نامه پذیرش مقاله ام را لازم دارم هر چه زنگ میزنم مجله پاسخگو نیست، یک بار فقط جواب دادند گفتند در قسمت فایل ها ارسال شده است ولی من چیزی پیدا نکرده ام، نمی دانم واقعا چکار کنم، ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>