چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر بین المللی

ردیابی مقاله ارسالی در سیستم سابمیت مجله و مفاهیم آن

بسیاری از ژورنال‌های علمی دارای سیستم سابمیت آنلاین مقاله هستند که باعث می شود نحوه ردیابی مقاله ارسالی به مجله و تعیین وضعیت کنونی آن در مجله راحت‌تر شود. سیستم انلاین مقاله می‌تواند سردرگمی مولفان مقاله را از نتیجه و فرآیند کنونی بررسی مقاله مطلع سازد. وقتی مجله سیستم انلاین سابمیت برای مقاله نداشته باشد نویسندگان مقاله لازم است تا مقاله را از طریق ایمیل به مجله ارسال نمایند. بارها شاید تجربه کرده باشیم که بعد از ارسال ایمیل و گذشت چند روز از ارسال مقاله، متاسفانه هیچ اطلاعی از سرانچام ایمیل و محتویات آن ندارید. در اینجا قصد ان داریم که با ذکر مفاهیم موجود در سیستم ارسال آنلاین مقاله به ذکر نحوه ردیابی مقاله ارسالی در سیستم سابمیت مجله و مفاهیم آن بپردازیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه مقاله خود را به پایگاه پابمد (PubMed) سابمیت کنیم؟

ردیابی مقاله ارسالی در سیستم سابمیت مجله و مفاهیم آن

۱- پیام مقاله سابمیت شد (Manuscript submitted): این پیام بدان معنی است که مقاله با موفقیت از سوی نویسندگان مقاله سابمیت (ارسال) شد. 

۲- پیام دعوت از ادیتور (Editor Invited): این مرحله اختیاری است و ممکن است در سیستم سابمیت آنلاین بسیاری از مجلات نباشد. این پیام بدان معنی است که مقاله به یک ادیتور ارسال شد و منتظر دریافت و پذیرش مسئولیت مقاله از سوی اوست.

۳- دریافت مقاله از سوی ادیتور (With Editor): این پیام نشان می‌دهد که یک ادیتور مسئولیت مقاله شما را پذیرفته است. در این مرحله، ادیتور مرور اجمالی بر روی مقاله شما انجام می‌دهد و اگر آن را متناسب با اسکوپ مجله بیابد، به یک داور ارسال خواهد نمود. اگر مقاله ارسالی متناسب با اسکوپ مجله نباشد، بدون ارسال به داوری از سوی ادیتور ریجکت شده و به نویسندگان مقاله برگشت داده می‌شود. احتمال دارد به جای پیام دریافت مقاله از سوی ادیتور پیام “فرآیند تصمیم گیری” (Decision in Process) به نویسندگان مجله ارسال شود و بدان معناست که در این مرحله صرفاً تناسب یا عدم تناسب مقاله با اسکوپ مجله مورد بحث گذاشته می‌شود.

۴- مقاله تحت داوری (Under Review): این پیام یا حالت به آن معنی است که مقاله تحت داوری است. وقتی مقاله ارساله از سوی ادیتور متناسب با اسکوپ مجله تشخیص داده شد، مقاله برای داوری ارسال می‌گردد. از آنجایی که داوران مجله افرادی بسیار درگیر به لحاظ کاری هستند این احتمال دارد که مرحله مذکور مدت زمان زمانی را از مولفان بگیرید و شاید یک یا چند ماه وقتی به وب سایت مجله وارد می‌شوید تا وضعیت مقاله را بررسی کنید ببینید که مقاله همچنان در حالت “تحت داوری” باشد.

۵- اتمام فرآیند داوری (Required Reviews Complete): این حالت یا پیام نشان می‌دهد که همه داروان فرآنید داوری مقاله را به اتمام رسانده‌اند و مقاله بعد از داوری داوران، به دست ادیتور مجله رسیده است. برخی اوقات، ادیتور مجله احساس می‌کند که علاوه بر داوری‌های شکل گرفته، داوری دیگری نیز نیاز است. در این حالت، این پیام مجدداً به پیام “مقاله تحت داوری” تبدیل می‌شود و مقاله یکبار دیگر برای داوری ارسال می‌گردد. همین که داوری نهایی تمام شد، پیام دوباره به حالت “اتمام فرآیند داوری” برمی‌گردد.

۶- پیام شروع فرآیند تصمیم گیری (Decision in Process): این پیام بدان معناست که ادیتور هم اکنون بر اساس داوری‌های انجام شده در حال تصمیم گیری است. درصورت نیاز، ادیتور ممکن است با سایر همکاران ادیتور خود به بحث و مشورت درباره مقاله شما بنشیند. همین که فرآیند تصمیم گیری به اتمام رسید مولف یا مولفان مقاله، درباره تصمیم اخذ شده مطلع می‌شوند. با این حال،  در برخی موارد استثنایی، مقاله به مدت چندین هفته ممکن است در این حالت (Decision in Process) بماند.

submission_processردیابی مقاله ارسالی در سیستم سابمیت مجله و مفاهیم آن

۷- پیام بازبینی یا اصلاح (Revise): این پیام، نشان می‌دهد که ادیتور مجله از نویسنده یا نوینسندگان خواسته است تا به اصلاح موارد ایراد گرفته از سوی داوران بپردازند و مجدداً مقاله را سابمیت کند. معمولاً تمامی مجلات به نوینسدگان جهت انجام تغییرات و بازبینی‌ها محدوده زمانی میدهند و از آنها درخواست می‌کنند تا در این محدوده زمانی حتماً اصلاحات را انجام داده و ارسال کنند. البته نویسندگان می‌توانند در این مرحله با نوشتن ایمیل و درخواستی از سردبیر مجله بخواهند تا مدت زمان اصلاحات را بیشتر کنند.

۸- مقاله بازبینی شده مجدداً سابمیت شد (Revised Manuscript Submitted): این پیام نشان می‌دهد که مولف مقاله اصلاح شده را مجدداً سابمیت نموده است.

۹- پیام نادیده گرفتن اصلاحات از سوی مولف یا مولفین (Author Declines to Revise): این پیام نشان می‌دهد که مولف بر روی لینکی که کلیک نشان می‌دهد مولف تمایلی برای انجام اصلاحات ندارد کلیک نموده است و بدین قرار اعلام انصراف خود را از انجام اصلاحات و چاپ مقاله در این مجله اعلام نموده است.

۱۰- پیام تکمیل انصراف (Completed Withdrawal): اگر یک نویسنده یا نویسندگانی انتخاب کنند که می‌خواهند از ادامه فرآیند چاپ انصراف دهند، فرآیند انصراف به محض اینکه مولفین انصراف خود را اعلام دارند و ادیتور مجله آن را بپذیرید کامل می‌شود. به یاد داشته باشید که قبل از اینکه مقاله خود را به مجله دیگری ارسال نمایید، لازم است با نوشتن ایمیلی به ادیتور مجله قبلی این موضوع را اطلاع دهید. در غیر اینصورت احتمال دارد مقاله شما به عنوان مقاله‌ای که همزمان به چند مجله ارسال شده است در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند تبعاتی داشته باشد.

۱۱- پیام ریجکت مقاله (Completed Reject): دراین مورد، مولف ار سوی ادیتور و داوران اصلاحیه‌هایی دریافت می‌کند و آنها را انجام میدهد اما تصمیم نهایی بر روی مقاله باردیگر دست ادیتور می‌باشد که مقاله را بپذیرد یا ریجکت کند. اگر ادیتور از انجام اصلاحات راضی نباشد، مقاله را ریجکت می‌کند. این حالت نشان می‌دهد که بر اساس اصلاحات خواسته شده و پاسخ مولفین به اصلاحات، ادیتور نتوانسته است به خوبی قاننع شود که اصلاحات به خوبی انجام شده‌اند.

۱۲- پیام پذیرش مقاله (Completed Accept): این پیام نشان می‌دهد که ادیتور از نحوه انجام اصلاحات توسط مولف یا مولفین راضی و قاننع شده است و تصمیم نهایی را مبنی بر پذیرش مقاله اخذ نمود و آن را با انتخاب این پیام، به مولفین اطلاع داده است.

لینک‌های مفید دیگر را مطالعه کنید

پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس

چاپ کتاب بهتر است یا چاپ مقاله؟

1 پاسخ
  1. مرضیه
    مرضیه says:

    سلام وقت بخیر
    من رشته جامعه شناسی هستم و برای مجله جی سی ار مقاله فرستادم حدود یکماه این واژه بودUnder Review
    حالا سه روز این واژه را گذاشته اند یعنی چهReviewers Assigned
    با تشکر از زحماتتون

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>