نحوه طراحی پوستر برای مقاله جهت ارایه در همایش

نحوه طراحی پوستر برای مقاله جهت ارایه در همایش

بسیاری از افراد مقاله‌ برای ارایه در همایش ارسال می‌کنند. همایش‌ها معمولاً برخی مقالات را به صورت سخنران می‌پذیرند و برخی دیگر را به صورت ارایه در پوستر قبول می‌کنند. پوسترها معمولاً در محیط برگزاری همایش در کنار یکدیگر در معرض دید مشارکت‌کنندگان در همایش قرار می‌گیرد و معمولاً نویسنده مقاله نیز در کنار پوستر قرار می‌گیرد تا به سوالات احتمالی بازدیدکنندگان از همایش پاسخ دهند. در زیر طی مطلبی به ذکر نحوه طراحی پوستر برای مقاله جهت ارایه در همایش می‌پردازیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مقاله همایشی را می توان جهت چاپ به مجله ارسال کرد؟

نحوه طراحی پوستر برای مقاله جهت ارایه در همایش

۱- محتوای مطالب خود را در قالب توالی دیداری منطقی ارایه کنید. این توالی در شکل زیر آمده است.

نحوه طراحی پوستر برای مقاله جهت ارایه در همایشنحوه طراحی پوستر برای مقاله جهت ارایه در همایش

۲- عنوان مقاله را در فونت و رنگی مناسب نگارش کنید تا از یک فاصله ۶ یا ۷ متری قابل خواندن باشد.

۳- از اشکال بصری استفاده کنید:

– اعداد و ستورنها می‌توانند به توالی منطقی (از مقدمه تا نتیجه‌گیری) مقاله شما کمک نمایند. پس از اعداد و ستون می‌توانید استفاده کنید.

– اشکال تصویری مانند فلش می‌توانند ارتباط بین اطلاعات و بخش‌‌های مختلف پوستر شما را نشان دهند.

– تصاویر، نمودارها، و جداول بایست بخش‌های اصلی داستان مقاله‌ شما را بر روی پوستر نشان دهند.

۴- استفاده از رنگ می‌تواند ابزاری قدرتمند در ارایه هرچه بهتر پوستر شما باشد اما در استفاده از آن افراط نکنید ـ حداکثر از ۲ یا ۳ رنگ در پوستر خود استفاده کنید. استفاده از سایه پاستل به عنوان رنگ پس زمینه پوستر می‌تواند در برای نمایش مطالب شما بسیار جذاب باشد.

۵- کارشناسان پیشهاد میکنند که فضای پوستر شما می‌بایست حاوی ۲۰ الی ۲۵ درصد مطلب و ۴۰ الی ۴۵ درصد اشکال و تصاویر باشد. در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از پوستر نیز باید خالی باشد.

۶- علاوه بر توجه به استفاده از اشکال و نمودار، رنگ پس زمینه و فونت مورد استفاده می‌بایست به عناصر ظریف دیگر نیز توجه کنید:

  • مطمئن شوید که تمامی عناصر متنی راست چین شده باشند. در صورتیکه پوستر انگلیسی طراحی می‌کنید دقیق توجه داشته باشید که چپ چین شده باشد.
  • فاصله بین خطوط را در حالت (Double space) قرار دهید.
  • از ایتالیک کردن متن اصلی پوستر و یا عناوین خودداری کنید زیرا براحتی خوانده نمی‌شوند.
  • جملات را از طریق پاراگراف‌ها از هم جدا نکنید و به جای آن از نقطه بالت (Untitled) که در اول هریک از جملات کنونی آمده است استفاده کنید.

۷- پس از اتمام نگارش و طراحی تا میتوانید آن را دوباره بخوانید و چک کنید. سعی کنید غلط املایی در کار نباشد و کلمات و جملاتی که استفاده کرده‌اید پیچیدگی‌های خاصی نداشته باشند. از همکاران یا دوستانتان بخواهید کار شما را مطالعه کنند و به شما فیدبک دهند.

برای اطلاع از آخرین همایش‌ها در تمامی رشته‌های دانشگاهی می‌توانید به این وب سایت مراجعه نمایید.

لینک‌های مفید دیگر را نیز مطالعه کنید.

استخراج مقاله از پایان نامه

اکسپت و چاپ مقاله ISI

انجام تحلیل آماری پایان نامه و مقاله

6 پاسخ
  1. mahdiye
    mahdiye says:

    خیلی ممنون از توضیحات مفیدتون، اما فونتی ک در مرحله بعد از پذیرش قرار داده شده بصورت پاور است، بعد از ارسال پاور باید پوستر تهیه شود؟!

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>