نامه پذیرش مقاله و سوالات متداول پژوهشگران درباره آن

نامه پذیرش مقاله و سوالات متداول پژوهشگران درباره آن

زمانی که فرآیند نگارش مقاله به اتمام می‌رسد بسیاری از پژوهشگران چنین تلقی می‌کنند که کار تا حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد به اتمام رسیده است؛ اما این تفکر اشتباه است. باید بگوییم وقتی که نگارش مقاله به اتمام می‌رسد در خوشبینانه ترین حالت ۵۰ درصد از کار چاپ مقاله به اتمام رسیده است. بخش دوم کار یک مقاله علمی، پذیرش و چاپ مقاله است. بسیاری از پژوهشگرانی که تجربه زیادی در حیطه پذیرش و چاپ مقاله ندارند و حتی برخی پژهشگران باتجربه‌تر نیز سوالات بسیاری درباره فورمت و شکل و محتوای نامه پذیرش دارند. در این مطلب که با عنوان نامه پذیرش مقاله و سوالات متداول پژوهشگران درباره آن شده سعی خواهیم کرد به متداولترین سوالات پژوهشگران پاسخ دهیم و به خوانندگان این مطلب نیز توصیه می‌کنیم اگر علاوه بر سوالات ذکر شده، سوال دیگری دارند به صورت کامنت در زیر همین مطلب آن را برای ما ارسال نمایند تا بتوانیم پاسخ مناسب را ارایه دهیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

+ هزینه چاپ مقاله ISI چقدر است؟ 

+ پذیرش و چاپ مقاله isi تضمینی

+ عوامل پذیرش مقاله از سوی مجلات معتبر

نامه پذیرش مقاله و سوالات متداول پژوهشگران درباره آن

۱- آیا نامه پذیرش در قالب یک فایل pdf ارسال می‌شود؟

بسیاری از پژوهشگران این سوال را دارند که ارسال نامه پذیرش به چه شکلی است و در چه قالبی است. برخی از مجلات از ارسال هرگونه فایل به عنوان نامه پذیرش خودداری می‌کنند و صرفاً پذیرش شدن مقاله پژوهشگر را در قالب ایمیل به مولف اطلاع می‌دهند. به این منظور که هیچ فایل pdf، doc یا موارد مشابه دیگری در کار نیست و صرفاً ادیتور از طریق ایمیل رسمی و شخص خود که بیشتر بر روی وب سایت مجله نیز آن ایمیل درج شده است با پژوهشگر در ارتباط است و صرفاً پیامی مبنی بر پذیرش و یا رد مقاله به پژوهشگر ارسال می‌کند.

۲- آیا نامه پذیرش در وب سایت مجله آنلاین می‌شود؟

تقریباً می‌توانیم بگوییم که هیچ نامه پذیرشی در هیچ مجله‌ای آنلاین نمی‌شود و این یک ایده کاملاً اشتباهی است. برخی از مجلات بعد از اینکه مقاله‌ای را مورد پذیرش قرار دادند نام مولفین و عنوان پژوهش را بر روی وب سایت خود آنلاین می‌کنند. این به معنی آنلاین نمودن پذیرش مقاله نیست اما مجله با این روال مشخص می‌کند مقاله مورد نظر را پذیرش کرده و در نوبت چاپ قرار داده است. اما بسیاری از مجلات نیز بعد از پذیرش دادن به مقالات اسم یا عنوانی از آن مقالات در وب سایت خود نمایه نمی‌کند و نمی‌توان انتظار داشت که مجله این کار را انجام دهد زیرا هر مجله‌ای در فرآیند پذیرش و چاپ مقاله فرآیند و مراحل خاص خود را طی می‌کند.

۳- آیا نام تمامی مولفین در روی نامه پذیرش درج می‌شود؟

قبلاً مطرح کردیم که برحسب سلیقه ادیتور پذیرش مقاله یا از محتوای ایمیل و یا به صورت یک فایل پی دی اف به مولفین اطلاع داده می‌شود. حال، سوال بسیاری از پژوهشگران این است که آیا در محتوای ایمیل و یا فایل ارسالی اگر بیش از یک مولف در مقاله موجود باشد نام تمامی مولفین مقاله در نامه پذیرش قید می‌شود؟ باید بگوییم که ادیتورها صرفاً با نویسنده مسئول مکاتبات خود را انجام می‌دهند. هرگونه اطلاعیه در مورد مقاله اگر از سوی ادیتور صادر شود صرفاً به نویسنده مسئول مقاله صادر می‌شود و در نامه پذیرش نیز صرفاً نام نویسنده مسول قید می‌شود. گاهاً دیده شده است که با ذکر نام نویسنده مسئول واژه “و همکاران: نیز قید می‌گردد که این نیز باز به سلیقه ادیتور مجله است. اما بعد از اینکه مقاله چاپ شد و بر روی وب سایت آنلاین شد و یا بر روی هاردکپی مقاله پرینت گرفته شد نام تمامی مولفین در آن قید می‌شود و این عمل دیگر به سلیقه ادیتور بستگی ندارد و هر تعداد نامی که بر روی مقاله ارسالی آمده است هنگام چاپ مقاله می‌بایست همان تعداد نام بر روی مقاله ذکر شود. مخلص کلام این است که تا قبل از چاپ مقاله، ادیتور مجله تمامی اطلاعیه‌های خود را صرفاً با نویسنده مسئول در جریان می‌گذارد.

۴- آیا افیلییشن یا وابستگی سازمانی مولف یا مولفین بر روی نامه پذیرش درج می‌شود؟

با توجه به درخواست نویسنده مسئول مبنی بر قید نام تمامی مولفین در نامه پذیرش این امکان وجود دارد که ادیتور مجله نامه پذیرش را با نام تمامی مولفین به نویسنده مسئول ارسال کند. حتماً به خاطر داشته باشید که ادیتور می‌تواند تقاضای نویسنده مسول را برای ذکر تمامی مولفین بر روی نامه پذیرش رد کند و تنها نام نویسنده مسول را درج کند. فورمت نامه پذیرش به شکلی نیست که وابستگی‌های سازمانی هریک از نویسندگان بر روی نامه پذیرش قید شود. وابستگی‌‌های سازمانی یا افیلییشن صرفاً هنگام چاپ مقاله بر روی مقاله درج می‌شوند. اما یکبار دیگر باید بگوییم که با درخواست نویسنده مسول این امکان کم وجود دارد که وابستگی‌های سازمانی هریک از نویسندگان نیز بر روی نامه پذیرش قید شود اما در واقع این امر بسیار نادر است.

hogwarts-acceptance-letter-for-harry-potter-fansنامه پذیرش مقاله و سوالات متداول پژوهشگران درباره آن

۵- آیا نامه پذیرش دارای مهر رسمی مجله است؟

نامه پذیرش ارسالی ادیتورها کاملاً سلیقه‌ای است. به ندرت دیده شده است که بر روی نامه پذیرش ادیتور مجله مهری درج نموده باشد. معمولاً نامه‌های پذیرش با امضای سردبیر ختم می‌شود و زدن مهر بر روی نامه پذیرش خیلی به ندرت انجام می‌شود. بنابراین، با دیدن نامه پذیرشی که مهر ندارد نباید چنین تلقی نمود که نامه پذیرش مخدوش است. 

۶- آیا روی نامه پذیرش تاریخ دقیق چاپ مقاله قید می‌شود؟

ادیتورهای مجله با توجه به وضعیت و ترافیک نوبت چاپ مجله خود و بر اساس برخی عوامل دیگر احتمالاً تاریخ چاپ مقاله را به صورت دقیق اعلام کنند. این احتمال نیز وجود دارد که ادیتور مجله تاریخ چاپ و یا مشاره دقیق چاپ مقاله را در مجله مشخص ننموده و به جای آن صرفاً سال چاپ را مشخص کند. تا شماره و ماه چاپ بعداً به نوینسده مسدول ارسال گردد. در کل وجود یا عدم وجود تاریخ دقیق چاپ بر روی نامه پذیرش دست سردبیر است.

۷- آیا تمامی نامه‌های پذیرش می‌بایست محتوای یکسانی را شامل گردند؟

متاسفانه در بین برخی از دانشجویان و پژوهشگران گاهاً دیده می‌شود که اعتقاد دارند محتوای نامه‌های پذیرش می‌بایست دقیقاً یک شکل و حالت خاص را داشته باشد. این امر وقتی صحیح است که نامه‌های پذیرش از یک مجله خاص ارسال شده باشد. بله، اگر شما در طول یکسال از یک مجله دو یا چند نامه پذیرش دریافت کرده باشید اصولا محتوای نامه‌های پذیرش آن و شکل و طراحی آن یکسان است. اما پژوهشگر نمی‌تواند انتظار داشته باشد که نامه پذیرش دو مجله متفاوت دارای طراحی و محتوای مشابهی باشند. پژوهشگران می‌بایست این مساله را در نظر بگیرند که به تعداد مجلات موجود در دنیا سردبیر وجود دارد و سلایق سردبیران مجلات مختلف کاملاً با یکدیگر متفاوت است. ما برحسب تجربه کاری خود دیده‌ایم که یک ادیتور نامه پذیرشی را بدون هیچگونه طراحی و در قالب یک پاراگراف دو خطی ارسال نموده است. ادیتور دیگری از یک مجله دیگر، نامه پذیرشی بسیار شکیل و طراحی شده دارد و به صورت دقیق و جزیی تمامی فرآیند داوری را در نامه پذیرش مرقوم نموده و در آخر نیز تاییده پذیرش را به نویسنده مسئول یا مولفین اطلاع داده است. این دیدگاه باید به وجود آید که محتوا و قالب نامه‌های پذیرش ارسالی از سوی ادیتور مجلات به هیچ عنوان از یک پروتکل مشابهی پیروی نمی‌کنند و همانظور که قبلاً نیز گفتیم حتی برخی ادیتور ها که شمار آنها فراوان است اصلاً هیچ فایلی مبنی بر نامه پذیرش به پژوهشگر ارسال نمی‌کنند.

۸- آیا با ارسال نامه پذیرش مجله درخواست هزینه‌های چاپ را می‌کند؟

بله، مجله بعد از اینکه نامه پذیرش خود را صادر نمود از نویسنده مسئول (و مولفین) درخواست می‌کند تا برای رسیدن به مرحله چاپ، می‌بایست هزینه‌های چاپ را به شماره حسابی که ارسال شده است واریز نمایند. امروزه کمتر مجله‌ای حین نامه پذیرش از مولفین درخواست وجه را ندارد. حتی بسیاری از مجلات قبل از اینکه نامه پذیرشی ارسال نمایند درخواست تسویه حساب برای هزینه‌های چاپ می‌کنند و بعد از آن نامه پذیرش مقاله ارسال می‌گردد. کلاً قاعده دریافت هزینه‌های چاپ مختص مجلات اوپن اکسس می‌باشد.

لینکهای مرتبط و مفید دیگر را مطالعه کنید.

چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

چاپ فوری مقاله در مجلات معتبر بین المللی

90 پاسخ
  1. کبری سماری
    کبری سماری says:

    با سلام
    اطلاعات بسیار خوبی ارایه دادید و بسیار ممنونم از وب سایت خوب شما
    من مدتیه برای یک مجله مقاله فرستادم. بعد از مدتی ارسال و دریافت ایمیل برای اصلاحیه های مقاله ایمیلی دریافت کردم با این محتوا که تمامی اصلاحیه های ضروری مقاله از طرف شما انجام شده و مقاله شما آماده چاپ می باشد و برای چاپ ارسال خواهد شد. الان یکی از اساتیدم این ایمیل رو قبول نمی کنه و گفته حتما باید یک نامه پذیرش رسمی از طرف مجله براش ببرم. چی پیشنهاد میدید شما؟ من چیکار کنم، خدا شاهده دو ماهه گرفتارم و پوستم کنده شده اگر میتونید یه راهی پیش پای من بگذارید.
    خیلی ممنون از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما
      در حقیقت ادیترو مجله با ارسال کردن ایمیلی با محتوای “تمامی اصلاحیه های ضروری مقاله از طرف شما انجام شده و مقاله شما آماده چاپ می باشد و برای چاپ ارسال خواهد شد” پذیرش مقاله را به شما اطلاع داده است و نیازی ندیده تا نامه پذیرشی نیز برای شما ارسال کند. احتمال دارد که روند کلی ادیتور این مجله به همین شکل باشد. در بسیاری از مواقع، ادیتور ها جملاتی را اماده دارند که در هر مرحله آن را کپی می کنند و به مولفین مختلف ارسال می دارند. این احتمال وجود دارد که ادیتور جمله ای را که ما در بالا به ان تاکید کردیم را به همه افرادی که مقاله آنها مورد پذیرش واقع شده ارسال می دارد و ان را به مثابه پذیرش مقاله قلمداد می کند. ببینید، هیچ اتفاق غیرمنتظره و عجیبی رخ نداده است: شما مقاله ای را به مجله ای ارسال نموده اید؛ ادیتور مجله مقاله شما را انتخاب نموده و به داوران فرستاده است؛ بعد از داوری اصلاحیه برای شما ارسال شده و بعد از چند مرحله اصلاحیه، در نهایت ادیتور به این نتیحه رسده است که مقاله شما از نظر کیفی مورد تایید قرار گرفته است. در نهایت، ایمیلی حاوی تاییدیه برای شما فرستاده و مقاله شما را در نوبت چاپ قرار داده است.
      متاسفانه بسیاری از افراد آکادمیک احساس می کنند که تمامی مجلات دنیا می بایست از یک پروتلک واحد پیروی کنند در حالیکه به هیچ عنوان این گونه نیست. مثلاً در رفرنس نویسی به سبک apa هرکسی نمی تواند قواعد خاص خود را داشته باشد. انجمن روانشناسی آمریکا (APA) قواعدی را برای سبک رفرنس نویسی تعریف کرده و همه می بایست از ان پیروی کنند. اما در مورد کار و فرایند چاپ و پذیرش مقاله این قاعده کلی وجود ندارد و تمامی ادیتور ها آزاد هستند طبق سلایق خود کار کنند. البته که بدیهی است اصول اساسی وجود دارد که ادیتور ها می بایست ان را رعایت کنند مانند حفظ و نگهدای اثر علمی مولف، داوری همتا و پاسخ گویی به موقع و موارد دیگر. اما نمی توان از همه آنها انتظار داشت که دقیقاً نامه پذیرش خود را در یک قالب یا فورمت خاصی ارایه کنند.

      پاسخ دادن
  2. دلقانی
    دلقانی says:

    سلام
    من یه نامه پذیرشی از مقاله به دانشگاه بردم که میگن باید افیللیشن ها هم به دقت روی نامه پذیرش بیاد. تو این نامه پذیرش که گرفتن هیچ افیلییشنی ثبت نشده من باید چیکار کنم. مرسی اگر جوابمو سریعتر بگید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      همانطور که در داخل مطلب فوق گفتیم هیچ وقت وابستگی سازمانی یا افیلییشن بر روی نامه پذیرش ذکر نمی شود و اگر نگوییم هیچ وقت بهتر است بگوییم که بسیار نادر است. شما می بایست با معاون دانشگاه یا رئیس دانشکده یا دانشگاه مشکل خود را در میان بگذارید و برای آنها توضیح دهید که نمی توانید سلیقه و روند یک ادیتور مجله را تغییر دهید. فرمت و شکل و محتوای نامه پذیرش کاملاً تحت تاثیر سلایق ادیتور مجله می باشد. در نهایت شما میتوانید برای ادیتور مجله ایمیلی ارسال نمایید و از وی مودبانه درخواست کنید تا در نامه پذیرش این اطالعات ثبت شود. ولی متاسفانه باید بگوییم شانس اعمال تغییرات بسیار ضعیف است. ادیتورها معمولاً افرادی بسیار درگیر هستند و وقت کافی ندارند. بسیاری از انها مسئولیت های دیگری مانند تدریس در دانشگاه و یا مشاغل دیگر دارند که نمی توانند وقت اضافه تری برای مولفین بگذارند.
      در صورت تمایل می توانید برای گرفتن کمک بیشتر با آدرس ایمیل ما و یا ترجیحاً با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  3. باقری
    باقری says:

    با سلام حدمت مدیر وب سایت ساینس پیک
    من تقریباً دو ماه هست که مقاله ای رو برای یه مجله فرستادم. به من نامه پذیرش دادند ولی یک ماهه که هرچی ایمیل میزنم به مجله هیچ خبری به من نمی دن چه باید بکنم واقعایت جهت ارایه به جایی نیاز شدید دارم خواهش می کنم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ادیتورهای مجله صرفا به ایمیل هایی پاسخ می دهند که بسیار ضروری باشد. شما می توانید در عنوان ایمیل نکته ای را که نشان دهد ایمیل بسیار ضروری است برای ادیتور ارسال کنید. معمولاً در عنوان ایمیل ها عبارت “بسیار ضروری و یا بسیار بسیار فوری” درج می کنند تا بتوانند توجه ادیتور را به ایمیل وارده جلب کنند. شما می توانید نامه پذیرش مقاله را به ایمیل مرکز ما ارسال نمایید تا از وجوه مختلفی بررسی شود و اطلاعات تکمیلی خدمت شما ارایه شود.
      اگر در روی نامه پذیرش دریافتی شما زمان چاپ قید شده است. طبیعتاً می بایست تا زمان چاپ مقاله منتظر باشید. شما می توانید هر دو روز یکبار ایمیل خود را به ادرس الکترونیکی مجله (ایمیل) ارسال کنید تا بلاخره ادیتور به یکی از ایمیل های انبوه شما پاسخ دهد. اما طبیعی است تا زمانی که اظهار شده است مقاله شما ر ان تاریخ چاپ خواهد شد صبر نمایید.
      در صورتیکه توضیحات برایتان کامل و جامع نبود می توایند با شماره های تماس مرکز با ما در ارتباط باشید.
      موفق باشید

      پاسخ دادن
    • بهار
      بهار says:

      باید صبر کنید. استاد شما اینها را می دانسته ،باید کار را سریع تر به پایان می رساند.چاره چیست.صبر کنید و حرص نخورید. و خوشحال باشید که حداقل، پذیرش شده. همان پذیرشش کافی است.

      پاسخ دادن
  4. معصومه دلیجانی
    معصومه دلیجانی says:

    با سلام
    من با چندتا از اساتید یه مقاله ای نوشتیم. تموم که شد من برحسب قواعد اعلام شده از دانشگاه به عنوان نویسنده مسئول انتخاب شدم. متاسفانه الان مشکلی که دارم اینه که تمایم اساتیدی که در نگارش پایان نامه و مقاله حضور داشتند الان میگن که باید مجله برای اونها هم ایمیل بزنه و اونارو هم در جریان امور قرار بده. من چیکار باید بکنم؟ تا حالا چندتا ایمیل اومده و لی گفتند که زمان ارسال نامه پذیرش باید به اونا هم ارسال بشه چون قبلا همه انشجوها اینکارو کردند. الان وقتی من این مطالب شما رو خوندم کلاً از اضطراب دارم سکته می کنم شمارو به خدا کمک کنید و جواب منو بدید…..

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      اتفاقاً این یکی از مشکلاتی هستش که خیلی از پژوهشگرها مواجه شده اند و نختص شما نیست. همانطور که گفتیم روال مجلات با همدیگر تفاوت دارد. واقعیت مساله این است که ادیتور تمامی مجلات صرفا با نویسنده مسئول مکاتبات خودر ا انجام میدهد و شما میتواندی با مراجعه به معاونت پژوهشی دانشگاه این تعارضی که با همکاران پزوهشی خودتانم دارید را با انها در میان بگذارید. معاونت پزوهشی دانشگاه موظف است تمامی همکاران پزوهشی شما را درباره این مساله توجیه کند.
      توصیه بعدی این است که اگر نامه پذیرش از سوی مجله صادر شد، شما میتوانید همان ایمیل ارسال شده اصلی را به اساتید خود فوروارد کنید. در صورتیکه نتوانستید رضایت همکاران پزوهشی خود را جلب کنید میتوایند به همراه آخرین اصلاحیه مقاله، در کنار فایل مقاله یک فایل وورد دیگری ارسال کنید. محتوای این فایل وورد می تواند شامل تقاضای شما برای ارسال نامه پذیرش به همکاران پژوهشی شما باشد و یا اینکه از ادیتور مجله تقاضا کنید اسامی کامل تمامی همکاران پژوهشی تان را بر روی نامه پذیرش درج نماید.
      واقعیت امر این است که بسیاری از ادیتورها وقت و فرصت کافی برای رسیدگی به مشکلات همه پزوهشگران را ندارند. به سایر پژوهشگران توصیه می شود قبل از اینکه نقش نویسنده مسئول را به عهده بگیرند تمامی رخدادهای بعدی را به سمع و نظر همکاران پزوهشی خود برسانند تا بعد از ارسال مقاله به مجله مشکلی اینچنینی پیش نیاید. معمولاً قبل از ارسال مقاله به مجله اگر اعضا بر این نکته اشتراک نظر داشته باشند و یا اطلاع حاصل کنند که شاید ادیتور مجله صرفا با نویسنده مسئول مکاتبات خود را انجام دهد و یا حتی نامه پذیرش را نیز با خطاب قرار دادن نام نویسنده مسئول صادر کند بعد زا ارسال مقاله چنین مشکلاتی پیش نمی آید.
      تشکر

      پاسخ دادن
    • بهار
      بهار says:

      شما هم مانند خانم سمساری، گیر افتاده اید.فکری بکنید وگرنه چنین آدمهایی شاید حتی تا ۶ یا ۸ ترم دیگر شما را نگه دارند.مطئن باشید اینقدر بی رحم هستند که می توانند، دیده ایم چنین مواردی را.

      پاسخ دادن
  5. سارا کیا
    سارا کیا says:

    با سلام
    من به یکی از مجلات به واسطه یکی از دوستان مقاله ای ارسال کرده ام. واقعیت هزینه پذیرش مقاله رو هم واریز کردم ولی هیچگونه مدرک قابل استناد برای پذیرش مقاله وجود نداره. واقعیت چونطرف آشنا هست نمی تونم به زیر و بم کار برم و بپرسم، به نظر شما من از چه روشی می تونم پذیرش شدن واقعی مقالهم رو مطمئن بشم؟ اینجا هم که شما گفیتید نامه پذیرش آنلاین نمی شه رو وب سایت دیگه گیج شدم. لطفا یه راهنمایی بکنید. مرسی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      آیا مکاتباتی با مجله از سوی دوستتون انجام شده است؟ شما میتوانید این مکاتبات را مشاهده کنید. ببینید می توانیم بگوییم که هیچ مجله ای در دنیا نامه پذیرش خود را بر روی وب سایت آنلاین نمی کند و در این قاعده استثانایی نیز وجود ندارد. البته بگوییم که قرار دادن نامه پذیرش بر روی وب سایت غیر قانونی نیست، بلکه ادیتورها تاکنون چنین کاری را انجام نداده اند. به جای قرار دادن نامه پذیرش به صورت آنلاین در وب سایت، برخی از ادیتورها نام مولفین و عنوان مقاله را بر روی وب سایت قرار می دهند. این نیز یک قانون همه گیر و کلی نیست. بسیاری از مجلات نیز همانطور که گفته شد پذیرش مقاله را صرفا و صرفا از طریق ایمیلی به نویسنده مسول مقاله اطلاع می دهند.
      بنابراین، بهترین راه برای انیکه روال کار مجله را بشناسید ان است که شما به جدیدترین شماره آن رفته و ببینید که آیا نام یا عنوان مقاله ای که جدیداً پذیرش شده ولی هنوز چاپ نشده آنلاین شده است؟ اگر این اتفاق رخ نداده باشد، نباید چنین انتظاری داشته باشید که برای مقاله شما رخ دهد.
      ببینید با بالارفتن اطلاعات نباید احساس سردرگمی کنید، باید موقعیت ها را بر اساس اطلاعاتی که کسب می کنید تشخیص دهید و تصمیم صحیحی بگیرید. متاسفانه برخی از افراد وجود دارند که چون اولین مقاله آنها از سوی یک مجله خاصی با تشریفات انچنانی به همراه بوده است (یعنی، ادیتور برحسب سلیقه خود نامه پذیرش با مهر و امضا فرستاده، همزمان نام وی را بر روی مجله آنلاین نموده و به تمامی همکاران وی نیز پذیرش شدن مقاله را از طریق ایمیلی تبریک گفته است) انتظار دارد مجله جدید نیز دقیقاً همین رفتار و مراحل را رعایت کند. این افراد گاهاً برای نامه پذیرشی که یک مجله به همکاران وی یا اطرافیان آنها داده است نیز مشکوک می شوند و مدام نامه پذیرش آنها را با نامه پذیرش اخذ شده خود مقایسه می کنند و این تردید را به وجود می آورند که حتما نامه پذیرش مشکلی دارد. در صورتی که ادیتور هر مجله ای سلایق خاص خود را دارد و مطلقا نباید رفتار و روال دو مجله متفاوت را باهم مقایسه نمود.

      پاسخ دادن
  6. مهدی ایلخچی
    مهدی ایلخچی says:

    با سلام
    بسیار ممنون از سایت عالیتون. انصافا تک تک مطالب شما علمی و ارزنده هست و چیزی جدیدی به آدم یاد میده. دست مریزاد واقعا
    یه سوال: من برای دفاعیه پایان نامه ام از یه مجه معتبر با ضریب تاثیر (۰/۵) پذیرش گرفتم. منتها دقیقا همونطور که شما مطرح کردید نامه پذیرش برام صادر نکرند و از ایمیل به من اطلاع دادند که مقاله پذیرش شده. من چندیدن با به ادیتور مجله ایمیل دادم که اگر میشه نامه پذیرش منو طی یک فایل پی دی اف ارسال کنید که هیچ جوابی تا به الان برام اسال نکردند. از طرفی دیگه یک ماه بعد من باید دفاع کنم و دانشگاه هم سرسختانه از من نامه پذیرش میخواد. نظر شما چیه؟ چی کار کنم؟ مرسی اگر بتونید راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      تشکر از شما دوست عزیز امیدواریم در آینده نیز بتونیم همین روال رو ادامه بدیم و از تجارب دوستان عزیزی مثل شما هم استفاده کنیم.
      بله، متاسفانه روالی که در دانشگاه ها وجود داره این هستش وقتی شما از مجله ای نامه پذیرش دریافت می کنید این تصور به ذهن عزیزان می آید که حتما باید این نامه در قالب یک نامه اداری بوده باشد و گاهها نیز شنیده ایم که حتی وجود مهر رسمی را نیز بر روی نامه پذیرش واجب می دانند. اما در واقع این گونه نیست. مجله بر حسب ایمیل اداری خود نامه پذیرش را به پژوهشگر ارسال می کند. دریافت ایمیل از آدرس ایمیل رسمی مجله گواه بر این است که مقاله مورد پذیرش رسمی قرار گرفته است.
      آدرس رسمی مجله معمولاً بر روی وب سایت مجله قرار دارد و همگان میتوانند به آن درسترسی داشته باشند. در نهایت، به نظر ما، شما می‌بایست از طرف دانشگاه اقدامات خود را انجام دهید چون ما هم احتمال می دهیم که از طرف مجله شما نتوانید کار خاصی انجام دهید. به این صورت که شما میتوانید با معاونت پژوهشی و آموزشی دانشگاه و یا نهایتاً رئیس دانشگاه صحبت کنید و با ارایه مدارک مدقن آنها را مجاب نمایید. مهمترین مدرک شما همان ایمیل رسمی است که از سوی آدرس ایمیل اداری مجله برای شما ارسال شده است. کافی است همین آدرس ایمیل را بر روی وب سایت مجله به آنها نشان دهید.
      ممنون از شما. در صورت حل نشدن مشکل میتوانید با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  7. زهره عشقی
    زهره عشقی says:

    سلام
    من نامه پذیرشم اومده ولی روش به جای ذکر تاریخ چاپ مقاله یه سری حروف انگلیسی (X) گذاشته. الان یکی از کارمندای پژوهش دانشگاه به این مساله گیر داده و میگه نامه پذیرشت واقعی نیست. من چیکار باید بکنم؟؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، یکی از روالهایی که ادیتورهای مجله زمانی که نمی توانند در زمان کنونی تاریخ و شماره دقیق چاپ مقاله را به پزوهشگران اطلاع دهند به این شکل عمل می کنند که کاملاً بلا اشکال است. هرچند این مورد معمولاً کمتر اتفاق می افتد اما باید بگوییم که رخ دادن این شکل از اطلاع رسانی کاملاً طبیعی و واقعی است. ادیتورهای مجله گهگاهی به دلیل وجود برنامه های آتی مانند چاپ یک شماره ویژه زمانبندی خود را به مدت کوتاهی از دست میدهند اما بعد از مدتی معمولا به پژوهشگر اطلاع میدهند که مقاله آنها در چه شماره ای چاپ خواهد شد. بدین قرار، وجود چنین اتفاقی بر روی نامه پذیرش کاملاً طبیعی است و کارکنان امور پزوهشی دانشگاه می بایست از این حالات نیز اطلاع داشته باشند. شما میتوانید مستقیماً با معاون پزوهشی یا ریس دانشکده خود صحبت کرده و مساله را با وی در میان بگذارید. و یا اینکه از اساتید مجرب کمک بگیرید تا این حالت را به کارکنان امور پژوهشی شرح دهد.
      موفق باشید.

      پاسخ دادن
    • بهار
      بهار says:

      اگر مقالاتی از معتبرترین ژورنالها که مقالات پذیرفته شده شان را قبل از چاپ نهایی روی سایت قرار می دهند بخوانید می بینید چنین مسائلی هست و طبیعی است.اشکالی ندارد.حق با مدیر سایت است.

      پاسخ دادن
  8. مهدی پور
    مهدی پور says:

    سلام خدمت شما. مطلب بسیار خو و کاربردی هستش.
    من تقریباً ۶ ماه پیش مقاله ای رو فرستادم به یک مجله و بعد از گذشت زمان و انجام پاره ای از اصلاحات ، مقاله من مورد پذیرش قرار گرفت. بعد از پذیرش من حدود ۱ میلیون و هشتصد به پول خودمان به حساب مجله واریز کردم متاسفانه الان ۵ ماه است که بالای ۲۰۰ تا ایمیل بهشون زدم و حتی تهدید هم کردم اما هیچ جوابی به من نمیدن. من چه کار باید بکنم؟ چه راه حلی به من دارید؟
    تشکر از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما. تشکر و ممنون از لطفتون
      ببینید این مشکل، مشکلی هستش که هر از گاهی رخ میده و یه پدیده جدید نیست. متاسفانه بسیاری از این مجلاتی که جدیدا ایندکس آی اس آی میگیرند در همون قدم اول بعضیاشون اقدام به گرفتن مقالات بسیار زیادی می کنند و از قبل آن هم پول خوبی از پژوهشگران دریافت می کنند. اما بعضی از مجلات نیز گهگاهی مشکلاتی براشون به وجود میاد که ما هم نمیتونیم دقیق مشخص کنیم که چه نوع مشکلی پیش میاد که جواب پزوهشگر رو نمیدن. شما حتماً آدرس وب سایت این مجله رو در پست های بعدی به ما بدید تا ما یه بررسی کنیم و در گام اول بدونیم که این مجله یا وب سایت واقعی هست یا خیر. تیم ما تقریباً خیلی از مجلات دنیا رو میشناسند و میتونند به شما کمک خوبی کنند. در باره چاپ مقاله و یا عودت مبلغ هیچ کس نمیتونه قول ۱۰۰ درصد به شما بده ولی من از طرف همکارام این قول رو به شما میدم که اگر مجله رو بشناسیم هر انچه که از دستمون بر بیاد رو برای شما انجام میدیم.
      قبلاً ما هم تقریباً تجربه ای مشابه به تجربه شما رو داشتیم که مجله بعد از گرفتن پول دیگه جواب ایمیل ها رو نداده. و یا اصلاً بعد از ارسال نامه پذیرش و قبل از تسویه مالی چاپ مقاله دیکه هیچ جوابی از سمت مجله دریافت نکردیم. بنابراین، خونسرد باشید و اجازه بدید تا همکاران ما مجله ای که شما براش مقاله ارسال کردید رو بررسی کنند و هم اینکه وب سایتش رو هم بررسی کنند.
      موفق باشید.

      پاسخ دادن
  9. علی
    علی says:

    سلام
    استادم می گوید مقاله مرا فرستاده ولی هیچ ایمیلی برای من نیامده است.آیا حتما مقاله را فرستاده؟
    با اینکه مقاله را من نوشتم، اسم خودش را در قسمتی که اضافه می کند اول و مسئول می نویسد اما در خود مقاله، بعد از تیتر، من، اسمم را اول نوشتم که تغییری نیافته.بالاخره نویسنده اول کیست؟

    پاسخ دادن
  10. علی
    علی says:

    چطور مجلات معتبری که هیچ پولی برای چاپ نمی گیرند را پیدا کنیم.کاملا در تمام مراحل، رایگان. لطفا راجع به سابمیت کردن، اینکه چه صفحاتی هست در مراحل سابمیت، معنی هر بخش چیست و ما چکار باید کنیم در هر مرحله، بنویسید.

    پاسخ دادن
  11. الهه
    الهه says:

    سلام
    من به همراه استاد راهنما و استاد مشاورم یه مقاله نوشتیم و برای یه ژورنال خیلی خوب هم فرستادیم اما اون ژورنال ممحدودیت تعداد صفحه داشته و به ازای هر صفحه اضافه ۳۰۰ دلار از ما میخوان… حالا پرداخت این پول به عهده کی هست ایا من دانشجو هم باید یک سوم پل رو پرداخت کنم و دانشگاه هیچ حمایتی از من نمیکنه؟؟ چون از استادم پرسیدم فرمودند که باید شریکی پول رو پرداخت کنم و حقیقتا هم پول کمی نیست… بنده به تنهایی باید ۵۰۰ دلار بپردازم که با دلار الان ۹ میلیون تومن میشه! فقط سهم من!

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت در بحث پرداخت وجه برای چاپ مقاله تمامی نویسندگان مقاله موظفند در پرداخت هزینه چاپ اشتراک داشته باشند. اینکه دانشگاه از شما حمیات میکنه یا خیر واقعیت ما نمی توانیم نظری بدیم. اما کمی از هزینه مجله متعجب شدیم که روی چه حسابی برای هر صفحه اضافه ۳۰۰ دلار! از شما هزینه میخواهد. چون بیشتر مجلات در حد ۳۰ الی ۵۰ دلار هزینه اخذ می کنند. شما ایمیل مجله را مبنی بر اینکه ۳۰۰ دلار به ازای هر صفحه اضافه از شما میخواهند رویت کرده اید؟

      پاسخ دادن
      • الهه
        الهه says:

        خیلی ممنون از شما به خاطر پاسختون… بله ایمیلش برام اومده و متاسفانه اینطوری هست! مقاله ما هم ۵ صفحه اضافه داره… که یا باید مطالب رو کامل نیاریم یا باید پول رو پرداخت کنیم… این مقاله به اسم داشگاه تمام میشه و یه ترنز اکشن معتبر با ایمپکت ۵ هست… فکر میکردم باید دانشگاه در قبال همچین موقعیت هایی از دانشجوش حمایت مالی میکرد …به هر حال از شما خیلی ممنونم

        پاسخ دادن
  12. zohreh
    zohreh says:

    با سلام خدمت شما و ممنون از سایت خوبتون و مطالب ارزنده ای که ارائه فرمودید.
    درخواستی داشتم از خدمتتون،
    مقاله ام رو برای یک مجله open access فرستادم و از اونجایی که مجله ی بسیار معتبری هست هزینه ی چاپ بالایی هم داره. میخوام یک نامه به مجله برای درخواست کاهش این هزینه بزنم. اما نمیدونم چه نکاتی رو ذکر کنم که قابل قبولتر باشن. در واقع نیاز به یک متن رسمی دارم. اگر الگویی از این دست نامه ها دارید ، میتونم درخواست کنم اگر براتون امکانش هست، برام ایمیل کنید!
    سپاس فراوان

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      معمولاً این درخواست ها در قالب رسمی انجام نمیشه و شما میتوانید خیلی دوستانه این مساله را از سردبیر مجله بخواهید.
      یکی از دلایلی که میتوایند با اشاره به آن تخفیف بگیرید ذکر کم شدن ارزش پولی است. همچنین میتوانید ذکر کنید که دانشجو هستید و شغلی هنوز ندارید.
      متاسفانه الان قالبی دقیق از این ایمیل را دردسترس نداریم. چون معمولاً این درخواست در قالب یک جمله مطرح می شود و زیاد قالب خاص و آنچنانی هم ندارد.

      پاسخ دادن
  13. سمیرا
    سمیرا says:

    خیلی مهم
    با عرض سلام و احترام
    مقاله بنده پذیرش شده در مجله اشپرینگر و بعد از چند ایمیلی از طرف مجله امده که گفتند MyPublication را انجام دهم ولی بعد از دو منقضی شد و من انجام ندادم
    می خواستم بپرسم الان مقاله بنده چاپ می شود؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      منظور از my publication چیست؟ ما هیچ دیدگاهی درباره این مورد نداریم. احتمال دارد از شما پرداخت وجه چاپ خواسته باشند که احتمال زیاد میتوانید مجددا اقدام کنید. در هر صورت شما به سردبیر مجله ایمیل بدهید، و بگویید مقاله تان پذیرش شده است، و مراحل بعدی را از آنها جویا شوید. مقاله ای که پذیرش شده به ۹۹ درصد چاپ می شود مگر اینکه مجله شما اوپن اکسس باشد و چاپ مقاله مستلزم پرداخت وجه باشد. در اینصورت نیز بدون توجه به روزهای منقضی شده، ایمیلی به مجله ارسال نمایید و از سردبیر شماره حساب بخواهید و وجه را منتقل کنید.

      پاسخ دادن
    • fargah
      fargah says:

      سلام . وقت بخیر
      این دقیقا مشکل من هم هست . علیرغم ایمیلهای مختلفی که فرستادم به سردبیر و انتشارات اشپرینگر ولی هنوز بلاتکلیفم . میشه لطف کنید من را هم راهنمایی کنید. ممنون

      پاسخ دادن
      • مدیر سایت
        مدیر سایت says:

        متاسفانه وقتی ددلاین منتقضی می شود کار از فرآیند خارج می گردد و بع پروسه بازگرداندن آن نیازمند ارسال ایمیل های متعدد یا در نهایت سابمیت مجدد مقاله است.

        پاسخ دادن
  14. یاسمن
    یاسمن says:

    سلام. من به همراه استاد راهنمام یک مقاله ای در ژورنالی به چاپ رسوندیم. حالا میخوام بدونم مثلا میخوام جایی بگم مقاله isi دارم چه مدکی نشون بدم؟ مثلا در مقالات داخلی و کنفرانسی گواهی مقاله میدن.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      اگر ژورنال شما isi هستش می تونید لینک آی اس آی بودن مجله رو نیز زیرش درج کنید. یا جلوی همون مقاله بنویسید (ISI). شما میتونید به Master journal list تامسون پایگاه کلاریویت آنالیتیکس برید و از اونجا با وارد کردن شماره issn مجله و یا عنوان دقیق مجله مشخص کنید که مجله isi است. بعد لینک همون صفحه رو کپی کنید و در رزومه خود زیر رفرنس مقاله تون ذکر کنید. میتوانید از لینک زیر هم استفاده کنید:
      http://mjl.clarivate.com/

      پاسخ دادن
  15. رونیکا
    رونیکا says:

    سلام
    اگر ما بخواهیم ازسزیق یک موسسه اقدام به اکسپت و چاپ مقاله کرده و نامه اکسپت رو اون موسسه به ما داده باشه چطور میتونیم از صحت کارمطمین بشیم؟
    منظورم موسسه شما نبود

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      ببینید بهترین روش برای بررسی اعتبار نامه پذیرش ارسال ایمیل به سردبیر است تا مشخص شود نامه پذیرش دریافت شده چقدر اعتبار دارد.
      اما توصیه ای که می کنیم این است که اگر موسسه ای با شرط چاپ آنلاین مقاله با شما قرار داد دارد، می بایست صبر کنید تا موعد چاپ برسد.

      پاسخ دادن
  16. فاطمه
    فاطمه says:

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون که وقت میذارید وسوالات مارو جواب میدید.
    ببخشید من میخواستم ببینم مقاله ای که چاپ میشه به نویسنده مبلغی برای چاپ مقاله ش داده میشه؟ یکی از دوستانم گفتن برای چاپ مقالات چه داخلی وچه خارجی مبلغ تشویقی به نویسنده پرداخت میشه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      برخی از دانشگاه های ایران برای مولفین این کار را انجام می دهند. شما می توانید از معاونت پژوهشی دانشگاه این مساله را مطلع شوید. تشکر.

      پاسخ دادن
  17. پری
    پری says:

    با سلام
    یک سوال ایا ارسال مقاله به یک مجله علمی پژوهشی حتما و الزامی است که استادی هم در کنار نام نوسندگان باشه؟
    آیا این امکان وجود نداره خود دانشجو تنها با اسم خودش به مجله مقاله بفرسته؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ببنید وجود یک نام پژوهشگر قوی بر روی مقاله می تواند مانند برند یک کالا باشد. هیچ یک از مجلات این قانون را ندارند که نویسندگان مقاله حتماً باید نام یک استاد را بر روی مقاله خود ذکر کنند. اما واقعیت این است که وقتی یک نام قوی بر روی مقاله است ادیتور مجلات در سراسر دنیا تا حدودی خیالشان از بابت همه موارد مقاله راحت تر است. اما این اطمینان را به شما می دهیم در ایران و سراسر جهان مقالات بسیار زیادی بدون حتی یک اسم قوی و مهم سالیانه چاپ می شوند.

      پاسخ دادن
  18. حسن
    حسن says:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    بنده یه سوالی که داشتم مبنی بر اینه که بعد از فارغ التحصیلی از دوره ارشد و قطع ارتباط با دانشگاه موردنظر به مدت ۳ سال، آیا من به تنهایی میتونم مقالاتی رو به مجلات برای داوری و چاپ بدون آوردن افیلیشن و اسم دانشگاهی که از اونجا فارغ التحصیل شدم( یعنی چون دیگه ارتباطی هم بین من و دانشگاه وجود نداره) بفرستم؟ آیا مجلات بدون قید افیلیشن پروسه داوری رو انجام میدهند؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله، شما می توانید حتی جایی که هم اکنون مشغول به کار هستید در صورتی که یک سازمان یا شرکت علمی باشد افیلییشن بدهید. افلییشن برای بالاتر بردن ضریب مقاله شما الزامی است.

      پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          مقاله رو میشه بدون افلییشن ارسال کرد اما اگر مورد تایید باشه از شما حتماً درخواست خواهد شد که حداقل جایی را به عنوان افیلییشن ذکر نمایید.

          پاسخ دادن
          • حسن
            حسن says:

            باعرض سلام و خسته نباشید بعد از ارسال مقاله به یک مجله، مجله مقاله رو برای چاپ اکسپت کرده بدون ریوایز منتها ازمن که دانشجوی فارغ التحصیل هستم و هیچ سمتی در دانشگاه ندارم افیلیشن میخواد، من چه کاری بایستی انجام در رابطه با چاپ مقاله؟
            ممنون میشم راهنماییم کنید

          • مدیر سایت
            مدیر سایت says:

            سلام
            دوست عزیز شما نیازی ندارید که حتماً سمتی در دانشگاه داشته باشید. شما فقط باید مشخصات دانشگاه قبلی خودتون رو بنویسید و براشون ارسال کنید. برای مثال: کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه امیرکبیر، ایران، تهران
            همین کفایت خواهد کرد.

          • حسن
            حسن says:

            باسلام و عرض خسته نباشید، مقاله ای که فرستادم در یک مجله نسبتا ضعیف بدون قید نام استاد بنابه خواسته خودش چاپ شده الان استاد ازمن شکایت از نظر اخلاقی کرده، که از معاونت پژوهشی دانشگاه با من تماس گرفته شد، آیا استاد میتواند با بردن به کمیته انظباطی مدرک ارشد مرا باطل کند؟
            باتشکر

          • مدیر سایت
            مدیر سایت says:

            با سلام
            واقعیت در این مورد راهنمایی خاص نمی توانیم انجام دهیم. ولی در کل حتما می بایست رضایت استادتان را کسب نمایید.

  19. اکرم السادات خیرالسادات
    اکرم السادات خیرالسادات says:

    با سلام
    یکسری از مجلات داخلی هستند که درشرف گرفتن گرید علمی پژوهشی مصوب وزارت علوم قرار دارند. سوال من این است که آیا مقالاتی که قبل از اعطای گرید در این مجلات پذیرش و‌چاپ می شوند، بعد از علمی پژوهشی شدن ژورنال دارای اعتبار آن می شوند؟ در این مورد توضیح کامل بدهید سپاسگزار خواهم شد.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، تمامی مقالات آن امتیاز علمی پژوهشی را دریافت می کنند زیرا وقتی مجله به لحاظ کیفی بررسی می شود به بررسی مقالاتی پرداخته می شود که سابقاً یا اکنون در آن چاپ و به اتمام رسیده اند. اگر مجله بتواند بر اساس مقالاتی که چاپ کرده ترفیع بگیرد یقیناً بر اساس مقالاتی که چاپ کرده است این امتیاز را دریافت می کند و به این علت تمامی مقالات قدیمی آن نیز شامل درجه علمی پژوهشی خواهند شد.

      پاسخ دادن
  20. محدثه
    محدثه says:

    سلام، من به یک مجله خارجی مقاله فرستادم ، اما اسم نویسنده ها توی پروفایل که مجله رو میفرستن اضافه نکرده بودم، توی ورد فقط نوشتم الان اکسپت اومد فقط همون نام یک نفر که مقاله فرستادم هست چیکار باید بکنم ؟لطف راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      اگر براتون مهمه که تو نامه پذیرش اسامی همه آنها ذکر بشه که خوب باید به سردبیر بگید نام همکاران پژوهشی رو اضافه کنه. اما اگر براتون مهم نیست، مطمئناً زمان چاپ و در داخل مقاله تمامی مشخصات افراد و همکارانتان روی مقاله خواهد آمد.
      شما میتوانید به سردبیر ایمیلی ارسال کنید و از او بخواهید روی نامه پذیرش همه اسامی را قید نماید.

      پاسخ دادن
  21. مهسا
    مهسا says:

    سلام وقت بخیر .من مقاله ام الان تو سایت قرارگرفته و چاپ شده فقط الان حالت pdf نداره و پولیه
    مجله به من ایمیل زده که میخواد حالت آنلاین اش یعنی online library کنه به صورت ازمایشی و به اشتراک بزاره بین مجلات دیگر حالا من قبول کنم یا نه؟

    پاسخ دادن
  22. لیلا
    لیلا says:

    سلام و احترام. چهار ماه پیش مقاله ای به ژورنال ISA فرستادیم که حدود ۳ هفته قبل ریوایز آمده است. متاسفانه طی این مدت استاد راهنما که نویسنده مسئول هم هست همکاری های لازم را انجام نمی دهد و اجازه دیدار حضوری را نیز نمی دهد.اصلاحیه ها را انجام دادم و برایشان ارسال کردم اما ظاهرا مایل به پاسخگویی نیستند. آیا می شود خودم با ژورنال مکاتبه ای مبنی بر پس گرفتن مقاله داشته باشم و مقاله را برای ژورنال دیگری سابمیت کنم؟
    یا اینکه درخواست بر عهد گرفتن مکاتبات و نویسنده مسئول بودن را داشته باشم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله شما می توانید مقاله را با مذاکره ای که با مجله انجام می دهید بازپس گیری نمایید و سپس ان را به ژورنال دیگری ارسال کنید.
      همچنین شما می توانید با ارسال ایمیلی به مجله، مسئول مکاتبات شوید. البته احتمال دارد مجله برای اخذ تایید با استاد شما مکاتبه نماید تا اجازه تغییر نویسنده مسئول را از او بگیرد. در کل شما میتوانید هر دو مورد ذکر شده را انجام دهید و مشکل خاصی به پیش نخواهد آمد.

      پاسخ دادن
      • لیلا
        لیلا says:

        سلام وقت بخیر
        ایمیلی در قالب تغییر نویسنده مسئول برای انجام اصلاحات به دفتر مجله ارسال کردم. ظاهرا آنها به استاد بنده ایمیل زده بودند و ایشان با تندی تمام پیام دادند که حالا که این کار را کردی اجازه نخواهم داد در هیچ جای دنیا پذیرش دکترا بگیری و کاری می کنم که مدرک فوق لیسانست را نتوانی بگیری.

        واقعا می توانند این کارها را بکنند؟ من که یکماه تمام اصلاحات را برایشان ایمیل کردم نه جوابی دریافت کردم و نه اجازه ملاقات حضوری داشتم.

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام
          واقعیت ما هیچ نظری درباره رفتار شما و رفتار استاد شما نمی توانیم داشته باشیم اما آنچه که معلوم است این است که شما رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی انجام نداده اید و اینکه محروم شدن شما از چاپ مقاله در مجلات دنیا یا اخذ پذیرش از دانشگاه های دنیا کاملاً حرفی بی اساس است. اگر شما مرتکب یک کار غیر اخلاقی در پژوهش شده باشید این امکان بالا وجود دارد که نام شما وارد لیست سیاه پژوهشگری شود و چاپ مقاله تا حدود بسیار زیادی برای شما سخت و دشوار شود. در غیر اینصورت، هیچ کس و حتی هیچ دولتی یا سازمانی نمی تواند فردی را بی دلیل محروم از حقوق به حق وی نماید.

          پاسخ دادن
          • لیلا
            لیلا says:

            سلام و احترام
            از اینکه تمام سوالات را پاسخ می دهید بسیار سپاسگزارم.
            قطعا در شرایطی که برای دیگران مشکلی ایجاد شده پاسخ های شما دلگرم کننده است.
            همیشه موفق باشید.

  23. سمانه
    سمانه says:

    سلام . ممنون از اینکه با حوصله وقت میذارید و جواب پیام ها رو میدید. من یه سوال داشتم درباره اینکه من توی یکی از مقاله هایی که تا ماه اینده پذیرش فوری میگیره نفر دوم هستم . میخواستم بدونم برای مصاحبه دکتری پذیرش مقاله رو از من قبول میکنن ؟ با فقط زمانی که چاپ شده باشه به من امتیاز میدن؟ با توجه به اینکه گفته بودید بعضی مجلات نام نویسنده مسئول رو مینوسن یا کلا نامه ای نمیدن ؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نامه پذیرش مقاله به مثابه چاپ یک مقاله است یعنی وقتی مجله ای به شما نامه پذیرش می دهد به صورت ۱۰۰ درصد تصمیم گرفته است مقاله را چاپ نماید. در تمامی نقاط دنیا نامه پذیرش همتراز با چاپ مقاله است. اما این احتمال نیز وجود دارد که از شما نسخه چاپی مقاله را نیز بخواهند و اعطای نمره کامل را منوط به چاپ آن بدانند. ولی در بدترین حالت نصف امتیاز به شما تعلق می گیرد.

      پاسخ دادن
  24. سجاد
    سجاد says:

    سلام
    مقاله بنده پس از یک بار major revision در یکی از مجلات تیلور و فرانسیس، پس از دو ماه از ارسال اصلاحات، مجدد minor revision خورد و سردبیر گفت که پس از این اصلاحات جزئی، چاپ خواهد شد. بنده این بار هم اصلاحات را انجام دادم اما باز هم وضعیت مقاله را نوشته under review. dukd fhc vtji fvhd nh,vd?

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله، تمامی اصلاحاتی که شما قبلا و اکنون انجام داده اید برای تصمیم گیری نهایی ارسال شده است. این حالت می تواند نشانگر آن باشد که مقاله شما برای تصمیم گیری نهایی در هیئت تحریریه مجله ارایه شده است و با توجه به فعالیت های انجام شده و داوری و اصلاحات انجام شده هم اکنون در نظر دارند تصمیم نهایی را برای آن اخذ نمایند. شما همچنان باید منتظر اعلام نتیجه باشید. در صورتی که فرآیند بیش از حد طول کشید، با ارسال ایمیلی به سردبیر، وضعیت مقاله خود را جویا بوده و پیگیری کنید.

      پاسخ دادن
  25. fargah
    fargah says:

    سلام . روز بخیر .ممنون که سوالات را با حوصله پاسخ میدهید.
    پس از پذیرش مقالم در یکی از ژورنالهای اشپرینگر ایمیل مربوط به فرمهای کپی رایت به استادم (مسیول مکاتبه) ارسال شد ولی متاسفانه ایشان جواب ندادند و لینک اکسپایر شد و مقاله در اولین مرحله چاپ متوقف شد . الان حدود ۳ ماه از پذیرش مقاله گذشته و من برای پیگیری وضعیت چاپ مقاله به خود سردبیر و پروداکشن ادیتور چندین مرتبه ایمیل زدم که جوابی دریافت نکردم . به بخش author service انتشارات هم ایمیل زدم گفتند مشکل copyright transfer به بخش مربوطه اطلاع داده شده منتظر بمانید . الان واقعا نمیدانم چه کاری میتوانم انجام دهم چون بعد از ۹ ماه انتظار بالاخره مقالم پذیرفته شده و خیلی خیلی نگران چاپش هستم. آیا بخش author service انتشارات واقعا به این موضوع رسیدگی میکند؟ ممنون میشوم اگر پیشنهادی برای حل شدن این مشکل دارد راهنمایی کند.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      ببینید شما انتشاراتی که برای ارسال مقاله خود در نظر گرفته اید انتشارت معتبری است. شاید روزانه دهها مقاله برای آنها ارسال می شود و این کار متضمن ان است که مجلات این انتشارات به صورت مداوم درگیر باشند. وقتی که از سوی نویسندگان اهمال کاری می شود برای اینکه مقاله مجدداً در پروسه قرار گیرد طبیعتاً باید مدت زمانی را صبر کنید. اما بهترین کار ارسال ایمیل مداوم است. متاسفانه راه و چاره دیگری هم نمیشود متصور بود.

      پاسخ دادن
      • fargah
        fargah says:

        ممنون از راهنمایی . واقعا لطف کردید . آیا منظورتون این هست که مثلا هفته ای یا چند روز یکبار هم به مسیولین مجله و هم به انتشارات ایمیل بزنم ؟ برای چه مدت زمانی این کار را ادامه بدهم ؟ بنظرتون این احتمال وجود داره که انتشارات از چاپ مقاله منصرف شده باشد؟

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          بله به صورت منظم هر هفته یا دو هفته یک ایمیل برای مجله ارسال کنید. نمی توان گفت تا چه زمانی این کار را ادامه دهید. شما زمانی که میخواستید مقاله ای را چاپ کنید یک محدودیت زمانی داشته اید حتماً و بر اساس آن نیز عمل کنید.

          پاسخ دادن
  26. سارا
    سارا says:

    سلام من گواهی مورد تایید نشریه برام اومد و‌کل هزینه ها هم واریز کردن و‌گفتن تا ۱۰ روز دیگه چاپ می شه و‌لی مناسفانه هفته بعد زنگ زدم گفتم چی شده ، گفتن اعضای هییت تحریریه رد کردن در صورتی که ۲ تا داورا تایید کردن و‌گ‌اهی و‌سرتیفیکت مورد تایید هم برای من فرستادن ؟ او‌پول هم گرفتن برای ویراستاری ، گفتن ویراستار خودمون انجام می ده ، چون دادم بیرون ، گفتن فرمت اشتباه ، تا پول برای خودشون ریختم ، فرمت و‌همه چی اوکی شد ؟ این حقه بازی نیست من باید چه کار کنم ، و‌نشریه علمی و‌پژوهشی هست

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      به هیچ عنوان یک نشریه موجه و رسمی چنین کار بی سر و ته و چیپی را انجام نمی دهد. شما نام نشریه را برای ما ارسال نمایید تا بررسی کنیم. قبل از ارسال مقاله و واریز پول حتماً می بایست مجله را به خوبی ارزیابی می کردید تا مطمئن شوید مشکلی ندارد. در هر صورت برای اینکه دقیقتر نظر دهیم حتماً نام مجله و لینک وب سایت را برای ما ارسال کنید.

      پاسخ دادن
  27. سمیرا
    سمیرا says:

    با سلام یک سوال داشتم اگر برای مقاله ای گواهی پذیرش صادر بشه و اطلاعات نویسندگان در اون مقاله نیاز به ویرایش داشته باشه ایا امکان ویرایش هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، قبل از مرحله چاپ یک مرحله وجود دارد به نام ارسال پروف مقاله. این نسخه از مقاله حاوی آخرین تغییرات است و سردبیر به این منظور ان را به نوینسدگان ارسال می کند که آنها آخرین تغییرات در بخش مشخصات و اسامی و مشابه آنها اعمال کند. شما می توانید به راحتی در این بخش تغییرات را انجام دهید. همچنین، شما می توانید همین الان با ارسال ایمیلی که نامه پذیرش هم الصاق شده است تمامی تغییرات مدنظر خود را به مجله ارایه دهید.

      پاسخ دادن
  28. ندا
    ندا says:

    سلام
    مقاله ای رو به یک مجله الزیویر ارسال کردم و خوشبختانه در زمان کوتاهی داوری (حدوداً یک و نیم ماه) و مورد پذیرش قرار گرفت. بلافاصله فایل پروف مقاله و فرمهای مربوطه رو هم تکمیل و ارسال کردم. بعد از حدود ۲ ماه از من خواستند کیفیت یکی از تصاویر مقاله رو بهبود بدم و من هم بلافاصله این کار رو انجام دادم. اما با گذشت نزدیک به سه ماه هنوز خبری از قرارگیری در ایشوهای مجله یا مقالات “در دست چاپ” نیست… اساتیدم بر اساس تجربیاتشون معتقدند معمولاً یک مقاله پس از تأیید پروف، باید ظرف ۱ تا ۱۰ روز در موقعیت “در دست چاپ” قرار بگیره.

    به نظرتون نیاز هست مجدداً به الزیویر ایمیل بزنم و علت رو جویا بشم یا روندی عادی است؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اصولا زمانی پروف مقاله ارسال می شود که در معرض چاپ و انتشار قرار گرفته باشد. اما واقعیت این است که قانون جامعی وجود ندارد. روال کار از مجله ای به مجله ای دیگر متفاوت است. شاید سردبیر این مجله برحسب سلیقه خود سعی دارد مقالات دو شماره بعد خود را از الان قطعی کند. دقیقا کاری که خواهید کرد همین است. ایمیلی ارسال می کنید و پروف مقاله خود را نیز به آن الصاق می کنید و توضیح می دهید که پروف مقاله را نیز برای تان ارسال نموده اند ولی مقاله تاکنون چاپ نشده است. یقیناً پاسخ شما را خواهند داد. اما حتماً پروف مقاله را به ایمیل الصاق کنید.

      پاسخ دادن
  29. کاربر یک
    کاربر یک says:

    با سلام و خسته نباشید /بنده مقاله ای رو توسط یک مترجم برا یک ژورنال ارسال کردم و ایشان پیگیر کارهای مقاله تا دریافت پذیرش بودند /ایشان یک گواهی پذیرش برای چاپ مقاله بصورت هارد کپی برای من ارسال کرده اند من به ژورنال مورد نظر ایمیل زدم و درخواست تاییدیه پذیرش کردم و ایمیلی دریافت کردم که در اون صحت این پذیرش رد شده بود پس از اطلاع این قضیه به مترجم ایشان مدعی شدند ک چون مقاله من مربوط به هارد کپی هست و من به ژورنال انلاین ایمیل دادم تایید نشده است و این دو قسمت مجزا هستند/ایا گفته ایشان صحیح است و چطور میتوان صحت پذیرش مقاله در هاردکپی را تایید کرد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      تمامی اسنادی که از سوی دفتر مجله به پژوهشگران ارسال می شود (چه هاردکپی و چه انلاین) قابل پیگیری است و شما یا هرکس دیگری می تواند این اسناد را با ارسال ایمیل به دفتر مجله راستی آزمایی کند.
      اگر این فردی که کار ارسال و پیگیری مقاله شما را انجام می دهد از شما در قبال نامه پذیرش وجهی طلب کند به نظر بنده تا زمانی که مجله نامه پذیرش را تایید ننموده است وجهی پرداخت ننمایید. احتمال وجود دارد که نامه پذیرش از سوی مجله ارسال نشده باشد.
      می توانید امور مربوط به پیگیری های بعدی را خودتان به دست بگیرید. همچنین، در صورت تمایل نام مجله و اطلاعات دیگر آن را برای ما ارسال نمایید تا در صورتی که جزو مجلاتی باشد که همکاران بنده به آن مقالات ارسال می نمایند، بتوانیم مقاله شما را پیگیری کنیم

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر مقاله تان را از طریق ساخت اکانت و پنل ارسال نموده اید باید به دنبال گزینه withdraw باشید تا مقاله تان را از مجله بازپس گیری نمایید به شکلی که سردبیر مجله نیز در جریان بازپس گیری مقاله باشد. اما اگر از طریق ایمیل ارسال نموده اید، می توانید با نگارش ایمیل و ارسال آن به سردبیر به وی اطلاع دهید که شما از چاپ مقاله خود در مجله آنها منصرف شده اید.

      پاسخ دادن
  30. مهدی
    مهدی says:

    با سلام و خسته نباشید. وقتی در سایت مجله ای جمله زیر نوشته شده است منظور چیست؟

    All manuscripts are refereed; those not
    accepted for publication are not returned to the authors.

    پاسخ دادن
  31. راحله
    راحله says:

    با سلام و‌خسته نباشید. من مقاله ای را به مجله خارجی از طریق موسسه ای فرستادم که نامه پذیرش برام ارسال شد. در این نامه تاریخ چاپ مقاله ذکر شده اما با توجه به این تاریخ هنوز مقاله ام چاپ نشده. الان می‌توانم کاری انجام دهم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما می توانید نامه پذیرش را به ایمیل مجله ارسال کنید و استعلام اصالت آن را جویا شوید. در بسیاری از مواقع زمان چاپ مقاله آن زمانی نیست که دقیقا روی نامه پذیرش درج شده باشد. به نطر می رسد اول استعلام اصالت نامه پذیرش را انجام دهید و از فردی که مقاله را سابمیت کرده پیگیری کار خود را انجام دهید.

      پاسخ دادن
  32. علی
    علی says:

    سلام
    در مرداد ماه پذیرش مقاله من از سوی یکی از مجلات isi خارجی به ایمیل من ارسال شد. در آن عنوان مقاله و کد مقاله و issn مجله هم قید شد. در پذیرش نوشتن که رسما برای انتشار پذیرفته شد. از اینکه مجله معتبر است شکی نیست. همین متن پذیرش در پروفایل من هم گذاشتن. همراه پذیرش گفتن مبلغی که در سایت شان هم قید کردن طی چند روز واریز کنم. گفتن بعد از واریز طی چند روز کاری بعد تایید پرداخت را اعلام می کنیم. الان ۲۰ روز هم گذشت در این مدت چند تا ایمیل فرستادم . گفتم لطفا تایید پرداخت کنید و یگ گواهی پذیرش که در آن شماره و تاریخ انتشار مقاله مشخص باشه لازم دارم . تاکنون جوابی نگرفتم. به این گواهی پذیرش که در آن شماره و تاریخ اتشار قید شده باشد برای دفاع نیاز دارم. آیا باید منتظر باشم تا مقاله چاپ شود؟ تاکنون جواب ندادند؟ به سه ایمیل مجله چهار بار ایمیل زدم جوابی ندادند.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر پروفایل مجله نامه پذیرش رو وارد کرده دانشگاه از شما پسورد و نام کاربری پنل رو خواهد گرفت و چک خواهد کرد. اینکه دانشگاه بر اساس سلایق خودش میخواهد حتماً تاریخ دقیق چاپ روی نامه پذیرش قید بشود اصلا قابل قبول نیست. طبیعتآً مجله هم به شما خواهد گفت روال چاپ مقاله در مجله ما همینگونه است. متاسفانه دانشگاه ها در ایران قوانین خلق الساعه برای خود ایجاد می کنند که واقعاً زورگویانه و غیر علمی است. به نظر ما شما باید حتماً نام کاربری و پسورد پنل را در احتیار معاونت پژوهشی قرار دهید و به انها اعلام کنید که پیگیر تاریخ چاپ بوده اید اما مجله هنوز پاسخی به شما نداده است. احتمال بسیار زیاد دانشگاه قبول خواهد کرد. اگر قبول نکنند متاسفانه باید تا زمانیکه آنها تاریخ چاپ مقاله را از مجله پیگیر باشید.

      پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>