آشنایی با پایگاه IEEE

آشنایی با پایگاه IEEE

پایگاه‌های علمی بسیاری در دنیا وجود دارد که شامل مجلات بسیار زیادی هستند که مقالات چاپ شده در آن مجلات در درون پایگاه اصلی نمایه می‌شوند. یکی از مهمترین پایگاه‌‌های علمی‌ پایگاه IEEE است. در این مطلب قصد داریم به آشنایی با پایگاه IEEE بپردازیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

آشنایی با پایگاه IEEE   

انستیتوی مهندسان برق و الکترونیک (IEEE=Institute of Electrical and Electronics Engineers) بزرگترین جامعه فنی جهان با بیش از ۳۷۵،۰۰۰ عضو در ۱۵۰ کشور است. این پایگاه ۳۰ درصد از ادبیات پژوهشی در زمینه فنی و مهندسی جهان در مهندسی برق و کامپیوتر را چاپ می‌کند. این سازمان در سال ۱۹۶۳ از طریق ادغام دو موسسه مهندسان برق آمریكا AIEE=American Institute of Electrical Engineers و انستیتوی مهندسان رادیو IRE=Institute of Radio Engineers تشکیل شد.

IEEE یک پایگاه داده تحقیقاتی برای جستجو و دسترسی به مقالات ژورنالی، مقالات چاپ شده در کنفرانس‌ها، استانداردهای فنی و مطالب مرتبط با آن در زمینه علوم رایانه، مهندسی برق و الکترونیک و زمینه های یکپارچه دیگر است. مقالات این پایگاه عموماً شامل مطالبی است که عمدتا توسط انستیتوی مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) و سایر ناشران منتشر می‌شوند. IEEE به بیش از ۴/۵ میلیون اسناد از نشریات علوم کامپیوتر، مهندسی برق، الکترونیک و زمینه های مشترک آنها دسترسی می‌دهد. اسناد علمی و سایر اسناد آن شامل بیش از ۱۹۳ ژورنال بررسی شده توسط فرآیند داوری همتا، بیش از ۱۷۰۰ همایش جهانی، بیش از ۶،۲۰۰ استاندارد فنی، تقریبا ۲،۴۰۰ کتاب و بیش از ۴۲۵ دوره آموزشی آنلاین را شامل می‌شود. هر ماه تقریباً ۲۰،۰۰۰ سند جدید به این پایگاه اضافه می‌شود. هر کسی می‌تواند به راحتی در پایگاه IEEE جستجو کند و سوابق کتابشناسی و چکیده های مربوط به مطالب خود را پیدا کند، در حالی که دسترسی به اسناد متنی کامل (فول تکست مقالات) نیاز به اشتراک فردی یا سازمانی مانند دانشگاه‌ها دارد.

1200px-IEEE_logo.svg

IEEE اذعان ‌می‌دارد که هدف آن علمی و آموزشی است؛ سعی دارد به سمت پیشبرد همزمان تئوری و عمل در رشته‌های مهندسی برق، الکترونیک، ارتباطات و مهندسی کامپیوتر و همچنین علوم رایانه، و شاخه‌های مشترک مهندسی بپردازد. برای نیل به این اهداف، IEEE به عنوان یک ناشر مهم ژورنال‌های علمی اقدام می‌کند و فرصت‌های یادگیری را در علوم مهندسی، تحقیقات و فناوری و غیره فراهم می‌کند.

IEEE یک پایگاه بین‌المللی است که در آن محققینی از ۱۵۰ کشور عضو هستند؛ ۳۵۰،۰۰۰ نفر در این پایگاه عضو هستند. این پایگاه دارای ۳۹ جامعه (Community) است که در زمینه های تخصصی فنی و با بیش از ۳۰۰ سازمان محلی برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند. روسای مشهور IEEE و بنیانگذاران آن می‌توان به الیهو تامسون، الكساندر گراهام بل، ارنست وبر اشاره نمود. برای ورود به وب سایت این پایگاه داده می‌‌توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

برای آشنایی با خدمات اوج دانش در حیطه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات IEEE می‌توانید وارد صفحه چاپ مقاله IEEE شوید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>