چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟

چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟

این روزها بازار همایش‌های بین‌المللی داغ است و بسیاری از اساتید و دانشجویان همین که به ایمیل خود سری می‌زنند با حجم بسیار زیادی از همایش‌های بین المللی و داخلی روبرو می‌شوند. سوال اینجاست که آیا همه این همایش‌ها دارای امتیاز و اعتبار هستند؟ و اینکه چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟ در این مطلب قصد داریم به این دو سوال مطرح شده پاسخ دهیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه آماده سازی پوستر برای شرکت در یک همایش

چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟

چهار روش عمده برای بررسی میزان اعتبار همایش‌های بین المللی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

۱- فهرستی از کنفرانس‌هایی که در حیطه رشته شما برگزار خواهند شد را آماده کنید. استاد راهنما، سایر اساتید دانشکده یا حتی دانشجویان سال بالایی و قبلی منابع بسیار خوبی هستند که به شما کمک کنند کدامیک از کنفرانس‌های موجود در فرهست شما اعتبار خوبی دارند زیرا به احتمال فراوان خودشان قبل از شما بارها در همایش‌ها شرکت کرده‌اند و اطلاعاتی از آنها دارند.

۲- محتاط باشید. به یاد داشته باشید که اگر آنها یک یا چند کنفرانس را مورد تایید قرار ندادند به این معنی نیست که آن کنفرانس حتماً اعتبار و ارزش ندارد. شاید آن کنفرانس یا کنفرانس‌ها یک کنفرانس جدید باشند و یا اینکه در حیطه رشته شما نباشند.

۳- به کمیته اجرایی توجه کنید. اگر در نهایت چند کنفرانس را از لیست انتخاب کردید به افرادی که در کمیته اجرایی و سازمان‌دهی آنها هستند نگاه کنید. اگر این افراد، افراد مشهور و معتبری باشند یقیناً کنفرانس با کیفیتی را پیدا کرده‌اید.

۴- به تبلیغات ایمیلی حساس باشید. اگر ایمیلی مبتنی بر یک همایش دریافت کرد‌ید و از شما خواستند همانجا مقاله خود را برایشان ارسال کنید، از ارسال مقاله خود پرهیز کنید. معمولاً کنفرانس‌های معتبر ایمیل‌های خود را با عنوان فراخوان مقاله تبلیغ می‌کنند و در آن فراخوان اطلااتی از همایش ارسال می‌کنند و وب سایت آن را معرفی می‌نمایند. شما از طریق وب سایت و سامانه ارسال مقلات خود می‌توانید مقاله خود را ارسال کنید.

۵- به سخنران‌های کنفرانس توجه کنید. یکی از روشهای بسیار خوب ارزیابی یک کنفرانس توجه به لیست سخنران‌های آن است. معمولاً کنفرانس‌های معتبر که دارای کمیته اجرایی قوی هم هستند سخنران‌های بسیار معروف از همان رشته را دعوت می‌کنند. با این حال توجه داشته باشید که اگر یک یا دو سخنران برجسته حضور داشته باشد باز نمی‌توان آن را در سطوح کیفی بالا طبقه بندی نمود. حداقل نیمی از سخنرانان می‌بایست افراد مشهور و برجسته در حیطه آن کنفرانس باشند.

لینک‌های مفید دیگر را مطالعه کنید.

مقاله همایشی را می توان جهت چاپ به مجله ارسال کرد؟

استخراج مقاله

اکسپت و چاپ مقاله ISI

 

16 پاسخ
  1. محمد کاظم
    محمد کاظم says:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    آیا مدارکی مانند ساینس نوردیک که در کنفرانسهای داخلی بعد از پذیرش مقاله اهدا می‌شوند اعتبار دارند و مثلا به درد مصاحبه دکتری یا جاهای دیگه یا خارج از کشور می‌خورند یا خیر؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      واقعیت در جلسه مصاحبه دکترا هر مدرکی که نشان دهد شما در یک فعالیت علمی مشارکت داشته اید قابل ارایه است. حتماً این مدارک را با خود همراه داشته باشید.

      پاسخ دادن
  2. جواد
    جواد says:

    سلام وقت بخیر
    سوالی داشتم اینکه کنفرانس های بین المللی که در داخل کشور برگزار میشن با کنفرانسهای بین المللی خارج از کشور از نظر اغتبار تفاوت دارند؟ و نکته بعد اینکه زبان مقاله که به صورت انگلیسی یا فارسی ارائه بشه چطور؟ در اعتبارش تاثیر داره یا خیر … متشکرم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      زبان مقاله هیچ تاثیری در کیفیت مقاله ندارد. در باره سوال اول هم باید بگوییم اگر کنفرانس بی المللی باشد چه در ایران برگزار شود و چه در یک کشور خارجی بازهم بین المللی محسوب می شود.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً خیر. برخی کنفرانسها اعلام می کنند مقالات برگزیده خود را در مجلات isc چاپ می کنند که تنها این مقالات در پایگاه isc نمایه خواهند شد.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      چه اعتباری مدنظر شما هست؟ اگر برای مصاحبه دوره دکترا یا هیئت علمی می خواهید طبیعتاً مقداری داراری ارزش خواهد بود. مجوز شرکت در کنفرانس های بین المللی معمولاً بهتر از کنفرانس های داخلی هستند و پیشنهاد می کنیم حضور داشته باشید یا مقاله خود را ارسال کنید.

      پاسخ دادن
  3. حدیث
    حدیث says:

    سلام چطور از ارزش امتیازی همایش ها اگاه بشم؟ یکی از اساتید میگفتن هر همایش ۱ یا ۲ امتیاز داره ابن یعنی چی؟؟ و اصلا این امتیاز های رزومه کاراییش واسم‌چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      معمولاً برای حضور در مصاحبه دکترا یا استخدام به عنوان معلم یا هیئت علمی و یا پذیرش در دانشگاه های خارج مقالات همایشی دارای نمره هستند. این نمره از دانشگاه به دانشگاه تفاوت هایی دارد. همایش های بین المللی در اغلب اوقات نمره بالاتری نسبت به همایش های داخلی دارند.

      پاسخ دادن
  4. حدیث
    حدیث says:

    میشه در مورد خود همایش هم توضیح بدید که روال برگزاریش به چه صورته؟ چون بعضی جاها نوشته باید با اموزش همراه باشه ولی من همچین چیزی تو پوستراشون ندیدم.
    قبلا که حضوری بوده باید به صورت حضوری تو اون اجتماع شرکت میکردیم و مثل دفاعیه ها از مقاله دفاع میکردیم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      روال برگزاری همایش ها اینکه که مقاله شما یا به عنوان پوستر پذیرفته میشه یا به صورت سخنران که باید تشریف ببرید اونجا نسبت به مقاله تون توضیح بدهید. این شکل تقریباً به صورت دفاع از پایان نامه هست. اما نه به صورت چالشی مانند دفاع پایان نامه

      پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>